-

przemsa

Wiara jest podstawą także w sprawach przyziemnych

Mija czwarty dzień do wyborów parlamentarnych, a ja mam wrażenie, że partia, która je wygrała, czyli Prawo i Sprawiedliwość, licząc straty i liżąc rany znajduje się w jakimś permanentnym odwrocie.

Wrażenie to nie wynika bynajmniej z działań samego Prawa i Sprawiedliwości, ale komunikatów, które docierają do mnie z mediów oraz (niestety) ludzi, którzy w tych wyborach poparli PiS. Ja oczywiście rozumiem, że wielu liczyło na więcej. Sam sądziłem, że zarówno PSL jak i Konfederacja potkną sią o próg wyborczy, SLD zgarnie jakieś kilkanaście procent głosów, ale za to POKO nie przekroczy procent dwudziestu. Owszem, tak się nie stało,  nie oznacza to jednak jeszcze, że mamy tu do czynienia z porażką. Prawo i Sprawiedliwość ma sejmową większość i może śmiało tworzyć rząd. W Senacie natomiast różnica jest tak niewielka, że nie postawiłbym stu złotych na to, że nie zostanie szybko naruszona. Zresztą, nawet jeśli, izba wyższa jest wyższą tylko z nazwy i nie może związać rąk rządowi.

Skąd zatem ten pesymizm?

Odpowiedź, choć nie do końca oczywista, wydaje mi się prosta: czternastego października opozycja rozpoczęła ostrą, przemyślaną i obliczoną na spektakularny sukces kampanię prezydencką.

I nieważne, że nie ma jeszcze nawet kandydata na ten urząd. Znajdzie, nie ma obaw, na to akurat jest jeszcze sporo czasu. Najważniejsze, że przygotowywanie gruntu pod jego wybór ruszyło pełną parą, bo tu akurat faktycznie warto kuć żelazo póki gorące. Elektorat - własny i konkurencyjny - musi uwierzyć, że Prawo i Sprawiedliwość znajduje się w odwrocie; że po kilku wygranych z rzędu wreszcie straciło impet i szala zwycięstwa powoli przechyla się na stronę opozycji. Jednym słowem, że nastąpiło odwrócenie trendu. Stąd te wszystkie kuriozalne, idiotyczne wyliczenia wskazujące, że tak naprawdę wszyscy - rzecz jasna poza PiS - są zwycięzcami, że gdyby nie d'Hondt itd., a już na pewno nie można mówić o porażce partii Schetyny. Wyborcy spod szyldu "Jeb.ać PiS!" muszą po prostu czuć, że po latach smuty wreszcie idzie ku lepszemu i po odzyskaniu Senatu kolejną zdobyczą będzie prezydentura. A gdy to się stanie, jeszcze tylko trzy lata i Platforma zrobi porządek z PiS-dami.

By ten scenariusz mógł się zacząć realizować, demiurgowie nie mogą dopuścić do rozprężenia w szeregach Ofiar Zaprzyjaźnionych Mediów™.

Tam musi zapanować szczery entuzjazm. Stąd narracja sukcesu. Jest to strategia nie tylko bardzo dobrze przemyślana, ale faktycznie niezbędna do tego, by odzyskać władzę. Możemy być zatem pewni, że podstawą przekazu na najbliższe miesiące będzie wskazywanie na rosnący potencjał PO i słabnące możliwości PiS. Szeroko rozumiany elektorat Platformy nie tyle go dobrze zrozumie, co po prostu wchłonie i nie ma w tym nic zaskakującego.

Najgorsze jest to, że podobny defetyzm udziela się ludziom, którzy ani trochę nie chcą powrotu do władzy Tuska z kumplami. Oni niestety identycznie łykają tę narracje i ze spuszczonymi głowami poddają się wierze, że kurde, wtopiliśmy i będzie tylko gorzej.

Nie będę się wysilał na jakieś apele ku pokrzepieniu serc, ale naprawdę proponuję trochę się ogarnąć. Ludzie, PiS nie przegrał tych wyborów i ma się całkiem dobrze. Jeżeli jednak dołączycie do chóru śpiewających jak w Zaprzyjaźnionych Mediach™ zagrają, to faktycznie nie minie rok i będzie pozamiatane. A jest przecież o co walczyć. Duda ma szansę na reelekcje już w pierwszej turze. Trzeba jednak powiedzieć to głośno i uwierzyć.



tagi: pis  media  wybory  po  duda  wybory prezydenckie  reelekcja 

przemsa
17 października 2019 09:43
91     1964    8 zaloguj sie by polubić
komentarze:
sannis @przemsa
17 października 2019 09:49

Bardzo trafne spostrzeżenie!

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sannis 17 października 2019 09:49
17 października 2019 09:51

To jest widocznie jak na dłoni. Tylko przekaz jest tak silny, że koncentrujemy się na fragmencie nie dostrzegając, jak ma się on do całości przedstawienia.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa
17 października 2019 09:51

"Mija czwarty dzień do wyborów parlamentarnych, a ja mam wrażenie, że partia, która je wygrała, czyli Prawo i Sprawiedliwość, licząc straty i liżąc rany znajduje się w jakimś permanentnym odwrocie."

Ja czuję się tak jakby sie nic nie zmieniło.

No bo co się zmieniło, że Gawłowski został senatorem?

Co te 3 głosy w senacie dają? Nic.

Powiedzenie  " co się odwlecze to nie uciecze" prezes zna i na pewno sytuacja z jego punku widzenia nie jest zła.

A może jeszcze lepsza niż była? :-)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @szarakomorka 17 października 2019 09:51
17 października 2019 09:53

> Ja czuję się tak jakby sie nic nie zmieniło.

Obawiam się, że jesteś w tym odczuciu odosobniony. Narracja "PiS przegrał" jest bardzo silna i zbiera plony.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa
17 października 2019 09:54

Tak samo to widzę. I jeśli widzi to wierchuszka PiS, dosyć łatwo będzie ten pomysł storpedwać.

Chyba, że nie lzja. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 17 października 2019 09:54
17 października 2019 09:56

Mam nadzieję, że to widzi. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa 17 października 2019 09:53
17 października 2019 09:58

Obstrukcję senatu PIS może wykorzystać i walić w nich nią jak w bęben.

I dalej ta sama jazda jak do tej pory.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @szarakomorka 17 października 2019 09:58
17 października 2019 10:00

Istotne: PiS te wybory wygrał. Naprawdę. Reszta to już opowieść opozycji dla gawiedzi.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 17 października 2019 10:00
17 października 2019 10:17

Wygrał, ale ludziom nie sposób wytłumaczyć prostych danych liczbowych, a co mówić o wynikach wyborów.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 17 października 2019 10:17
17 października 2019 10:24

Już nie wspominając o "naszej" "Prawdziwej Prawicy™". Ta to dopiero jest odpał. 

zaloguj się by móc komentować

sannis @przemsa
17 października 2019 10:28

Nie mogę pojąć dlaczego PiS nie przejęło narracji opozycji. Skoro ci straszą PiSem, to trzeba zacząć straszyć opozycją, że jak ta dorwie się do władzy to nie tylko odbierze świadczenia ale każe zwrócić to co PiS dał.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
17 października 2019 10:30

Ja już zaraz po wyborach o tym napisałem, że atmosfera jest taka, jakby Schetyna został premierem. Podejrzewam że to dlatego, że bardzo wielu wyborców i polityków PiS-u miało cichą nadzieję na bardzo spokojne następne 4 lata, a tego nie będzie i trzeba będzie się wziąć bardziej za robotę.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sannis 17 października 2019 10:28
17 października 2019 10:34

Nie wiem, czy to dobra strategia. Na pewno w jakimś stopniu tak. Z drugiej strony trzeba jednak bardziej podkreślać to, co się robi.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 17 października 2019 10:30
17 października 2019 10:35

Bo liczyli na cud, czyli wygraną w cuglach. A to nie takie proste, gdy ma się przeciwko sobie znacznie sprawniejsze niż TVPiS media.

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @przemsa 17 października 2019 10:34
17 października 2019 10:41

Oczywiście, że tak. To jeden tylko z elementów. Narrację straszenia zbijamy straszeniem. W hierarchii atutów to co najwyzej żołędzie. A strategii nie mozna opierać na samym tylko straszeniu. Chociaż na  straszeniu + poczuciu wyższości jedzie opozycja.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @przemsa
17 października 2019 10:43

Z wiarą to do kościoła. Dobrze, że jeszcze raz wygrał, cieszę się. Widać już, że następny raz może przegrać. Powinien zmienić propagandę. Jakościowo. Nie całą ale dodać nowe elementy dla młodych wykształconych ze wsi i miast, a nawet i dla starszych. Niestety nie zanosi się na to. Dotychczasowy bełkot będzie raczej utrzymany.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 17 października 2019 10:35
17 października 2019 10:44

Kurski się sprawdził na pierwszą kadencję. Jeśli oni czegoś nie zrobią teraz bardziej konstruktywnego niż to TVPiS to PiS przegra następne wybory nawet jeśli obieca 1000 euro +.

zaloguj się by móc komentować


przemsa @Wrotycz1 17 października 2019 10:43
17 października 2019 10:46

Nie, z wiarą nie tylko do kościoła.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 17 października 2019 10:44
17 października 2019 10:46

Broniłem tej formuły jako przeciwwagi dla reszty mediów, ale faktycznie powinni się bardziej postarać.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
17 października 2019 10:47

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 17 października 2019 10:00
17 października 2019 10:56

Czy PiS wygrał to zależy w tej chwili od Gowina i Ziobry

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 17 października 2019 10:56
17 października 2019 10:58

Myślisz, że są gotowi rozwalić PiS od środka? Bo że mogą, to niestety prawda.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 17 października 2019 10:56
17 października 2019 11:18

Chyba masz rację. Właśnie słucham TVPiS. Już się zaczyna. Gowin czegoś nie poprze, a Jaki mówi, że najlepszym kandydatem na premiera jest zawsze Jarosław Kaczyński. 
Kiepsko :-|

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @przemsa 17 października 2019 11:18
17 października 2019 11:36

No nareszcie... parę słów konkretnych. Diagnoza dobra.TV powinna zmienić narrację i przestać tego bełkotu.Perełki są zawyczaj tylko 5 minutowe...A panu Gowinowi kosmetyczka powinna "wydusić " trądzik...Pytanie czy Prezes poleci dobrą kosmetyczke jest istotne...inaczej nie opanuje krosteczek.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa
17 października 2019 11:42

No nie jest tak silna.. Opozycja ma bardzo poważne kłopoty nie wysrubuje większego potencjału.. W PO zapanował haos, stracili bardzo dużo mandatów kosztem bezuzytecznych koalicjantow, tam zaczyna sie walka o przywództwo..Opozycja jest równomiernie podzielona, wyraźnie nie ma lidera .. Będą mieli powazne  problemy co do zgody z wystawieniem kandydata na prezydenta.. A tak w ogole, to kogo oni wystawią, jak wśród posłów sa stare odgrzewane kotlety.. Tusk nie dźwignie tego ciężaru, nie ma takiej możliwości.. Jest tyle materiałów negatywnych na niego, ze on nie pozwoli sobie na manto w Polsce.. Może być tak co jest prawdopodobne,ze skusi się na jakąś intratna posadę poza Polską.. Jeżeli przystąpi do wyborów i przegra to jest skończony .. Jeżeli przystąpi to w kolejnej kadencji po Dudzie.. 

Teraz zacznie się krwiozercza walka o schede po Schetynie.. Te jego pomysły na koalicje, dobily PO tam jest równia pochyła.. Lewica nie podniesie łba i Tu wiosna i zndberg nie pomogą.. Nie ma takiej mozliwosci.. 

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa
17 października 2019 11:46

Recepta na 70 % dla PIS jest prosta - dyscyplina w partii - zadnych skandali ala mam burdel w wynęjatych mieszkaniach, latam helikopterem/odrzurowcem za panstwową kase. Obnizenie podatków i akcyz i powsadzanie polityków opozycji oraz aferzystów do pierdla - takze tych ze swojej partii.

Zamknięcei Fundacji Batorego/Sorosa i zmiany prawne dotyxczące działania fundacji - przeciez Radio Zet kupił!!! WTF - Orban go wywalił u nas żydki sie moszczą...

I niepotzreba zadnych sztuczek z komunikacja czy innych czary mary.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @BTWSelena 17 października 2019 11:36
17 października 2019 11:56

Myślę, że prezes doskonale wie, czego można się po Gowinie spodziewać. Liczę, że może też z tej wiedzy skorzystać.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 17 października 2019 11:42
17 października 2019 11:56

Tusk będzie się rękami i nogami bronił przed powrotem do Polski, to raczej pewne moim zdaniem.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Ongaku 17 października 2019 11:46
17 października 2019 11:57

Recepta jest prosta, ale wykonanie już niekoniecznie. Na pewno jednak trzeba będzie mocniej się starać.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski 17 października 2019 10:56
17 października 2019 11:59

Gowin i Ziobro  w poprzedniej kadencji nie podskoczyli i teraz też nie podskoczą, beda cierpliwie czekać ,aż JK przestanie się udzielać politycznie.. Teraz za dużo maja do stracenia.. Nie ma takiej siły ,żeby zaryzykować i wykonali jakikolwiek manewr.. Bo do kogo oni pójdą, gdzie i co z tego będą mieli.. ?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 17 października 2019 11:57
17 października 2019 11:59

Sporo czytałem o Orbanie - wybacz ale JK nie dosrasta mu do pięt. :( Węgier ogarnia.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 17 października 2019 11:59
17 października 2019 12:02

Gdzie pojdzie Gowin? no nie żartuj - do rzadu PO :)

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Ongaku 17 października 2019 11:59
17 października 2019 12:03

Ja nie czytałem nic o Orbanie, więc niespecjalnie mam porównanie. "Śledzę" jednak poczynania Kaczyńskiego i w Polsce nie ma moim zdaniem polityka, który by mu dorównywał konsekwencją, wizją, postawą.

 

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @Ongaku 17 października 2019 11:46
17 października 2019 12:05

Na co ci "dyscyplina" skoro CBA analizuje oświadczenia trzy lata (a Banasia to chyba 7 miesięcy?).

Wiernych i skutecznych nie ma na pęczki. Gwiazdy partii mają słabości, a nawet uważają że mają "prawo do słabości".

Obniżenie podatków i akcyz to system, gdzieś trza by odjąć (czytaj: telewizje byłyby pełne nowych demonstracji), a krzywa Laffera to słodzik dla aspirantów.

Poza tym, zamknięcie obcych fundacji to wydaje się konieczny , choć nie wiem czy skuteczny, pomysł; a komunikacja jasna i bez czary-mary - zgoda.

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa
17 października 2019 12:07

Ale w KO też są ludzie wieszczący klęskę opozycji i jej nie usuwalną niezdolność do pokonania PiS. Twierdzą, że 500+ nie ma tu nic do rzeczy.

Np analiza Pawła Droździaka:

https://paweldrozdziak.wordpress.com/2019/10/14/bob-humus-wloszczyzna/

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 17 października 2019 12:03
17 października 2019 12:07

Orban np. zrobił prawdziwy program walczacy z demorafią. Mlodzi Wegrzy podpisują z rzadem umowe na ilosc dzieci ktore jako rodzina zamierzaja mieć w ciagu np 10 lat. I w zależności od ilości dzieci np. 3 uzależnia sie wielkość kredytu - jesli dzieci nie bedzie - kase musza oddac.

zaloguj się by móc komentować


dziad-kalwaryjski @Ongaku 17 października 2019 12:07
17 października 2019 12:10

A tego nie słyszałem. A czy są gdzieś polemiki, pro i kontra takich rozwiązań, oczywiście nie po węgiersku :)

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Ongaku 17 października 2019 12:07
17 października 2019 12:15

No ok, ale ja jadnak będę się upierał, że ciężko jest Orbana do Kaczyńskiego i Węgry do Polski porównywać. Albo inaczej: takie porównania zawsze są niepewne i zdradliwe.

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 17 października 2019 12:15
17 października 2019 12:18

Polska i Wegry sa w UE - jestesmy krajami postprl oba kraje maja socjalizm i w obu jest "postPRL".

Wegry takze są baza taniej siły roboczej dla zagrancznego kapitalu.

 

zaloguj się by móc komentować


Ongaku @przemsa 17 października 2019 12:15
17 października 2019 12:20

To nie jedyna propozycja węgierskiego rządu, która ma przełożyć się na wzrost liczby urodzeń. Kobieta, która wychowuje czwórkę dzieci będzie całkowicie zwolniona z płacenia podatków. Rodziny, które wychowują co najmniej trójkę dzieci, mogą z kolei liczyć na wsparcie państwa przy zakupie samochodu. Aby skorzystać z „Planu Orbana”, trzeba spełniać kilka warunków. Najważniejszymi są związek formalny dwojga osób, wiek kobiety i płacenie składek na ubezpieczenia społeczne przez min. 180 dni.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Ongaku 17 października 2019 12:20
17 października 2019 12:33

Ale co w związku z tym? PiS ma zakończyć 500+ i skopiować w to miejsce program Orbana?

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @dziad-kalwaryjski 17 października 2019 12:05
17 października 2019 12:34

Wiernych i skutecznych nie ma - ale sa systemy kontroli. Jak jest przyzwolenie na kradzież i marnotractwo - to hulaj dusza piekła nie ma.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 17 października 2019 12:33
17 października 2019 12:35

500+ w takim kształcie to patologia.

pieniadze nie rosną na drzewach.

Moim zadniem system Orbana jak i cale jego rzady sa lepsze. dlatego ma ponad 70 % od x kadencji.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Ongaku 17 października 2019 12:35
17 października 2019 12:45

> 500+ w takim kształcie to patologia.

Nie, nie chce mi się, więc proponuję EOT.

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 17 października 2019 12:45
17 października 2019 12:50

dlaczego ja człowiek zamozny mam dostawac 500+ ? do czego mnie to motywuje? do niczego. wiecej dzieci miec nie bede.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Ongaku 17 października 2019 12:35
17 października 2019 12:50

Mądralo , rozmawiamy o wyborach prezydenckich ,a  one będą w maju. Czy zauważasz różnicę między pracą rządu ,a prezydenta ? To o czym piszesz glownie dotyczy pracy rządu. Do wyborów prezydenckich jest tylko sześć miesięcy.. Moim zdaniem po przegranych wyborach parlamentarnych opozycja jest rozbita i generalnie jest w lesie, stąd ten pośpiech u nich i przebieranie nogami.. Duda nie jest gapa jako malo znany kandydat w poprzednich wyborach pokonał bardzo głęboka wodę i ma spore doświadczenie w tej kwestii.. A co ma opozycja ,jakiego kandydata wybierze ? 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Ongaku 17 października 2019 12:50
17 października 2019 12:52

ale jakbym sie dowiedzial ze moja zona bedzie zwolniona z podatków + kasa na ich wychowanie - zrobiłbym jej jeszcze trojke w 4 lata :D

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 17 października 2019 12:50
17 października 2019 12:52

nie mow do mnie madralo. troche szacunku. nie stac cie na to?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 17 października 2019 12:50
17 października 2019 12:58

Prezydent w Polsce to funkcja reprezentacyjna jak sie ma 2/3 sejmu. co za roznica jaki bedzie? to notariusz. kazde veto mozesz przegłosować.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa
17 października 2019 13:23

Mam wrażenie, że ostatnio każda wygrana PiS jest przedstawiana jako faktyczna porażka. A to za mała przewaga, a to prawie remis, a to przecież miało być lepiej. I połowa wyborców zwycięskiej partii robi za pożytecznych idiotów opozycji. My przecież słyszymy i wiemy jak jest, a jak fakty są inne, to tym gorzej dla faktów.

Fakty są takie, że Pis wygrał drugie parlamentarne wybory z rzędu i drugi raz z rzędu stworzy samodzielny rząd, bo ma większość w sejmie. Chyba nie zdarzyło się to jeszcze od czasów PRL, prawda? A co będzie dalej, to można sobie gdybać.

Na pewno warto ten sukces wykorzystać w kampanii prezydenckiej i JUŻ ją zacząć na poważnie, od razu teraz po zwycięskich wyborach. A opozycja cóż, niech drze mordy jak robią to od 4 lat, bo niczego innego i tak nie potrafią (albo nie chcą).

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 17 października 2019 10:35
17 października 2019 13:31

Moim zdaniem nie chodzi nawet o to, że sprawniejsze. Tylko, że działają od co najmniej 20 lat i przez ten długi czas wyjątkowo skutecznie sformatowali sporej części obywateli światopogląd w pewnych sprawach: zły Kaczyński, dzielenie i skłócanie społeczeństwa oraz PiS psuje gospodarkę.

Ludzie dookoła mnie, wykształceni i nie, młodzi i starzy, bogaci i biedni, chodzący do kościoła i nie - oni wszyscy powtarzają te hasła. I być może większość z nich nigdy już się od nich nie uwolni.

Także to rząd powinien teraz wymyślić jakieś sprawniejsze media. Żeby elementem zaskoczenia i czymś nowym zacząć rozbijać ten beton ogłupienia, który udeptują od lat ośrodki stojące za tvn'ami, wyborczymi i onet'ami. A także newsweek'ami.

Choć prawdę mówiąc nie wiem, czy się da. Największym ich sukcesem socjotechnicznym jest przekonanie  tych ludzi, że być anty-PiS to warunek konieczny pewnego poziomu. A nikt nie chce się sam zdegradować. Trzeba by więc zaproponować całkiem nową jakość i nowe standardy, do których ludzie będą chcieli dążyć, zamiast do nowoczesnego świata zachodu, który ciągle jest wbity w głowy Polaków jako raj utracony, ale możliwy przecież do odzyskania.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Ongaku 17 października 2019 11:59
17 października 2019 13:38

Ale czytał Pan w tłumaczeniu z węgierskiego na Polski o tym Orbanie, czy w węgierskim oryginale?

Może gdyby czytał Pan po węgiersku to miałby Pan inny ogląd sprawy. Różnica między nimi jest na pewno wieku. I to chyba 20 lat prawie. A to dużo. Poza tym Węgry to jednak nie jest Polska. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Ongaku 17 października 2019 12:18
17 października 2019 13:41

Może Pan powiedzieć ilu Węgrów wyjechało z Węgier po wejściu do UE, jaki jest to procent społeczeństwa? Czy tak na oko Pan wie, że są bazą taniej siły roboczej. Szczerze powiedziawszy ja jakiejś emigracji węgierskiej w Wlk. Brytanii nie spotkałem... but.. może z racji jezykowych Węgrzy jeżdżą pracować do Finlandii i Estonii. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 17 października 2019 13:23
17 października 2019 14:01

Jest właśnie tak jak piszesz. A w Platformie się cieszą, bo nie tylko ich elektorat łyka opowieść o porażce PiS, ale także elektorat PiS. Szkoda gadać.
 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 17 października 2019 13:31
17 października 2019 14:02

> Największym ich sukcesem socjotechnicznym jest przekonanie  tych ludzi,
> że być anty-PiS to warunek konieczny pewnego poziomu.

To jest podstawa ich działania. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 17 października 2019 14:01
17 października 2019 14:24

Oj wydaje mi się zbytnio popadasz w pesymizm.. To nie PiS jest na straconej pozycji to opozycja ma poważny problem.. Patrze po minkach elektoratu opzycyjnego.. Kwaśne oj kwaśne i raczej pogłębia sie trauma. Opozycja bedzie wiecej bledow popelniala..Te kilka dni nic nie znaczą, niech sie tamci wypstrykają z emocji.. Narzędzia sa w rękach PiSu.. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @przemsa
17 października 2019 14:25

Witam.

Jest poniżej ciekawy tekst o inspiracjach i komunikacji, a w pańskim  tekście mamy o klimacie komunikacji wyniku wyborczego cztery dni po wyborach, ale, ale... ile to już lat rządzi PiS? Czy nie cztery. Ile zrobił dla zmiany profilu komunikacji emocjonalnej z elektoratem poza obsadzeniem TVP bratem wiceszefa GW?

WPolityce.pl i niezależna.pl to jest marny pluszowy dramat, a prócz Kurskiego (nie wiem czemu mam skojarzenia z Łukiem i pewną bitwą) PiS nie ma nic więcej. O co więc pretensja i do kogo?

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 17 października 2019 14:24
17 października 2019 14:45

Staram się właśnie nie popadać :)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @tomciob 17 października 2019 14:25
17 października 2019 14:46

To nie kwestia pretensji. Notka jest jednak o czymś innym. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarcinD 17 października 2019 13:23
17 października 2019 14:59

Po raz pierwszy wybory naprawdę wygrał. W 2015 miał fuksa, że Lewica nie weszła. A teraz przyrost sumy głosów o prawie 2,5ml, podczas gdy opozycja nadal ok.10mln w sumie (czyli b.z. względem 2015). Inaczej mówiąc, praktycznie cały przyrost frekwencji z 15 na 18 mln głosujących "skonsumował" PiS. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 17 października 2019 13:41
17 października 2019 15:28

Sporo Węgrów pracuje w Holandii przy kwiatach. Jest ich chyba po Polakach najwięcej, choć i tak sporo mnie niż nas. Są też podobnie jak Polacy dobrymi pracownikami.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Draniu 17 października 2019 11:59
17 października 2019 19:44

Gowin już podskakuje,

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Ongaku 17 października 2019 12:52
17 października 2019 20:05

Kurde ,tak mi się logicznie nasunęło..To można Ongaku  kupić za zwolnienie z podatków..Hmn podwójna przyjemność; robienie dzieci --aż trójkę .?Ha ! Czyli co?..teraz leniuch?,czy biedny?..Bez obrazy,ja po prostu czytam i czasem się zdziwię ,jak daleko w teoretycznym rozważaniu można "se"tak kalkulować..

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @grudeq 17 października 2019 13:41
17 października 2019 21:53

Wegrzy to mały narodek a mialem okazje byc tam w to lato - bardzo duzo Węgrów w UK - np lekarzy.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @grudeq 17 października 2019 13:41
17 października 2019 21:55

Bardzo wileu Węgrów wyemigrowało - to jeszcze wiekszy problem niz u nas.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @BTWSelena 17 października 2019 20:05
17 października 2019 22:00

ja nie biedny :) od dawna i juz biedny nie bede - po prostu juz nic na siebie nie mam.

od dawna nie pracuje tzn ne wychodze do pracy -

nie samą pracą człowiek żyje...

mnie nie można kupić ale urządzić kraj tak by cała polonia waliła tu z powrotem - moje marzenie... :)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Ongaku 17 października 2019 22:00
17 października 2019 22:28

Rozumiem,czyli ot gadka... "zum Beispiel".A moje marzenie jest troszkę dziwaczne.Marzy mi się dyktatura dla naszej Temidy.Natychmiastowa i bez wtykania nosa Brukseli.Czy to tak wiele?...Reszta jakoś tam pójdzie ...

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @BTWSelena 17 października 2019 22:28
17 października 2019 22:41

Droga Pani - w demokracji wyborca moze sobie tyko poagadać :) ale nie uważa Pani ze program Orbana robi wrażenie?

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Ongaku 17 października 2019 22:41
17 października 2019 23:18

Drogi panie -  Orban--hmn.....zmieniono Konstytucję i zwolniono prawie 300 sędziów . Rzeczywiście ,w naszej -demokracji pozostaje wyborcy pogadać sobie i...zagłosować.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa
17 października 2019 23:28

"Duda ma szansę na reelekcje już w pierwszej turze. Trzeba jednak powiedzieć to głośno i uwierzyć."

Duda ma szanse na reelekcje juz w pierwszej turze.

Podobnie jak Malgorzata Kidawa-Blonska ma szanse na elekcje w drugiej turze.

Zycze Dudzie zwyciestwa bo PiS chyba nie ma lepszego kandydata, ale przewiduje ze walka bedzie zacieta.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Ongaku 17 października 2019 21:55
17 października 2019 23:30

"Bardzo wileu Węgrów wyemigrowało - to jeszcze wiekszy problem niz u nas."

Zasysaja od nas ludzi, z biedniejszej czesci Europy. I jeszcze to pewnie dosyc dlugo bedzie trwalo.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 17 października 2019 10:35
18 października 2019 06:56

A mając ze sobą Banasiów i szeregi innych 'patryjotów' na świętych nie warto pozować

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 17 października 2019 23:18
18 października 2019 07:00

W RP ok.90 % sędziów out i ok. 80 % prokuratorów i lustracją majątkowa aparatu celno-skarbowego i wtedy będzie 'uszczelnianie'

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 18 października 2019 06:56
18 października 2019 07:02

Obawiam się, że dowolna organizacja, w tym także partia, która zrzesza wiele osób, nie uniknie czarnych owiec. To po prostu statystycznie niemożliwe. Tak więc kluczowe jest raczej szybkie reagowanie niż zapobieganie. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 18 października 2019 07:02
18 października 2019 08:41

problem tzw. wewnętrznego życia partii oraz mechanizmów awansowania/etc to nie jest kwestia statystyki, MB zostal do PiS oddelegowany przez ..., po drodze pozbierał materiały [jest ze skarbówki z ...] no i jeszcze pytanie: komu polecał usługi w 'kamienicy' i kogo tam rejestrowano? istotą funkcjonowania bytów publicznych/politycznych jest zbieranie i generowanie tzw. materiałów obciążających [na każdego] i jest to funktor oddzialywania/wpływu - to jest jak życie gangów - jest obszar obslugiwany/wykorzystywany i jest ekspansja

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 18 października 2019 07:00
18 października 2019 09:00

W rzeczy samej.Niestety żadna formacja nam panująca nie zaryzykuje utraty władzy.Lustracja sprytnie zamieniona zostanie na socjalizm,lub dyktaturę i koło się zamyka.Efektem sprawiedliwości czas od czasu jest zamykanie "słupów",a sprawcy działają w glorii niewinności .I bezkarna sieć pająka pod nosem Temidy buduje zamki,oraz swoje Imperium.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 18 października 2019 08:41
18 października 2019 09:03

Ja po prostu nie wierzę, żeby było powszechnie wiadomo, że MB robi jakąś lewiznę, tylko machnięto na to ręką licząc, że się nie wyda. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @BTWSelena 18 października 2019 09:00
18 października 2019 10:34

Uważasz ,ze nawet zamknięcie słupów nie jest sukcesem.. Otóż sie mylisz.. Kranik sie zamkną, duża liczba ryzykantow juz sie nie zdecyduje bycie słupami ,bo kary sa dotkliwe  , w zależności od ilości przewalonej kasy można pójść do więzienia   nawet na 25 lat.Bzdury opowiadasz,ze budują imperia.. Blokady teraz sa solidne,a systemy IT monitoruja wszelkie ruchy w firmach, te systemy sa udoskonalane np jpk. Nie ma możliwość aby w przyszlosci rabowac na taka skalę jak to miało miejsce za POPSL..  Oczywiscie ,banksterka pozostanie banksterką, tak jak jest w swiecie..

Rozumiem że jesteś spragniony zemsty  , teraz i natychmiast.... Szafot publiczny ,eksterminacja.. ;)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @BTWSelena 18 października 2019 09:00
18 października 2019 11:26

Mieliśmy sporo przykładów i to złych z walka z mafiami np w latach osiemdziesiątych we Włoszech.. Znalazło się paru gierojów co to w swietle reflektorów zapowiedzieli bezwzględna walkę z mafią .. I co się stało ? Paru prokuratorów w tym generalnego odstrzelono..I na ladnych parę lat urzędasy podkulily ogony ze strachu.. Później dopiero wpadli na pomysł,ze z mafią tak się nie wygrywa.. Trzeba działać systemowo i po cichu, a na efekty trzeba trochę poczekać.. Oczywiście całkowicie mafii sie nie zlikwiduje, ale pole dzialania mozna znacznie i to bardzo ograniczyć.. Dziekuj Bogu,ze rządzącym w tej ostatniej kadencji nic sie nie stał i weź pod uwagę ,ze  mafie dysponują potężnymi finansami narzedziami do wykonywania różnych bardzo przykrych sytuacji.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Draniu 18 października 2019 11:26
18 października 2019 12:17

Po pierwsze jestem rodzaj żeński,po drugie wiem co to mafia,po trzecie zemsta nie leży w mojej naturze.Zgadzam się z Tobą,że jest w porządku,że chociaż "słupy" na pokaz poniosą karę.A jednak odnoszę wrażenie,że "mafia" sprytniejsza i zawsze wyprzedza rządzących.I to nie dlatego,że posiadają potężną kasę,większą nawet niż sobie możemy wyobrazić--ale dlatego ,że zbudowali doskonałą sieć powiązań. Ta sieć  sięga mackami nie tylko Polski i nie jest to teoria spiskowa. To właśnie Ci mafiosi od czasu transformacji stosowali metodę eksterminacji ,gdzie urzędnik państwowy wsadzając kontrolnego nosa --topił się w wodzie po kolana,wpadał nieostrożnie pod samochód,lub strzelał sobie w łeb,ewentualnie wieszał się z rozpaczy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pochwala takich metod ,a tym bardziej ja. PO-PSL rabowało trochę innymi metodami,ale efekt był porażający. Soory ,we mnie jest więcej goryczy z bezsilności władzy ,niż zemsty.

Jeżeli chodzi o alegorie budowania zamków,to w zdumieniem mnie wprawiało ,brak reakcji na rosnące mury 15 pietrowego zameczku w puszczy noteckiej.Dwóch za przeproszeniem szczyli -inwestorów nieznanych milionerów zaczęło budowę,która kilkakrotnie przekraczała wartość ich majątków. Fiskusa mieli w d...przez 3 lata,a pytanie brzmi jak to w ogóle jest możliwe? I zaznaczam nie jest to zazdrość moja o pałace....Może to nic nie znaczący przykład...lecz zastanawiajacy.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @BTWSelena 18 października 2019 12:17
18 października 2019 12:52

Przestępczość zorganizowana w porównaniu do administracji państwowej ,będzie zawsze o krok do przodu.. Tam członkowie pracują 24/24.. Administracja ma ludzi do dyspozycji od do np do16 i fajrant.. A wśród urzędników sa ludzie o różnych swiatopogladach politycznych oraz osoby podatne na korupcję..  no kwestia poswiecania sie dla sprawy jest wzgledna, w gre wchodza zarobki..Za POPSL styczne mafii z administracją byly wyraźne, stąd takie decyzje zapadłały w ramach legalizmu państwowego.. Decyzje przyklepane w urzędach i "zamek" stoi.. Tego nie da się odkręcić , można jedynie przeszkadzać w budowie i czepiać się szczegółów...

Mafii nie da sie calkowicie zlikwidować ,rotacja w panstwach demokratycznych jest zbyt duza, jedni przychodza po czym inni przychodza,w grupach przestepczych nie ma takich czestych rotacji.Tak jak napisalem jedynie mozna ograniczyć pole dzialania i skalę.. Walka ze słupami to bardzo dobry ruch..To jest odcinanie grup przestępczych od prądu ... Udowodnienie operowniem pustymi fakturami na kilka milionow grozi kara pozbawienia wolności do 25 lat.. Grupy przestepcze maja bardzo poważne utrudnienia..

zaloguj się by móc komentować

Draniu @BTWSelena 18 października 2019 12:17
18 października 2019 13:17

Stanisław-orda napisał swoistą definicję urzędnika, z którą się zgadzam.. I to jest jeden z głównych elementów dlaczego tak kiepsko wyglada walka ze zorganizowanymi grupami przestępczym

"Jakkolwiek ja uważam, że w sensie ideowym (doktrynalnym) minister ma niewielkie możliwości.. On takze zmuszony jest jedynie do tego, by starać się racjonalizować zastaną sytuację, ale nie ma najmniejszego zamiaru jej zmieniać. Bo to tylko urzednik, a urzędnik nie będzie nigdy robił nic ponadto co koniecznie, a jeszcze  spychał na innych tę robotę. Urzędnik to mieszanka oportunizmu, spychologii i asekuranctwa. A im znajduje się jest  w hierarchii słuzbowej, wówczas prezentuje wyższy stopień  stężenia wymienionych cech."

A więc dla mnie dzialania PiSu na tle innych , to mistrzostwo świata, choć duzo brakuje do ideału..

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 18 października 2019 11:26
18 października 2019 16:21

RP to nie Włochy tutaj centrale mafijne to inne kategorie społeczne

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 18 października 2019 12:52
18 października 2019 16:23

A co z tą administracją państwową co się w mafię przekształciła i przekształca? Wizje, że dobre państwo i złe mafie nie wytrzymują konfrontacji z realiami

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 18 października 2019 12:52
18 października 2019 16:25

Problem ten inaczej się definiuje nie ma czegoś takiego jak puste faktury są tylko nie odprowadzone podatki lub wyłudzenia zwrotów Vat

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Draniu 18 października 2019 13:17
18 października 2019 21:32

Wywód niby logiczny,lecz moja chęć"odwetu"na tych mafiach ma inny wymiar.Za mało moim zdaniem PiS przykłada się do zwalczania tych grup.

Przychylam się raczej do wypowiedzi@qwerty" RP to nie Włochy tutaj centrale mafijne to inne kategorie społeczne "... Zostawiajac na boku czubek góry lodowej po transformacji, to coraz więcej grup przestępczych w Polsce ma charakter ekonomiczny.Dzisiaj tacy gangsterzy to często ludzie w garniturach, o nienagannych manierach, prowadzący nierzadko działalność charytatywną,znający jezyki obce. Łupem ich padają pracownicy samorządów lokalnych.Nie bez kozery podałam budowanie zamku w puszczy noteckiej.Niby nic...a jednak. Samorządowcy mają bardziej realną władzę,niż sam minister,jeżeli chodzi o przetargi,dysponują kasą,dochodzą jeszcze dotacje unijne...I tam rodzą i mnożą się sitwy i układy ,soory ale z gangsterami...Z goryczą stwierdzam,że brak jest decyzyjności ze strony Rządu.Oni wiedzą ,bo jakże nie...nie nadążają za tą wyrafinowana patologią.A ten rak toczy nasze państwo i antydotum natychmiastowej reakcji, jak na lekarstwo..Aby było jasne;zawsze głosuję i PiS-owi nie pokazałam czerwonej kartki....Ale powiem tak; larum grają...


 


 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @BTWSelena 18 października 2019 21:32
19 października 2019 08:46

Przemoc ,szybkosc wykonalności wszędzie jest tak sama, jezeli chodzi o skutecznosc grup przestępczych ,lojalność zdecydowanie jest większa pomimo instytucji świadka koronnego ,od lojalności urzędników państwowych oraz funkcjonariuszy służb.. Pokazalbym Pani np.jak żyją dzis juz po śmiesznych wyrokach , niektórzy np. celnicy i napiszę tak , skromnie, mają się dobrze i zabezpieczenie finansowe np. na jedno pokolenie do przodu.. 

Jeżeli nawet pokaże sie czerwoną kartkę ,to trzeba mieć kogoś ,kogo wprowadzi sie na następny mecz.. A tu ławka jest pusta.. W najbliższych latach nie ma i nie bedzie nikogo sensowniejszego od PiSu.. Zazwyczaj jak z boiska schodzą w miarę skuteczni, odbudowywanie drużyn trwa bardzo długo.. Jak słucham tych co to piszą i mówią o czerwonej kartce to się uśmiecham ironicznie.. 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Draniu 19 października 2019 08:46
19 października 2019 09:38

A jednak "czerwona kartka "--działa.U mnie NIE szanowny @Draniu.Taka jest nieubłagana matematyka wyborcza. Od tego jak zachowają się teraz Rządzący zależy nasza suwerenność,bez względu jakie pobożne życzenia mamy.Pozostaje nam jeszcze wiara,że nie wszystko pójdzie na marne. Ja też uśmiecham się ironicznie gdy pan Czarzasty zewem Zbowidu i rękami naiwnej młodzieży całkiem sporym wynikiem wkroczył na scenę.A za plecami ma całkiem prężne conieco.. Dzięki za dyskusję,myślę,że autor dobrą notkę sporządził.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować