-

przemsa

Straszne, mamy dodatkowy dzień wolnego!

Truizmem jest potoczne stwierdzenie, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W większości przypadków wygląda to właśnie w ten sposób. Szczególnie w odniesieniu do tak zwanego statystycznego obywatela. Można mieć tylko nadzieję, że ludzie aspirujący do sprawowania władzy lub tworzenia prawa potrafią się wybić ponad ten tę egocentryczną perspektywę, ale to już trochę inny temat.

Dla tych rozważań istotniejsze, że co do zasady, nasz własny interes jest czymś dominującym i tyle.

Dlatego doskonale rozumiem wkurzenie przedsiębiorców na ostatnią decyzję Sejmu o ustanowieniu dniem wolnym dwunastego listopada. Zwłaszcza, że uchwałę tę podjęto dosłownie na ostatni moment. To po prostu musi generować koszty i inne komplikacje wszelkiego rodzaju. Wyłączając może zatem hotelarzy, restauratorów i innych usługodawców - w tym rzecz jasna i taksiarzy uwielbiających wozić ludzi na taryfie drugiej - zarabiających najwięcej wtedy, gdy ich klienci mają dużo wolnego, pracodawcy en masse mają prawo kląć na PiS ile wlezie.

To jasne chyba dla każdego.

Trudno jednak pojąć, dlaczego do tego chóru oburzonych przyłączają się zwykli etatowcy. Ci wszyscy urzędnicy, robotnicy, korpoludki, pracownicy biurowi i tak dalej. Dla nich przecież - jasne, nie dla wszystkich, ale jestem przekonany, że takie generalizowanie jest w tym przypadku uzasadnione - dodatkowy dzień odpoczynku musi być czymś zwyczajnie fajnym. Utrzymywanie zatem, że martwi ich to, iż pracodawcy (lub szerzej państwo) poniosą z tego tytułu straty, to jakieś kuriozum; absurd wręcz sprzeczny z ludzką naturą.

Może się mylę, ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić prola - obojętnie, czy opłacanego za machanie łopatą czy klepanie w klawiaturę - z Francji, Anglii, Niemiec, Hiszpanii, Austrii czy Stanów Zjednoczonych - oburzającego się na swój rząd, bo ten podarował mu dodatkowy wypoczynek.

A z czymś takim mamy właśnie do czynienia w Polsce od przedwczoraj: Lud pracowniczy miast i wsi pomstuje na Prawo i Sprawiedliwość, gdyż partia ta przegłosowała wolne w poniedziałek po jedenastym listopada.

Jasne. Nie ma wątpliwości, że chodzi o to, iż to właśnie PiS i gdyby rządziła Platforma narracja byłaby zgoła inna i zachwytom nad wspaniałym gestem umożliwiającym Milionom Polaków(TM) godne i pełniejsze świętowanie stulecia niepodległości nie byłoby końca. Jednak mimo wszystko sam fakt, że przeciętny pracownik korporacji czy też jakiś urzędniczyna bez zażenowania pomstuje na dzień nadprogramowej laby dowodzi, że stopień sprania mózgu statystycznego Polaka może zatrważać.

Wygląda bowiem na to, że wpajana przez media nienawiść do Kaczora nie tyle odbiera rozum, co raczej kreuje nowego, lepszego, bardziej odpowiedzialnego i świadomego obywatela. Nic to, że trudno stwierdzić, czy bardziej obłudnego, czy jednak zwyczajnie głupiego. Jest postęp. Pozostaje się więc cieszyć i ręce zacierać.

 



tagi: polacy  11 listopada  święta  dni wolne  pracownicy 

przemsa
25 października 2018 09:45
96     2052    5 zaloguj sie by polubić
komentarze:
gabriel-maciejewski @przemsa
25 października 2018 09:53

A jeden powiedział w radio - nie wiem jak polska gospodarka to wytrzyma....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
25 października 2018 09:54

Nie przesadzałbym. Ja głosuję na PiS i uważam, że to po prostu głupi pomysł jest. 

zaloguj się by móc komentować

bolek @przemsa
25 października 2018 09:56

"Lud pracowniczy miast i wsi pomstuje na Prawo i Sprawiedliwość, gdyż partia ta przegłosowała wolne w poniedziałek po jedenastym listopada."

U mnie się cieszą. Ja też się cieszę :D

Kto tam znowu marudzi? wp czy onet? ;-)

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 25 października 2018 09:54
25 października 2018 09:59

Ale przeczytałeś mój tekst ze zrozumieniem i wiesz, że bynajmniej nie twierdzę, że to super idea?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 25 października 2018 09:53
25 października 2018 10:00

 I wyliczenie: 4 miliardy strat. Szkoda, ze nie dziesięć. Albo skromniej - miliard. istotne, że od razu szybko i precyzyjnie wyliczone.

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa
25 października 2018 10:02

Dobre Pany daly mi dzien wolny ide sie upic z radosci.

Nie widzisz ze traktuja nas jak bydlo rogate, a do tego jeszcze, sa nie udolni i nawet etatowcowi ktoremu "podarowali" (ps nie obrzydza Cie uzycie tego slowa?) widze ze to zalosne. A nie chca widziec na kazdym kroku ze ich panstwo i ich wladza to zalosne polprzyglupie kreatury.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bolek 25 października 2018 09:56
25 października 2018 10:02

Na przykład moi koledzy z obozu wielkomiejskiej inteligencji, specjaliści od wklepywania danych do excella. Troska o wynikajace stąd straty całą radość z wolnego poniedziałku im odbiera :)

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 25 października 2018 09:59
25 października 2018 10:04

Tak, przeczytałem. Tym bardziej dziwię się, że się dziwisz. Pewne ludzkie odruchy na niezbyt dobre pomysły są ponadpartyjne i ponad podziałowe. Tak, tak. Bywają takie. Jeśli PiS wprowadziłby nakaz żeby przynajmniej raz dziennie walnąć z główki w ścianę, to budżetowa wściekła Platformerska biurwa nie miałaby prawa zaprotestować lub choćby wyrazić zaniepokojenie?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 25 października 2018 10:02
25 października 2018 10:05

Też Ci polecam przeczytanie ze zrozumieniem. Albo co tam: to jest tekst o obłudzie tych, którzy udają, że ewentualne straty pracodawcy i państwa wynikające z dnia wolnego smucą ich i niepokoją. Otóż nie. To kłamstwo, bzdura.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 25 października 2018 10:04
25 października 2018 10:06

Tak, dziwię się, że się nie dziwisz, że jakieś 90% (tak, strzelam) robotników, pracowników banków, fabryk, korporacji itd. zwyczajnie cieszy się z dodatkowego dnia wolnego. Tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 10:05
25 października 2018 10:10

Ale tu nie chodzi o straty przedsiebiorcy, tylko o wladze ktora nic nie umie zrobic, nic zalatwic jej wyobraznia nie siega nawet tego ze rolka od paieru sie kiedys konczy. Nie mozesz sie ustawiac w pozycji ze nie o tym jest tekst. Bo mi wisi miekkim kalafiorem jak moj pracodawca jutro zbankrutuje. Ale rzygac mi sie chce jak widze jakimi oni sa cymbalami. Oni wpadli na ten pomysl dopierdo jak ich tepe oko siegnelo na kalendarzu daty 12 listopada! Te barany nie planuja nawet miesiac do przodu.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
25 października 2018 10:11

https://www.newsweek.pl/biznes/gospodarka/polacy-pracuja-prawie-najwiecej-na-swiecie-raport-oecd/jg4p9kj

Nie dziwne, że naszych rodaków tak smuci dodatkowy dzień wolnego. Etos pracy na inną reakcję nie pozwala.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
25 października 2018 10:12

No właśnie, strzelasz. Oni może się i nawet cieszą, ale czy ta radość jest mądra? Dziś dają wolne, jutro będzie trzeba odpracować po godzinach, bo tę zostawioną robotę przecież trzeba będzie w końcu zrobić. Nawet jak się robi w budżecie. Poza tym dochodzi ten dziwaczny sznyt - dajemy wam wolne, cieszcie się. Jutro wpadna na inny pomysł i np jakiś dzień wolny zabiorą. 

Poza tym zalecam aby zbytnio nie przejmować się tym, że jacyś ludzie coś tam mówią. Ja poznałem gościa, który wszędzie kreował się na KOD-ziarza, a w chwili szczerości przyznał mi się, że głosował na PiS, tylko nie wypada mu się w swoim towarzystwie przyznawać. Moi znajomi z mojego miasta, wszyscy jak jeden mąż zatroskani o demokrację. A PiS wygrał w mieście wybory. Podejrzewam więc, że takich "szpionów" jest więcej.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 10:06
25 października 2018 10:12

Z czego sie maja cieszyc jak jeszcze nic nie wiadomo? Nikt nic nie wie jest jeden wielki burdel, nie wiadomo kogo to dotyczy nie wiadomo na jakich zasadach. Ta ustawa nawet jeszcze nie przeszla.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 25 października 2018 10:10
25 października 2018 10:12

To napisz tekst o władzy, która nic nie umie zrobić i tak dalej. Mój dzisiejszy jest o obłudzie.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 25 października 2018 10:12
25 października 2018 10:14

> No właśnie, strzelasz. Oni może się i nawet cieszą, ale czy ta radość jest mądra? 

Tak, nie jest mądra. jest krótkowzroczna i tak dalej. I co z tego? Twierdzisz, że się mylę twierdząc, że przeciętny etatowiec ma właśnie krótki wzrok i zwisa mu kalafiorem, co będzie za tydzień, bo teraz zwyczajnie się cieszy, że 12.11 zostanie sobie w domu?

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa 25 października 2018 10:12
25 października 2018 10:19

Teskst o obłudzie?

Ponieważ niektórzy (nieliczni coprawda) potrafią zrozumieć, że nic nie ma za darmo? I również za wolny od pracy dzień ktoś musi zapłacić. A Ty pewnie nie domyślasz się kto?

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
25 października 2018 10:19

A skąd ja mogę wiedzieć, co sobie mysli przeciętny etatowiec? Wiesz co, chyba się w tym wszystkim zaplątałeś. Ten tekst jest tak nasiany ukrytymi przekazami, że ja nie wiem w końcu o czym on jest. Czy o tym, że ten dzień jest zły, czy jest dobry? Czy mamy się cieszyć, czy nie? Czy w końcu o tym, że ktoś się cieszy, ale nie powinien, bo jest za Platfusiarnią? Czy jednak o tym, że Ty uważasz że jest to kiepski pomysł, ale ktoś tam się cieszy, więc gra gitara... 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 10:12
25 października 2018 10:21

Ale tu nie ma obludy. Ludzie patrza na ta zalosc i tu nie ma sie co cieszyc. Wycinasz jakis fragment rzeczywistosci i mowisz ze tego dotyczy Twoja notka! I sie upierasz, ze o tym nie piszesz. Troche Cie ponioslo chyba, szczegolnie ze pod poprzednia notka tak samo sie upierales ze nie o tym mowisz. Przyjmujesz bledne wnioskowanie i krzyczysz ze nie o tym jest ta notka. Wlasnie o tym jest przyjmij to do wiadomosci. Nikt sie nie posika ze szczescia bo dobry pan chce mu dac dzien wolny.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @lchlip 25 października 2018 10:19
25 października 2018 10:23

Tak, o obłudzie. Generalnie ludzie patrzą właśnie na swój interes. To naturalne. Twierdzenie, że urzędnicy, robotnicy, pracownicy biurowi, nauczyciele itd martwią się ewentualnymi stratami państwa spoowodowanymi dodatkowym dniem wolnym to bełkot, kłamstwo, bzdura.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa
25 października 2018 10:24

To może trzeba 12 listopada podstawić pod urzędami  w miastach specjalne autobusy i dowieźć tych rwących się do roboty ludzi do pobliskiej montowni?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 25 października 2018 10:19
25 października 2018 10:26

> A skąd ja mogę wiedzieć, co sobie mysli przeciętny etatowiec? 

No tak, trudno jest to sobie wyobrazić. Cóż może myśleć pani Mariolka z sekretariatu urzędu gminy? Albo magazynier w hurtowni. Pani z kasy w biedronce. Nauczycielka geografii. Hmm. Cieszy się, że będzie  wolne? Ehm, kurde tego, faktycznie, nie przesądzajmy. Niewykluczone, że wolą popracować.

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 10:23
25 października 2018 10:27

To moze Ty tak, masz. Generalnie martwisz sie tylko wlasnym interesem, mowienie, ze ucierpi dobro wspolne to w Twoim przypdaku belkot.
Pasuje takie stwierdzenie? Czy Ty jestes wyjatkowy? Lepszy niz nauczyciel czy robotnik? Masz w sobie cos wiecej?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 25 października 2018 10:21
25 października 2018 10:30

Moja notka, choć jestem bardzo subiektywny w ocenie, jest dość jasna. Traktuje o tym, że z punktu widzenia - tak, jestem przekonany, że w zdecydowanej większości - ludzi zatrudnionych na etacie, dodatkowy dzień wolny to coś fajnego i  mówienie, że ewentualne straty pracodawcy z tego tytułu spędzają im sen z powiek, to bzdura. Tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa 25 października 2018 10:23
25 października 2018 10:30

Przecztaj ze zrozumieniem to co napisałem: "..

Teskst o obłudzie? Ponieważ niektórzy (nieliczni coprawda) potrafią zrozumieć, że nic nie ma za darmo? I również za wolny od pracy dzień ktoś musi zapłacić. A Ty pewnie nie domyślasz się kto?...

Wydaje mi się, że jest sporo takich, którzy potrafią myśleć nie tylko o swoim interesie. Wystarczy przeczytać komentarze pod Twoim blogiem. Wyjątkiem nie jestem.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 25 października 2018 10:27
25 października 2018 10:31

Daj mi spokój, ok? Nie mam ochoty schodzić na ten poziom absurdu. Ja od wielu lat jestem sam sobie pracodawcą. Wcześniej zatrudniałem ludzi i owszem, taki dodatkowy dzień wolnego był dla mnie problemem. Moim, nie zatrudnionych. Ich to waliło z góry na dół. Odpoczywali chlejąc piwo.

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 10:30
25 października 2018 10:31

To jest juz drugi Twoj tekst ktory mowi wylacznie o Tobie i glebokiej pogardzie jaka masz do "Janusza i Grazyny" i jak bardzo czujesz sie od nich lepszy.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @lchlip 25 października 2018 10:30
25 października 2018 10:32

Wystarczy przeczytać moją notkę ze zrozumieniem by zauważyć, że piszę również o tych, którzy mają pełne prawo być niezadowoleni.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 25 października 2018 10:31
25 października 2018 10:33

Coś Ci się mocno pomyliło.

 

zaloguj się by móc komentować

wolnosc @przemsa
25 października 2018 10:35

I tak dzień w dzień... jeden baran zaryczy, a reszta stada zapie....la za nim i beczy :(

Proponuję wszystkim zrobić terapię...

pójść  do Castoramy , kupić sobie gumowy młotek , na promocji .Walnąć się z całej siły w łeb..i doznacie olśnienia...E=mc2!!!

zaloguj się by móc komentować

wolnosc @przemsa
25 października 2018 10:37

Jest 100 lecie odzyskania Niepodległośći. Jak chcecie go uczcić?

Nawalić się w knajpie?!!!

zaloguj się by móc komentować

przemsa @wolnosc 25 października 2018 10:35
25 października 2018 10:38

Pracownicy Castoramy są pewnie załamani. Nie przyjdą do pracy w poniedziałek i nie dane im będzie doradzić klientowi, jaką farbę wybrać i czy te kafelki dobrze się kładą. No i najgorsze - ich pracodawca tego dnia nie zarobi :-(

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @parasolnikov 25 października 2018 10:27
25 października 2018 10:43

Parasol, co cię ugryzło, jakie dobro wspólne? Tekst nie jest o tym, czy to mądre, czy głupie, tylko czy przeciętny człowiek cieszy się z dnia wolnego, czy smuci. Oczywiście, gdyby to nie był listopad, cieszyłby się bardziej. Natomiast jedyne, co może go smucić, to że pracodawca sobie to na nim odbije (oczywiście, że odbije). 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Grzeralts 25 października 2018 10:43
25 października 2018 10:45

No mowie sa przecietni ludzie i jestescie Wy ... Elyta, trzymcie mnie bo mi sie tobi slabo.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Grzeralts 25 października 2018 10:43
25 października 2018 10:55

Opisze to z innej perspektywy

Wiec ludzie na Filipinach w przewadze zyja w syfie ,kurnikach i biedzie . Perspektywy marne ,zarobki jeszcze gorsze. Niemal kazdego tygodnia maja swieto ,takie ,ze gremialnie maszeruja wala w bebenki , trabia ,spiewaja. Poskacza ,pospiewaja ,potancza i napiecie sie rozladuje w spoleczenstwie. W marketach amerykanskie smieciowe zarcie , na ulicy tez smieciowe dla lokalsow. Tak ze takie swieta idealnie spelniaja swoja funkcje, lepsze to  zamiast kombinowac przeciw panom . Ale dodam ,ze mieszkajacy w slamsach filipinczycy sa w 90% czysci i pachnacy.

zaloguj się by móc komentować


przemsa @parasolnikov 25 października 2018 10:45
25 października 2018 10:57

Ty jesteś elita. My Grażynki i Janusze. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 25 października 2018 10:26
25 października 2018 11:00

Nie wiem czemu gloryfikujesz (chyba że znów się mylę i błędnie pojmuję Twoje intencje) ludzką skłonność do poleniuchowania. Ja też lubię mieć wolny dzień. I też lubię czasami się poobijać. Natomiast tu większość komentatorów wskazuje Tobie, gdzie leży prawdziwy problem tego "pomysłu" z 12 listopada - tego, że utwierdza ludzi w błogosławieństwie braku świadomości, iż z dnia na dzień stają się coraz bardziej zależni od decyzji administratorów. Każde inne rozkminianie tej sprawy to "mylny błąd". Jedni się będą cieszyć, inni smucić, inni wkurzać, inni wykorzystywać to do politycznej sieczki. A sedno będzie fruwać hen pod chmurami.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Robo 25 października 2018 10:55
25 października 2018 11:02

No popatrz, w Polsce też jest śmieciowe żarcie w marketach, perspektywy marne, zarobki jeszcze gorsze, większość żyje od pierwszego do pierwszego. Nikt wali w bębenki nie trąbi i nie śpiewa. Pracujemy godzinowo prawie najdłużej na świecie. Dzień wolny i wpadamy w lament. PKB się zawali i plany jednego piłkarza co to miał przylecieć ale nie przyleci. Może Polacy powinni tyrać okrągły rok? Nikt by wtedy za nikogo nie płacił, gospodarka by kwitła i wszyscy by byli szczęśliwi. Nie wiem tylko jakby było z tą czystością bo kruca bomba casu mało na duperele kiedy do roboty trzeba biec.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 25 października 2018 11:00
25 października 2018 11:04

Owszem  Mylisz się. Nie gloryfikuje. Stwierdzam fakt. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Marcin-K 25 października 2018 11:00
25 października 2018 11:06

Pomysł wyniknął z tego powodu, że 12.11. jest w niedzielę, jest to akcja jednorazowa i związana z rokiem niepodległości. Jeszcze dwa miesiące i nie będzie co świętować. Znów będzie można kultywować etos pracy jak Polska długa i szeroka ;)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
25 października 2018 11:07

Wydaje mi się, że dobrze rozumiesz moje (i nie tylko moje) argumenty, ale okopałeś się na swoich pozycjach. Trudno. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @onyx 25 października 2018 11:06
25 października 2018 11:10

Nie bardzo rozumiem - dlaczego za dwa miesiące ma nie być czego świętować? Nie mieszałbym do tej sprawy etosu pracy. Ludzie po prostu instynktownie w takich wypadkach wyczuwają nieszczere intencje "pomysłodawców" i "łaskawców". I tu akurat zgadzam się z Parasolnikovem. 

zaloguj się by móc komentować

Robo @onyx 25 października 2018 11:02
25 października 2018 11:13

Nie ,nie jest tak smieciowe jak tam, nie da sie porownac.  Chodzilo mi o to ,ze tamte spoleczenstwa sa calkowicie pogubione ,zalezne i sterowane, ze wladze robia co tylko zechca . A u nas jest opor i przynajmniej poddajemy cos pod rozwage .

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @parasolnikov 25 października 2018 10:45
25 października 2018 11:13

Ja cieszyłbym się z dnia wolnego (ale ja go akurat miał nie będę) i moi przeciętni koledzy i koleżanki też (piszę o nich, skoro uważasz mnie za nieprzeciętnego). Ale i zmartwię się nieszczególnie, bo jest mi on w sumie na nic w ten listopadowy poniedziałek, w maju cieszyłby mnie zdecydowanie bardziej. A ty zwyczajnie nie zrozumiałeś, o czym Przemsa napisał. Bo on napisał o tym, jakim idiotyzmem jest, że to aż taki oddźwięk w dyskusjach znalazło. 

zaloguj się by móc komentować

re-or @onyx 25 października 2018 11:06
25 października 2018 11:15

Na pewno jednorazowa? Serio pytam, bo tego nie słyszałem.

Zresztą to chyba jeszcze wszystko nie jest ostatecznie "klepnięte" i zobaczymy co z tym zrobi Senat itd.

zaloguj się by móc komentować

boson @re-or 25 października 2018 11:15
25 października 2018 11:22

"Przedstawicielka wnioskodawców, posłanka PiS Elżbieta Kruk zwróciła uwagę, że "w tym roku 11 listopada przypada w niedzielę i stąd niniejsza epizodyczna ustawa". - 11 listopada jest zwyczajowo dniem wolnym od pracy. Ustanowienie 12 listopada tego roku wolnym nie wpłynie zatem istotnie na wzrost gospodarczy do lat poprzednich. Projekt natomiast wywołuje pozytywne skutki społeczne - dodała."

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 25 października 2018 11:13
25 października 2018 11:30

oj, bo ktoś podniósł problem taki, że ludzie czekają pół roku albo dłużej na wizytę do specjalisty i ta wizyta nie dojdzie do skutku, bo akurat będzie dzień wolny, to samo z wokandą. Rozprawa wyznaczona na 12 listopada nie odbędzie się, bo ustanowiono dzień wolny a wiadomo, że w sądzie się czeka i czeka.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ewa-rembikowska 25 października 2018 11:30
25 października 2018 11:39

Ale to oczywiste, że takie wolne z kapelusza stwarza wiele problemów. Jasne jest chyba jednak również, że dla przeciętnego pracownika, który szczęśliwie nie miał wtedy wokandy lub planowanego zabiegu, to po prostu dzień wolny i tyle. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Marcin-K 25 października 2018 11:10
25 października 2018 11:40

Bo kończy się rok niepodległości. Polityka jest z zasady nieszczera więc nie wiem jak można tą kategorię do tego przykładać. Ja instynktownie wyczułem, że może będe miał dzień wolny i tyle. Nie jestem beneficjentem 500+ jakby ktoś pytał bo za to też ktoś musi zapłacić.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 25 października 2018 11:13
25 października 2018 11:41

Nie tylko nie zrozumiał, ale też dość obcesowo zaczął mnie szturchać swoimi wyobrażeniami na temat tego, co niby napisałem. 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ewa-rembikowska 25 października 2018 11:30
25 października 2018 11:41

Co oni tam wiedzą. Robotnicy i urzędnicy biadolą, że nie będzie ok dane tego dnia pracować. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Robo 25 października 2018 11:13
25 października 2018 11:43

To jest tylko kwestia do czego to porównasz. Oni mają swoje śmieci my swoje i co to zmienia, że siedzimy gałąź wyżej skoro te same mechanizmy nas dotykają? To udowodniono, że eksportuje się do nas towary drugiej kategorii w cenie pierwszej. Władza też robi to co chce, my tylko czasem możemy się przyczynić do zmiany tej czy tamtej władzy.

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @onyx 25 października 2018 11:40
25 października 2018 11:52

To był oczywiście skrót myślowy z tą nieszczerością. Aczkolwiek może być nieszczerość mniej lub bardziej zręczna. Mnie się ten pomysł nie podoba, bo za dużo tych "darów losu" od władzy (żeby nie było głosowałem na nią i dalej zamierzam - póki co - głosować) i  to rzucanych w lud bardzo lekką reką. A sporo ważnych spraw leży i czeka.

A to, że, jak opisuje tu Przemsa, ludzie w swej obłudzie krytykują ten pomysł bo on jest pisowski, to też jest niespecjalnie odkrywcze. Oni będą krytykować wszystko, co pisowskie i szkoda czasu na przywiązywanie do tego jakiejś nadmiernej wagi. Tak jak przez całe lata słyszałem od wielu osób, że gimnazja warto byłoby zlikwidować, albo pozwolić ludziom wyciąć drzewo na swojej posesji, tak te same jednostki dziś z przerażeniem opowiadają, że budzą ich w nocy pisowskie piły mechaniczne chcące wyciąć każde możliwe drzewo i że przez likwidację gimazjów ich dzieci trafiły nie tam gdzie chciały. 500+ też krytykowali. Ale ostatecznie wzęli i tylko się oblizali.

zaloguj się by móc komentować

onyx @re-or 25 października 2018 11:15
25 października 2018 11:55

Tak ale narracja jest taka żeby ludzie myśleli że to na stałe. Nie można odebrać dnia wolnego jeśli święto przypada w niedzielę więc zrobili taki manewr jak Piłsudski w 1919r. Ot polityka pod publiczkę, jakby była jakaś inna ;) Jak w WB ogłosili wolne z okazji narodzin potomka pary królewskiej to nasi się cieszyli ale jak teraz PiS w nocy uchwalił wolne to gwałtu rety. Ci sami ludzie. To "w nocy" najbardziej mnie rozwala, nagle ludzie się interesują pracą Sejmu ale żaden nie sprawdzi jak to działa. A co ma Senat do gadania? Prezydent też chyba nie będzie robił problemów.

https://dziennikzachodni.pl/wolny-poniedzialek-12-listopada-2018-za-11-listopada-dlugi-weekend-nie-dla-wszystkich-pracownikow-decyzja-poslow-pis/ar/13613060

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Marcin-K 25 października 2018 11:52
25 października 2018 12:01

No wiem, ale był czas wyborczy i nikt o tym nie pomyślał wcześniej a nawet nie mógł bo jak przed wyborami ogłosić dzień wolny? Od razu by była awantura że to gest pod wybory. Gdyby 11.11. przypadał w zwykły dzień tygodnia nie byłoby tematu. A najlepsze jest to, że w 2019r. 11.11. przypada w poniedziałek i też będzie wolne ;)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
25 października 2018 12:16

Ja mam to szczęście jeszcze, że 11 listopada mam imieniny i z tej okazji mam zawsze wolne:)

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
25 października 2018 12:17

Na Śląsku obchodzimy urodziny ;-)

zaloguj się by móc komentować

re-or @onyx 25 października 2018 11:55
25 października 2018 12:19

Z tym odbieraniem dnia za wolne w niedzielę też bywało różnie. Z tego co pamiętam raz było wolno, raz nie, bo coś tam raz na parę lat zawsze grzebano w kodeksie. Tak że rzeczywiście nie ma o co bić pianę. W sumie mogli to obejść inaczej - właśnie zmieniając kodeskowy zapis o tym odbieraniu niedziel, tylko było już chyba za późno.

A tak przy okazji - w oczach "ekonomistów" kwota "strat w gospodarce" rośnie. Teraz gdzies usłyszałem, że to 6mld. Przy takiej kwocie afera GetBack wydaje się fraszką. Raptem parę godzin roboczych i odrobione :) A AmberGold to już w ogóle w przerwie na kawę i siusiu.

 

Co do tych rojal-bejbis z kolei to w TVN mają jakiś fetysz na ten temat. Tam nawet jak Elżbiety-ciotki-wnuka-siosty-szwagra po kądzieli-żona zajdzie w ciążę i dziecko będzie 27-mym w kolejce do tronu, to się tam cały dzień mieli. Nie jestem "światowy" to nie wiem czy gdziekolwiek na świecie ktoś ma aż takiego świra.

Co więcej, za tym zawsze idą wyliczenia tych samych "ekonomistów" ile to brytyjska gospodarka zarobi(!) na tych narodzinach. Obłęd.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa
25 października 2018 12:33

"wpajana przez media nienawiść do Kaczora nie tyle odbiera rozum, co raczej kreuje nowego, lepszego, bardziej odpowiedzialnego i świadomego obywatela."

He,he,he..

A jak ten świadomy obywatel okradziony był z OFE a forsa "przeputana" , to "nic się nie stało Polacy nic się nie stało."

Dom wariatów.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa
25 października 2018 12:42

A najgorsze, że zamisat dogonić tych co to gonimy za ??? lat będziemy ich musieli gonić o 1 (słownie jeden) dzień dłużej.

Zidiocenie zupełne.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @przemsa 25 października 2018 12:17
25 października 2018 12:50

Urzędnicy sami sobie poradzili. Dowiedziłem się, że piątek / 2 XI/ ODPRACOWALI. Nic od Kaczora i mogą dalej pomstować na PiS. Poradzą sobie.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @szarakomorka 25 października 2018 12:33
25 października 2018 13:29

Tak samo było z wiekiem emerytalnym. Podnieśli i nagle mieliśmy wysyp świadomych obywateli, którzy rozumieją, że inaczej się nie da. Dla dobra Polski i ich samych chcą mieć obowiązek dłużej pracować, by móc dostać emeryturę... Pomijając już ten detal, że jak długo by nie pracowali, ta i tak będzie gów...ana, to takie zrozumienie i pokorna zgoda to tak samo dowód pomieszania z poplątaniem tudzież wspominana już tu kilkakrotnie obłuda.

 

 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @Marcin-K 25 października 2018 11:07
25 października 2018 13:32

Przegapiłem Twój komentarz. Już nadrabiam.
I tak, rozumiem Twoje argumenty. Ale, choć są słuszne, mają się nijak do tego, co ja napisałem. A o czym dziś napisałem nie będę się kolejny raz powtarzał.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 25 października 2018 13:32
25 października 2018 14:13

My napisaliśmy o dwóch stronach tego samego medalu. Tak jak pisałem wyżej - szkoda już trochę czasu, na opisywanie obłudy po tamtej stronie, bo ona jest już, jak to się mówi, legendarna. Ale rozumiem, że czasem trzeba.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 25 października 2018 14:13
25 października 2018 14:21

Nie, nie. Ty zacząłeś pisać o drugiej stronie tego samego medalu sugerując, że ja nie chcę jej dostrzec. A ja, jak najnadziej, co zresztą zaznaczyłem w tekście, ją dostrzegam, ale nie ona była tematem tej notki. Tyle :-)

 

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski 25 października 2018 09:53
25 października 2018 14:25

Może pęknie ze śmiechu...
Gospodarka już miała runąć jak wprowadzali święto 6 stycznia.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
25 października 2018 14:29

To obowiązkowa mantra: jesteśmy krajem na dorobku, musimy jak najwięcej pracować. I z innej mańki: Polacy wpradzie pracują najwięcej, ale są mało wydajni. Zatem: musimy więcej i wydajniej pracować. Do późnej starości, bo nie będzie na emerytury. No i sklepy muszą być otwarte w niedzielę. Gdyż jesteśmy krajem na dorobku i musimy jak najwięcej... Powtórz. Powtórz. Amen.

 

zaloguj się by móc komentować


bacia48 @Marcin-K 25 października 2018 09:54
25 października 2018 14:39

Pomysl dobry, ale nie na ostatnia chwile. Swieto Niepodleglosci  i nastepny tydzien chcialam spedzic z rodzina, a przy okazji zalatwic kilka spraw. Terminy  zaklepalam odpowiednio wczesnie  i teraz co zrobi np. moj kardiolog, przyjmujacy w prywatnej przychodni raz w tygodniu. A linia lotnicza uwzgledni przelozenie terminu, za ile? Moje kolezanki narzekaja, ze maja oplacone zajecia w tym dniu i prowadzacy nie jest w stanie ustalic nowego dogodnego terminu dla calej grupy. Czy o tym pomyslala poslanka Kruk ? Mieszkam w kraju, gdzie dzieci w szkole dostaja w sierpniu wykaz z terminami swiat, dni wolnych z powodu konferencji nauczycielskich czy szkolen, piknikow szkolnych itp. To naprawde nie jest trudne, a ludzi traktuje sie powaznie.

Przepraszam za brak polskich znakow, ale w tej chwili moge korzystac tylko z tej klawiatury. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 25 października 2018 09:53
25 października 2018 15:03

Już wiem. Nie wytrzyma:

"Eksperci FOR są przekonani, że ograniczenie możliwości pracy 12 listopada będzie kosztowało Polaków 4–6 mld zł. - Mniejszy PKB przełoży się na mniejsze wpływy państwa z podatków rzędu 2 mld zł. To tyle, co półroczny koszt spełnienia postulatu niepełnosprawnych w postaci comiesięcznego zasiłku rehabilitacyjnego w wysokości 500 zł dla dorosłych niezdolnych do samodzielnej egzystencji - czytamy w analizie FOR."

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bacia48 25 października 2018 14:39
25 października 2018 16:27

Niby pomysł dobry, ale... No właśnie. Dla mnie to jest klasyczne przedobrzenie. Zresztą PiS bardzo się rozochocił takimi ruchami - im więcej jest gadania o jakichś pierdołach, tym łatwiej i przyjemniej im upływa kadencja.

zaloguj się by móc komentować

onyx @re-or 25 października 2018 12:19
25 października 2018 16:39

Te wyliczenia strat są o tyle narracją dla debili, że co roku ten dzień jest wolny. Za rok też będzie i też będą straty. A wyliczyli ile strat generują wolne soboty? To jest dopiero horrendum, praktycznie miesiąc wolnego w roku ;) To są tzw. niusy z ...nosa i są już robione z byle czego. Pomstujemy na TVP ale reszta wcale lepiej nie wygląda. Nie ma się nawet do czego odnieść czy coś pokazać jako przykład. Co do tej brytyjskiej histerii to też to zauważyłem, od paru lat tak nam to tłuką jak byśmy byli poddanymi Korony. To są sprawy coraz trudniejsze do odbioru.

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 25 października 2018 13:29
25 października 2018 16:47

To jest czysty mental niewolnika korporacji urzędniczej. Dobra władza/partia robi wszystko dobrze i dla dobra ludu pracującego, odżywiającego się etosem pracy, zła władza robi wszystko źle i nawet nie ma co wnikać.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
25 października 2018 16:48

Te "wyliczenia" mają wyłącznie "wartość" propagandową. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @onyx 25 października 2018 16:47
25 października 2018 16:49

Właśnie tak. Mentalność niewolnika. I to jest zwyczajnie straszne. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @jarek 25 października 2018 16:37
25 października 2018 16:51

A Tobie o co chodzi? 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @jarek 25 października 2018 16:53
25 października 2018 16:55

Pytam, o co Ci chodzi z tym czepianiem się po kolei różnych osób, które tu napisały komentarz. Nie do końca załapałem, co chcesz przez to wyrazić. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @jarek 25 października 2018 17:06
25 października 2018 17:09

Ja serio nie zrozumiałem, jakie jest to Twoje zdanie. Tyle. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 17:09
25 października 2018 17:14

Wybacz to taki dyżurny dureń, który inaczej nie potrafi.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
25 października 2018 17:28

Myślę, że nie musiałeś kasować jego komentarzy. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 25 października 2018 17:28
25 października 2018 19:00

Dla zasady, to nie jego pierwszy raz.

zaloguj się by móc komentować


adamo21 @przemsa
25 października 2018 19:24

Jedni pracują żeby żyć, inni żyją żeby pracować. Prosty, dwubiegunowy etos pracy. Amen.

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @onyx 25 października 2018 16:39
25 października 2018 21:56

"Te wyliczenia strat są o tyle narracją dla debili, że co roku ten dzień jest wolny. "

I to jest najzabawniejsze:))

Ciekawe co by bylo, gdyby odwrotnie - w ramach "ratowania gospodarki przed ruina" wladza przenosila 11 listopada zawsze na sobote lub niedziele. Chyba by pekli od napompowania patriotyzmem.

Narracja dla debili, pod tytulem: "Zle, bo wymyslil to PiS"

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @jestnadzieja 25 października 2018 21:56
26 października 2018 06:28

Ale jak to ułatwia życie: "wymyślił rząd - źle, wymyśliła opozycja - dobrze". Po zmianie rządów tylko przestawiasz szyk i twoje życie nadal jest proste. 

zaloguj się by móc komentować

Tytus @przemsa
26 października 2018 08:35

Nam rolnikom wszystko jedno, co ogłosi rząd. Na wsi rządzi pogoda i Kościół Katolicki. Jak leje z nieba, albo kurzy śnieg to jest święto. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Tytus 26 października 2018 08:35
26 października 2018 09:26

Chyba na to za późno, ale co tam: obfitych plonów :)

 

zaloguj się by móc komentować

aster @przemsa 25 października 2018 19:14
26 października 2018 10:48

On nie rządzi. To zwyczajny sługus wykonujący polecenia pana, który pisze, że ON nigdy nikogo nie zbanował ani też nie usunął komentarza.

Sługus robi za niego czarną robotę.

Tak się zastanawiam panie taksówkarzu, czy pan naprawdę nie widzi, że nie jest pan żadnym nawigatorem, a tylko jednym z wielu posłusznych akolitów? :(

Dlaczego nikt z tych nawigatorów nie zwrócił uwagi autorowi, że pisze głupoty, to raz, a drugi, to też jest podobno pisarzem, he he

"Jak wiecie nie znam języków i nie mam także pojęcia co to jest ten wording, no, ale od tego są specjaliści, którzy z pewnością się tu wypowiedzą. Ja wiem z całą pewnością, że jeśli zaczynamy dobierać słowa tak, by ukryć sens rzeczywisty wypowiedzi, to trzeba ostrzyć noże i stawiać kosy na sztorc. Teraz pora na rozwiązanie kwestii postawionej w tytule – po co są pisarze? Polscy pisarze nie rozumieją ani swojej funkcji, ani misji, ani w ogóle niczego. Oni wiedzą, że trzeba zrobić tak jak w Anglii tylko gorzej i ustawić się w kolejce po kasę. Tyle. To jest poziom zidiocenia znacznie poważniejszy niż postawa Rabieja i jego wording, choć przecież pisarze, jak mawiał pewien mój dawny szef, rzeźbią w słowie i powinni być odporni na wszelkie pułapki.

http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/wording-albo-po-co-komu-pisarze"

ps

Wszystko wolno, ale nie każdemu, największa brednia w ustach odpowiednio usytuowanego idioty staje się modlitwą, a podstawowe fakty w ustach nie namaszczonego posłańca, będą uznawane za odchylenia psychiczne.

Nie uważa pan, że to prawda?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @aster 26 października 2018 10:48
26 października 2018 10:51

> Tak się zastanawiam panie taksówkarzu, czy pan naprawdę nie widzi, że nie jest pan żadnym
> nawigatorem, a tylko jednym z wielu posłusznych akolitów? 

Jestem. I dobrze mi z tym.
A co do reszty... O co Ci chodzi? Przecież nie musisz tu zerkać.

 

zaloguj się by móc komentować

Tytus @przemsa 26 października 2018 09:26
27 października 2018 08:52

Bóg zapłać!

Na dobre życzenia nigdy nie jest późno, a oziminy pięknie już rosną.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Tytus 27 października 2018 08:52
27 października 2018 09:07

Zatem, z Panem Bogiem!

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować