-

przemsa

PiS znów nas zawiódł, czas na zmiany

W poniedziałek usiadłem do komputera i napisałem tekst o wyborach. Udzielił mi się w nim pesymizm tych wszystkich, którzy twierdzili, że PiS je przegrał i poczułem się zmęczony. Na tyle, że ostatecznie go skasowałem. Nie wiem do końca dlaczego, ale najprawdopodobniej musiałem uznać, że nie chcę przyłączać się do chóru Naszych 2.0®  - czyli  sceptycznych, krytycznych i uświadomionych - konstatujących - oczywiście z troską i niepokojem - że Kaczyński w niedzielę przerżnął swoją szansę na samorząd i teraz zacznie się triumfalny powrót koalicji obywateli trzeciej erpe do władzy.

Trudno, pomyślałem. Może faktycznie mają rację pesymiści, ale mimo wszystko sam nie muszę kopać leżącego.

I na tym zapewne zakończyłbym ten temat, gdyby nie to, że zaczęły spływać wyniki z kolejnych okręgów i gdzieś tam usłyszałem, że na PiS oddano o jakieś milion głosów więcej niż cztery lata temu, a i w sejmikach partia ta ma nienajgorszą, a na pewno lepszą niż wcześniej pozycję. Owszem, większe miasta to sukces opozycji, ale też czy ktokolwiek zdrowy na umyśle mógł przypuszczać, że partia Kaczyńskiego przejmie tam władzę? Dobrze, w wielu z nich - z Warszawą na czele - można było liczyć na dogrywkę, ale to tyle.

Wydało mi się jednak, że to nadal trochę za mało żeby snuć aż tak kasandryczne wizje. Coś więc tu nie grało. Najwyraźniej musiałem uwierzyć w propagandę zaprzyjaźnionych mediów, uznałem. Było to jednak o tyle dziwne, że akurat ja - jeżeli już - to katuję się raczej narracjami TVPiS. Tymi wszystkimi Klarenbachami i Rachoniami.

Pozostał więc internet.

Tutaj już nie miałem wątpliwości, że właśnie "nasi" (lubię pisać to słowo w cudzysłowie) przyczynili się do ukształtowania mojego poglądu na wynik niedzielnego głosowania. Wydało mi się to na tyle ciekawe, że ostatecznie zdecydowałem się dziś wrócić do porzuconego tematu. Z dwóch powodów.

Pierwszy jest oczywisty i już go pokrótce przedstawiłem: wynik Prawa i Sprawiedliwości jest co najmniej przyzwoity, a już na pewno nie gorszy niż cztery lata wcześniej. Owszem, zawsze można twierdzić - i mieć rację - że dało się ugrać więcej, ale to są wyłącznie dywagacje, aktualnie bez większego znaczenia.

Istotniejszy jest drugi powód: choć nie powinny i ma prawo się nam to nie podobać, od samego początku było jasne, że te wybory samorządowe są plebiscytem poparcia dla Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej. Jako taki ich wynik ma wielkie znaczenie propagandowe. Jeżeli zatem wyborcy PiS uwierzą, że PO znów nabrała wiatru w żagle, a Prawo i Sprawiedliwość jest w odwrocie, niekonicznie wpłynie to pozytywnie na ich mobilizację w przyszłości. Wręcz odwrotnie. Można zakładać, że prędzej przyczyni się do rozpoczęcia poszukiwań alternatywnego rozwiązania.

Rzecz jasna bardziej prawego i patriotycznego.

Tak już bowiem mają Nasi 2.0®, że sens powiedzenia "lepsze jest wrogiem dobrego" znajduje się poza ich zdolnościami percepcyjnymi i gdy tylko zdarzy się coś, co można wykorzystać, by zacząć tworzyć od nowa - teraz już właściwą - formację prawicową, to myśl ta nowa blaski promiennemi, już dziś wiedzie ich na bój, na trud. Że przy okazji zmarnuje się - lekko i mocno optymistycznie licząc - cztery lata oddając władzę opozycji, jest dla nich kosztem pomijalny, wręcz bez znaczenia. Chodzi przecież o Ojczyznę, cena zatem nie gra roli. Istotne, że prezes okazał się jednak - a nie mówiłem, nie ostrzegałem! - politykiem ułomnym, więc  - nucąc bój to będzie ostatni, krwawy skończy się trud, gdy związek nasz bratni wykopie Kaczora i stworzy prawicowy cud - przemy.

A tak całkiem poważnie: jest jakaś realna alternatywa dla PiS? Poza Platformą i jej podobnymi rzecz jasna. Nie? Więc o co wam chodzi?



tagi: pis  po  wybory samorządowe 2018 

przemsa
24 października 2018 09:52
125     2714    7 zaloguj sie by polubić
komentarze:
sannis @przemsa
24 października 2018 10:18

Faktycznie nagonka przed wyborami na to, jak wielki to jest sprawdzian była ogromna. Pewnie podsycały je obie strony. Ale wybory samorządowe rządzą się swoimi prawami. Top 10 największych miast to są faktycznie kwestie ideologiczne. No bo jak w Poznaniu zwycięża przygłupi Jaśkowiak, to innego wyjasnienia nie mam. Warsszawa pewno jakieś układy i układziki + głosy biurokracji. Teraz spójrzmy na miasta poniżej 100tyś. Przecież w poprzednich wyborach, dramatyczną klęskę poniosła w nich PO. Często prezydenci i burmistrzowie tych miast zostali wygrani przez kandydatów wywodzących się z SLD, tylko pod innymi/ swoimi szyldami. Oni przez te 4 lata inwestowali a to w aquaparki, lodowiska, kluby seniorów, skateparki, jakieś przychodnie, gabinety w szkołach inne tego typu rzeczy, które się ludziom podobały. Zwróćcie uwagę, że teraz oni wygrali osiągając po 70% poparcia... To z czym mogli się kandydaci PiSu w tych miastach i miasteczkach z nimi licytować?  Do głowy przychodzą mi tylko dwie rzeczy. Pierwsza to poprawa bezpieczeństwa przez naciski na policję a druga to to, że jak kandydat jest z PiSu to wytarga z ministerstwa więcej kasy i planowana hala sportowa będzie większa, ładniejsza i dodatkowo z mini zoo. Takie są fakty.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
24 października 2018 10:23

> Faktycznie nagonka przed wyborami na to, jak wielki to jest sprawdzian była ogromna. 

Wydaje mi się, że zaczęła to Platforma. A PiS się dołączył. Ale, mniejsza już z tym, kto zaczął, to był sprawdzian...

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @przemsa
24 października 2018 10:36

 

Więc o co wam chodzi?

Prawdopodobnie chca przylaczyc sie do wyznawcow postepu i przekonania, ze w Europie i  w swiecie to wielki wstyd miec rzad i prezydenta odwolujacych/przyznajacych sie do chrzescijanstwa/katolicyzmu.

 Ponadto te ostatnie wybory  nie maja zwiazku z wyborami naszych dziadow, ojcow,braci i siostr.

 

Wybory do rad narodowych w Polsce w 1954 roku – pierwsze po wojnie wybory do rad narodowych w PRL przeprowadzone 5 grudnia 1954 r. na podstawie nowo uchwalonej Konstytucji. Wybory zostały zarządzone przez uchwałę Rady Państwa z 30 września 1954 r.[1]

Wybierano radnych do:

zaloguj się by móc komentować

bendix @sannis 24 października 2018 10:18
24 października 2018 10:44

"Warsszawa pewno jakieś układy i układziki + głosy biurokracji."

Niech ktoś wreszcie się odważy i napisze tez o słojach. Słojach w wielkich miastach z kredytami w CHF.

zaloguj się by móc komentować

sannis @bendix 24 października 2018 10:44
24 października 2018 10:46

To prawda. Słoje w wielkich miastach mają swoie aspiracje. I tu właśnie nie było komunikacji, o której wspominał w notce gospodarz.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 24 października 2018 10:44
24 października 2018 10:47

Koledzy z warszawskich korpo mówią mi, że w tym towarzystwie PiS to ostentacyjny obciach. Chyba tym większy, z im większej wioski pochodzi ambitny korpoludek. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 24 października 2018 10:47
24 października 2018 10:55

Dziekuję że to napisałeś. To swoista religia.

Tu o tym pisałem jak by ktoś chciał dokładniej przeczytać:

http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/o-rzeczywistosci-filmowej-i-wyborczej#79418

A dowód na to jest tu:

"Ja też mam jedno pytanie. Skąd Pan wie, że kredytobiorcy w CHF i obrońcy konstytucji to jest ta sama grupa? Są jakieś badania statystyczne na ten temat?"

To teraz dowód wprost ze statystyki wyborczej:

13 mandatów na Wilanowie zdobyła KO, PiS 2, KW Pozytywny Wilanów 1, KW Stowarzyszenia Mieszkańców Miasteczka Wilanów 5.

sławetne miasteczko wilanów :-)))))

We wtorek PKW podała, że na Białołęce KO otrzymała 11 mandatów, PiS – 5 mandatów, KW Inicjatywa Mieszkańców Białołęki - 4, a KW Stowarzyszenie Razem dla Białołęki – 5.

no białołeka aż wali wekami ;-))))

To takie dwa przykłady na potwierdzenie CHF = KODORPPONZSLLSD

Bo zapewniam Cię że tam 98 % kredytów to CHF :(

zaloguj się by móc komentować

bendix @sannis 24 października 2018 10:46
24 października 2018 10:56

Jaka komunikacja ze słojami? Żartujesz?

zaloguj się by móc komentować

bendix @sannis 24 października 2018 10:46
24 października 2018 10:58

Dostali w twarz CHF-ami, PiS im pomógł nakazując wyrównać oszukane spreedy i co? I nic. Domogają się żeby im spłacił te kredyty. A jak by spłacił to by polecieli głosować na PONKODORPZSLLSDBiedron.

Zero rozmowy z nimi. Pełna cisza. Ja ich rozpoznaje w komunikacji miejskiej po wyglądzie.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa
24 października 2018 11:01

Jak to lecialo?

"Jest demokracja i powinnismy uszanowac wynik wyborow". Wroce jeszcze na chwile do prof. Bartyzela. Otoz on sie oburza i jest generalnie zniesmaczony tym, ze prezydent Lodzi z wyrokiem sadowym ma 70% poparcia, a jakis inny gosc z Olsztyna jest podejrzany o gwalt.

Mnie to daje o tyle do myslenia, ze jakbym ja sie na to oburzal, podobnie jak Bartyzel, to musialbym sie nad soba powaznie zastanowic. Bo miec w tym temacie opinie taka sama jak Bartyzel to jest powod do rewizji swoich stanowisk poznawczych.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa
24 października 2018 11:04

Mnie sie wydaje, że sie odezwał syndrom pt apety rosnie w miarę jedzenia, ktoremu ja  rowniez uległem..Po tak wygranych wyborach w 2015 , a przypomne wielki marsz zwycięstwa rozpoczął sie od wygranych wyborow samorzadowych ,później prezydenckich , nastepnie parlamentarnych..Twardy elektorat PiS spodziewał sie większego zwyciestwa w tych wyborach samorzadowych.. Sadzę ,ze ulegaja negatywnej propagandzie PON.. A prawda jest taka ,ze sześć sejmikow jest wziętych, nawet jak w tych województwach prezydent jest ich, to jest calkowicie zneutralizowany. Nastepna sprawa , nikt nie zauwaza ,ze Nowoczesna praktycznie przestała istniec został calkowicie włchlonieta przez PO ,i nie ma szans zeby jakas inna przystwaka powstała przed wyborami parlamentarnymi. PSL przy tak silnych ukladach w terenie ,rowniez oberwał. No i warto zwrocic uwagę ,ze frekwencja była historyczna.. Tak jak piszesz ,nie ma innej alternatywy.Robi sie w tym co jest, a nie gdyba sie co by było gdyby. Zwyciestwo PiSu w wyborach samorzadowych jest faktem.  Wazne jest aby PiS wyciagnał wnioski z błędów jakie popełnili w tych wyborach , no i rowniez wiecej uwagi poswiecili tym ,ktorzy nie chodza na wybory. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 11:01
24 października 2018 11:06

Nie kojarzę za bardzo tego Bartyzela.

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @bendix 24 października 2018 10:56
24 października 2018 11:06

Tylko i wyłącznie jedna, że jak będa grzeczni, to awans do państowych korpo jest otwarty. Ja znam jednego korpoludka, rówieśnika, dyrektora z PGNiGu. Za PiS poszedłby w ogień.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 24 października 2018 11:04
24 października 2018 11:08

Nie można porównywać wyborów parlamentarnych do samorządowych. To zbaczy można, ale wnioski mogą być mylące. Wczoraj słuchałem, jak jakiś typek z PSL mówił, że wcale nie stracili 10%, bo przecież porównując z wynikami wyborów do Sejmu itd.

A co do oczekiwań: one praktycznie zawsze są źródłem rozczarowań :)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sannis 24 października 2018 11:06
24 października 2018 11:09

Ja też znam kilku, a może kilkunastu ludzi z korpo, w tym moi kumple od lat, i oni też się wyłamują ze schematu korpoludek  = posłuszny widz TVN i wyborca PO. Ale są wyjątkiem.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 24 października 2018 11:06
24 października 2018 11:13

Taki tradycyjny konserwatysta wychowany przez koszernego oficera NKWD, ktory do konca nie wiadomo jak sie nazywal - ojczyma piosenkarki o nazwisku Anna German.

https://nczas.com/2018/10/22/prof-jacek-bartyzel-po-wyborach-niszczy-demokracje-miliony-ludzi-z-entuzjazmem-zanurzylo-glowy-w-gnojowce/

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 24 października 2018 11:01
24 października 2018 11:17

Abstrahujac od Bartyzelow, moja pierwsza reakcja na wiesc kto wygral w Warszawie czy Lodzi, byla bardzo podobna.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 11:13
24 października 2018 11:18

Więc chyba sobie daruje bliższe poznanie :)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @jestnadzieja 24 października 2018 11:17
24 października 2018 11:20

Mnie wynik w Warszawie i Łodzi nie zaskoczył. W Warszawie z tego powodu, że tam szanse mógłby mieć chyba tylko Morawiecki, a w Łodzi dlatego, że ludzie lubią głosować na przekór. Mnie też trochę by kusiło, by zagłosować na Zdanowską i patrzeć, co z tego wyniknie.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 24 października 2018 10:58
24 października 2018 11:21

Problem z Warszawa jest taki ,ze co roku przybywa mieszkancow. I tak jak zauwazył jeden z komentatorów, pracownicy z Mordorow byli sznatazowani emocjonalnie ,ze jak PiS wygra to inters trzeba bedzie zwijać. Wiekszosc korpo-ludkow jest zameldowna w innych miejscowosciach, ale glosowali w miejscu zamieszkania ,czyli w Wawie.. Rdzennych mieszkańców Warszawy jest mniej niz przybyszów. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa
24 października 2018 11:21

Pozwól, że po prostu przekleję mój własny komentarz dwa dni temu na blogu toyah.pl

Prawidłowa diagnoza powyborcza streszcza się w słowach wieszcza: „niech na całym świecie wojna, byle moja wieś (np. Warszawa) zaciszna, byle moja wieś spokojna.”

To jest wytłumaczenie, dlaczego w Warszawie musiał wygrać drąg od mopa. Oczywiście, pojawiały się również "dopalacze". Np. p. burmistrz Czyżewa dostała te 92%, w tym dopalacz szacunku i wdzięczności mieszkańców za jej dobre wyniki. Z kolei „ta pani z Łodzi” dostała dopalacz z antypisiej psychopatii. Są też wyjątki, że tu i ówdzie dotychczasowemu nie udało się w pierwszej turze (np. Kraków).

Ktoś się z powyższym wytłumaczeniem nie zgadza? To niech przestanie patrzeć na te miasta, których PiSowi nie udało się odbić, a pokaże te liczne miasta, które Platforma od PiSu szablą odebrała. Rzecz w tym, że powyższe wyjaśnienie działa w obie polityczne strony. To jest dowód jego trafności

Zatem, poglądy politycznie w wyborach władz gmin, miast, itd. nie miały znaczenia. Natomiast miały znaczenie w wyborach sejmikowych. Inaczej niewytłumaczalne byłoby, jakim cudem PO straciła np. województwo łódzkie, skoro w samej Łodzi dostała aż 70 %? Wyjaśnienie tego jest jedno: do sejmików ludzie głosowali wg przekonania, natomiast do gmin / miast według potrzeby spokoju. Ta potrzeba spokoju wynika z konsumpcji 500+ = odżyjmy trochę!

Z tego dalej wynika, że w nadchodzących wyborach europarlamentarnych jest i rośnie społeczne zezwolenie na twardsze starcie ze zdrajcami.

============

Odrębnie zachęcam do przeczytania publikowanego przez Toyaha tekstu wybitnego psychoterapeuty z Katowic, Gerarda Warcoka pod tytyułem: „Opór przed zmianą na lepsze”.

http://toyah1.blogspot.com/2018/10/o-terrorze-w-swiecie-wewnetrzynym-i.html

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
24 października 2018 11:27

> Z tego dalej wynika, że w nadchodzących wyborach europarlamentarnych jest i rośnie społeczne zezwolenie na twardsze starcie ze zdrajcami.

Też uważam, że PiS ma powody do - może i umiarkowanego - ale optymizmu.

 

zaloguj się by móc komentować

LES @przemsa
24 października 2018 11:28

Patryk Jaki proponował zwiększenie podatków w zamian za to ,że odda deweloperom wielki kawał  ziemi , który uzbroi na koszt wszystkich i na którym deweloperzy zbuduja biurowce i apartamentowce.Rozumiem , że warszawiacy mają pózniej pęcznieć z dumy oglądając pałace ze szkła i stali nalężące do korporacji i banków , no i te pyszne apartamentowce , równiez należące do banków. Moim zdaniem taka oferta jest wyrazem dosyc dużej pogardy dla myślących wyborców. Podobną ofertę składa Morawiecki wszystkim Polakom . Nie rozumiem , dlaczego nikt nie rozumie , dlaczego PIS dostał po głowie. Tym bardziej na tej stronie , gdzie jest rozkminiany faktyczny sens różnych  działań mających miejsce w rzeczywistości . Od razu zaznaczam ,że dyskusja o 33 , które są 40 albo nawet 45 , nie jest na moim poziomie. O tym , że Trzaskowski jest gorszy od Jakiego również wiem

zaloguj się by móc komentować

przemsa @LES 24 października 2018 11:28
24 października 2018 11:31

> Nie rozumiem , dlaczego nikt nie rozumie , dlaczego PIS dostał po głowie. 

No ja właśnie nie rozumiem, z czego miałoby wynikać, że dostał po głowie. Że w Warszawie i innych dużych miastach? To akurat nikogo specjalnie nie dziwi.

 

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @przemsa
24 października 2018 11:35

Szczerze powiedziawszy nie rozumiem, kiedy się pisze o porażce PiS'u. Cierpię na dysonans poznawczy.

Jak się porównuje stan opanowania sejmików i samorządów w 2014 roku i ten przewidywany po wyborach w 2018 różnica jest bardzo wyraźna i to na korzyść PiS'u. Ona bije po oczach. Na mnie osobiście wrażenie robi klęska PSL w świętokrzyskiem (gdzie leży mój klasztor), które było ich twierdzą.

Śmieszne dla mnie było widzieć niektórych kandydatów, którzy wcześniej startowali z listy PSL, a teraz poprzepisywali się do różnych lokalnych komitetów wyborczych, które z reguły będą współpracować z tymi, którzy uzyskają największą liczbę głosów - przeważnie (czy znowu) z PiS'em.

Wcześniej słyszałem (nie wiem, na ile to było prawdziwe), że zasadniczym celem tych wyborów samorządowych było odebranie PSL'owi wyborców. To w zdecydowanej większości przypadków się udało. Wystarczy posłuchać Kosiniaka.

Nie zmienia to faktu, że przed PiS'em stoi następne zadanie do wykonania, a pokusa odpuszczenia sobie jest ogromna. Odebranie elektoratu PO zwłaszcza w dużych miastach. Niestety tutaj "naszyści" nie pomagają, bo przy przejmowaniu elektoratu PSL'u PiS'owi pomogło Radio Maryja. Widać wyraźnie, że mapa zwycięstwa PiS'u pokrywa się w przeważającym stopniu z mapą słuchaczy Radia Maryja.

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser 24 października 2018 11:01
24 października 2018 11:38

"Otoz on sie oburza i jest generalnie zniesmaczony tym, ze prezydent Lodzi z wyrokiem sadowym ma 70% poparcia, a jakis inny gosc z Olsztyna jest podejrzany o gwalt."

A wspominał cos o prezydencie Słupska?

O kulisach skandalu pedofilskiego w Słupsku. Ile wiedział o nim Robert Biedroń?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
24 października 2018 11:42

> Nie zmienia to faktu, że przed PiS'em stoi następne zadanie do wykonania, a pokusa odpuszczenia sobie jest ogromna. 

Nie, raczej nikt nie odpuści. I to zwycięstwo - jakiekolwiek by nie było - jest bardzo ważne, bo motywuje. Jestem przekonany, że da się na nim zbudować sukces w następnych wyborach.

> Niestety tutaj "naszyści" nie pomagają

"Naszyści" rzadko pomagają. Często, jak można to gdzieniegdzie obserować, wręcz szkodzą.

zaloguj się by móc komentować

LES @przemsa 24 października 2018 11:31
24 października 2018 11:43

Kampania Jakiego była ogólnopolska kampanią PIS-u w pigułce, więc efekt jest pododobny .  Widocznie nie tego oczekują masy .

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @przemsa
24 października 2018 11:44

no to paniekolego, zrobiłeś pan kawałek dobrej roboty, na spokojnie, rzeczowo... coś w stylu jak z św. Michałem Archaniołem...któż jak PiS...pardon, któż jak Bóg... też z początku byłem rozczarowany, nie chciało mi się myśleć, analizować... teraz wiem jedno, jest krok a nawet dwa, naprzód...rozmontowanie systemu zajmie jeszcze ładnych parę lat...ale są powody do optymizmu i do poważnej pracy organicznej u podstaw... w najbliższym czasie okaże się co z kastą wodzowaną przez gersdorf... milczenie rządu w tej sprawie może przynieść ciekawe wyniki... 

kiedyś, w jakimś filmie bohater opowiadał o obrazie gdzie św. Jerzy walczył ze smokiem, smok był na smyczy, stary wyleniały... konkluzja była taka, żę św. Jerzy wyszedł na durnia zaś para smok, księżniczka tak naprawdę było im dobrze... w obecnej sytuacji, wygląda na to, że gersdorf ze swoim towarzystwem, liczyli na... nie wiem, kajanie się rządu, szybkie zmiany, wycofka Dudy...a tu cisza, null... jeszcze trochę a okazać się może, że ten cały TSUE wyszedł na durnia... po prostu wystarczy cała sprawę zignorować... chłopcy i dziewczyny z kasty sami się zwiną...tak sądzę

zaloguj się by móc komentować

przemsa @LES 24 października 2018 11:43
24 października 2018 11:51

Nie sądzę, by była kampanią PiS-u w pigułce. 

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 24 października 2018 11:17
24 października 2018 11:53

Pomijajac fakt, ze nie mieszkam juz w Polsce i sila rzeczy nie glosuje, ale zalozmy hipotetycznie, ze jestem w Bytomiu i mam dwoch kandydatow na liscie - jeden jest dyrektorem szpitala, a drugi dyrektorem spoldzielni mieszkaniowej. Startuja w wyborach na prezydenta. Ich obecne pensje sa wyzsze niz ta, ktora beda dostawac po wygranych wyborach. Startuja zapewne dlatego, ze maja misje ratowania miasta i zrobienia czegos dla jego mieszkancow.

Jak jest pogoda to planuje wyborczy weekend w plenerze, a jak nie ma to siedze w domu, cos poczytam, cos pogadam i wieczorem smigne baniaka whisky.

"It is what it is"... ostatnia rzecz jakiej bym oczekiwal to ta, ze jakies polityczne wybory, ktore zawieraja sie w tym, ze ktos postawi krzyzyk we wlasciwym lub niewlasciwym miejscu odmienia moje zycie.

To jest jak skreslic kupon totolotka i liczyc na to, ze od jutra bedzie sie bogatym czlowiekiem. Znam takich, ktorzy skreslaja systemowo, albo np. puszczaja kupon bo im sie jakies liczby przysnily. I oni to smiertelnie powaznie traktuja. Na koncu jest tak... "jakbym skreslil te dwa numery o jeden w gore, a ten srodkowy dal w lewo to bym mial piatke". Masakra.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gorylisko 24 października 2018 11:44
24 października 2018 11:55

Napiszę tak: nie można liczyć na szybkie efekty. PiS potrzebuje czasu. A moim marzeniem - trochę za górnolotnie to brzmi, ale niech zostanie - jest to, by około roku 2024 PiS przegrał z jakąś sensowną partią lub koalicją, która nie będzie miała NIC wspólnego z PO, .N czy SLD.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 11:53
24 października 2018 11:59

>  Na koncu jest tak... "jakbym skreslil te dwa numery o jeden w gore, a ten srodkowy dal w lewo to bym mial piatke". Masakra.

Pisze o tym Duhigg w Sile Nawyku. Ludzie ze skłonnością do hazardu - to znaczy ich mózg, bo dzieje się to niejako poza ich wolą - reagują na "prawie wygraną", identycznie jak na wygraną. Dlatego w loteriach zdrapkach itp. często umieszcza się cyferki, czy cokolwiek tam ma wygrywać, w ten sposób, by sprawiać wrażenie, że zabrakło naprawdę niewiele. A przecież to pozory, by nie rzecz wprost, że bzdura. Na zmysły hazardzisty to jednak działa.

 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @Draniu 24 października 2018 11:21
24 października 2018 12:03

Plus urzędnicy. Oni też dostają jasny sygnał, kogo należy poprzeć.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 24 października 2018 11:21
24 października 2018 12:07

Taaa... "wybitny psychoterapeuta z Katowc Warcok".

Pomine teoretyzowanie psychoterapeuty na temat psychologicznych aspektow dokonywania wyborow, strachu przed zmiana, bo to jest tyle warte co strach przez zakupem nowego modelu telefonu, bo bedzie mial oprogramowanie co go nie opanuje i to zburzy moje spokojne zycie.

Facet, ktory cytuje na powaznie C.G. Junga sam sie wrzuca do kosza.

I tu znowu mozna przymknac oko na to, ze Jung majac rodzine i kilkoro dzieci i w ramach terapii bzykal swoje pacjentki. Nie wiedziec czemu one byly z pochodzenia Rosjanki z dobrych zydowskich domow. Ciekawe jest rowniez to, ze zona o nich wiedziala i ze to byly dlugotrwale relacje.

Jego naukowa kariera i poszukiwania duchowe rozwinely sie ostatecznie w alchemie i okultyzm. To ja juz wole losowanie totolotka jako przyczyne odmiany zycia populacji. Te rozwazania mozna traktowac jedynie w kategoriach zartu.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 24 października 2018 11:59
24 października 2018 12:09

To choroba jest. Pracowalem przez rok w kasynie i napatrzylem sie na ta patologie na tyle dlugo, ze nie mam zadnych zludzen. To jest tez myslenie magiczne i kreowanie nieistniejacych, fikcyjnych i falszywych zwiazkow przyczynowo skutkowych.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 24 października 2018 11:09
24 października 2018 12:11

A ja znam jednego który się nie wyłamuje. Jest dokładnie TVN.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @przemsa 24 października 2018 11:55
24 października 2018 12:19

w rzeczy samej, żeby przypadkiem nie upatrywano obrońcy chrześcijaństwa w zimnym czekiście etc. optymista pan jesteś...ja bym dawał gdzieś ok. 2030...może dożyję

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 24 października 2018 12:07
24 października 2018 12:24

Facet, który cytuje na poważnie C.G. Junga sam się wrzuca do kosza.

Można zająć nawet takie stanowisko, że psychoterapeuta i psychopata to są synonimy. Co nie zmienia, że interesujące mogą być wynurzenia i tego i tego. Byle nie uczyć się ich na pamięć a zauważając je nie zastępować nimi normalnego rozsądku oraz doświadczenia życiowego umocnionego obserwacjami od pokoleń.

Inaczej mówiąc, zawołać: "król jest nagi" może nawet małe dziecko. Natomiast idiotami będą ci, którzy takiego zawołania nie rozważą a odrzucą, bo to przecież tylko dziecko.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 12:09
24 października 2018 12:33

Tak. To choroba. Podobna do alkoholizmu i zresztą podobnie leczona, czyli zaczyna się od całkowitego zaprzestania grania i bytności w miejscach, gdzie można to robić. 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @gorylisko 24 października 2018 12:19
24 października 2018 12:34

Umiarkowany optymista, ale owszem :)

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 24 października 2018 12:24
24 października 2018 12:39

Znam ludzi w Walbrzychu i w Bytomiu, ktorzy co wybory jada na tym samym patencie. Za flaszke wypedzonej nielegalnie za cztery zlote gorzaly rekrutuja elektorat, darowanej w plastikowym opakowaniu jak po oleju - mniej wazy i sie nie tlucze. Nie trzeba plastikowych skrzynek, tylko luzem mozna wrzucac do bagaznika. W Walbrzychu ten proceder sie rozwinal do tego stopnia, ze raz uniewaznili wybory. Tego pan psychoterapeuta niestety nie wzial pod uwage w swoich misternych rozwazaniach. On woli tworzyc teorie z uzyciem "mechanizmow psychologicznych".

zaloguj się by móc komentować

Robo @przemsa 24 października 2018 12:33
24 października 2018 12:45

 W Warszawie wszystkie urzedy ,instytucje ,placowki ,szkoly ,szpitale itp sa glownie zarzadzane przez "swoich" , wiekszosc magistrow i intelygentow chce rownac i przypodobac sie dyrekcji a tam rowniez Pis uwazany jest za obciach i wstecznictwo. Znam magistrow ktorzy wklejaja i powielaja bzdury na stronach typu sokzburaka. O korpoludkach juz tu napisano zgodnie z prawda. Warszawa to okopany bastion . Kazdy w okopach jest i musi byc nasz ,kto poza ten sie nie liczy.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Robo 24 października 2018 12:45
24 października 2018 12:47

Z tego co słyszałem, tak właśnie jest.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Vester @przemsa
24 października 2018 13:04

Bez urazy, ale:

to całe jechanie po mieszkańcach dużych miast jest obrzydliwe. Przypomniała mi się jedna znajoma, której mąż przeleciał kogoś w pracy, więc przez kolejny rok nienawidziła tamtej, zaś o mężu - prawie nic. I to jest dokładnie to - sztokholmski syndrom poniżanej żony. Czy mieszkańcy miast są winni, że PiS nie daje rady? Że traktuje ludzi jak idiotów? Że zamiast poważnego traktowania oferuje tajne przez poufne zmieszane z propagandą i tanim patriotyzmem? Jeśli nie potrafią pokonać gangsterki w Wawie, to jak im sie mierzyć z gangsterką międzynarodową?? Mieszkańcy miast vel słoiki chcą robić karierę, chcą utrzymać rodziny i nie jeść ze śmietnika. To grzech chcieć żyć godnie? A PiS nie ma na tapecie żadnej reformy gospodarczej - bo te wszyyskie łatania to leczenie syfa za pomoca pudru. Więc jeśli nie ma programu gospodarczego, to po co na nich głosować? Jak można bez pieniędzy postawić państwo na nogi? Dlatego elektorat PiSu powoli stygnie, a antyelektorat się powiększa. Nie można w kółko zwalać na coś winy i czekać, aż wygra się któreś wybory totalnie - się nie wygra. Zakładam, że PiS mieli 3 lata temu jakiś pomysł na kraj, ale realizują go tak, jak budowano kolej w Rosji: linijką wyznaczono najkrótszą trasę i nieważne, że bagno, las czy góra. Są buldożery i dynamit. Brak elastyczności na wojnie z reguły oznacza klęskę. Dajcie spokój słoikom - może jest w nich więcej rozsądku niż w "Któż jak PiS"? Może pora rozważyć i taką wersję? Może lepszy survival od myślenia życzeniowego?

I żeby nie było, po poprzednich wyborach też wstąpiłem w szeregi "Któż jak PiS?". Ale szybko mi przeszło z wyżej opisanych powodów. 

Dodatkowo, nie uważam PiS za partię katolicką - ale to już inny rozdział.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Vester 24 października 2018 13:04
24 października 2018 13:14

> Czy mieszkańcy miast są winni, że PiS nie daje rady?

Przecież mieszkańcy Warszawy zagłosowaliby na kandydata PO nawet wtedy, gdyby schetyna wystawił Chlebowskiego albo Sawicką. Zdanowska świadkiem. I owszem, głosowaliby na niego lub nią własnie tzw. słoiki i urzędnicy. Tyle.

> Dodatkowo, nie uważam PiS za partię katolicką

A co to jest partia katolicka? I która jest taką?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa
24 października 2018 13:22

My tu gadu-gadu o "sloikach", korpoludkach, psychoanalizie, a trzeba wziac pod uwage tradycje, ktora mowi, ze w Polsce za flaszke wlasciwie wszystko mozna zalatwic.

https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=hVTQW6zHPM7bwAL3tYXYCQ&q=glosy+wyborcze+za+wodke&oq=glosy+wyborcze+za+wodke&gs_l=psy-ab.12...3898.11558.0.14534.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.pIibYtaRllo

zaloguj się by móc komentować

Vester @przemsa 24 października 2018 13:14
24 października 2018 13:24

"I owszem, głosowaliby na niego lub nią własnie tzw. słoiki i urzędnicy. Tyle."

 

Tamten mąż - zdradził ją po latach ponownie. Do dziś są razem. Piękne, acz smutne.

 

"A co to jest partia katolicka? I która jest taką?"

 

Jak się zabiega o katolicki elektorat i Radio Maryja, to do czegoś to zobowiązuje. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Vester 24 października 2018 13:24
24 października 2018 13:31

Nie rozumiem Twojej analogii z mężem. 

> Jak się zabiega o katolicki elektorat i Radio Maryja, to do czegoś to zobowiązuje. 

Twierdzisz, że katolicy i Radio Maryja wycofają się z popierania PiS?

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 13:22
24 października 2018 13:31

Moim zdaniem to już od dawna nie jest prawdą. Albo inaczej: nie jest już tak powszechne, jak za komuny.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 24 października 2018 13:31
24 października 2018 13:33

Flaszka za glosowanie jest jak najbardziej aktualna i powszechna w calej Polsce.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 13:33
24 października 2018 13:36

Eee. Chyba, że metaforycznie :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 24 października 2018 13:36
24 października 2018 13:43

Wiem, ze Bytomiu w niedziele ekipy jezdzily z gorzala. To sie jeszcze przed wyborami ugaduje. Dane pozyskuje sie z osrodkow pomocy spolecznej. Reszte zachowam dla siebie. Tajemnica handlowa.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 13:43
24 października 2018 13:44

Ale to działa tylko w odniesieniu do patologii. Normalny człowiek, nawet niezamożny i lubiący sobie wypić, nie zagłosuje na kolesia x dlatego, że ten mu odpali flaszkę Lodowej.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 24 października 2018 13:44
24 października 2018 14:01

Zarejestrowane bezrobocie w Bytomiu to prawie 10%, czyli 5 razy wiecej niz w Katowicach. Ok. 6 tysiecy osob. Spory elektorat. Do rady weszly np. osoby, na ktore zostalo oddanych 250 glosow. A flaszka tylko 4 zl. Na plakaty, ulotki, spotkania trzeba wydac znacznie wiecej i za tysiac zlotych nie zrobisz zadnej kampanii. A tu idziesz wlasciwie na pewniaka.

Patologia dotyczy nie tylko tych, ktorzy nie maja pieniedzy. Elektorat sie postarzal, ale nie zniknal. Dorasta nowe pokolenie biedy. Sposoby sie zmienily na bardziej dyskretne.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3321756.html

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 14:01
24 października 2018 14:04

Kurde, daj spokój. Naprawdę cokolwiek za flaszkę wartą 4 zł może zrobić wyłącznie patologia. I to skrajna. A że tej jest w Bytomiu sporo, to być może tam to działa. I pewnie w jeszcze wielu innych miastach, ale to nadal margines.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 24 października 2018 14:04
24 października 2018 14:14

Mysle, ze jest dokladnie na odwrot. Skala jest duza, a niestety wszyscy na to machaja reka, lekcewazac i nikt tego nie monitoruje, ani nie kontroluje. "Stryju" mial w bagazniku 500 butelek i byl na tyle glupi, ze dal sie namierzyc. O tych, ktorzy sa nienamierzeni nie przeczytasz.

To jest konkretny sposob w jaki zdobywa sie glosy i wyjasnienie wyniku wyborow jest o wiele bardziej wiarygodne niz teoretyczne rozwazania " wybitnego psychoterapeuty z Katowic, Gerarda Warcoka".

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa
24 października 2018 14:16

Jeszcze dodam chlodnym okiem anlizy, tylko około 20 % na 100% frekwencji wyborczej to duze i mniejsze miasta, ponad 80% to male miasteczka i wieś, takze PiS wieksze ma pole działania , niz opozycja ,ktora praktycznie  juz doszła  do sciany jezeli chodzi o frekwencje wyborczą. 

Raczej bym zapomniał o nowej partìi, ktora bedzie w 2024 , no chyba ze dojdzie do rozlamu w PiSie. Sadze,ze przy dobrych wiatrach, rozbijanie betonu zajmie wiele lat.

zaloguj się by móc komentować

Robo @valser 24 października 2018 14:01
24 października 2018 14:17

U mnie w gminie bezrobocie w  XII 2017 wynosilo ponad 14% , do pracy fizycznej praktycznie zerowe szanse  kogos znalezc . A juz myslacego to prawie graniczy z cudem . Zyja z zasilkow, opieki itp , to wlasnie patologia i jej pogranicze , ktoz tam za flaszke pewnie pojdzie ale to zupelny margines

zaloguj się by móc komentować

Augustynka @valser 24 października 2018 11:01
24 października 2018 14:20

Uderz w stół...To odzywam się ja,Olsztynianka.kilka dni temu rozmawiałam z osobą,która z p.Małkowskim,startującym na prezydenta,pracowała wiele lat.Potwierdza jego zainteresowania płcią piękną,ale do konkretów dochodziło raczej wtedy, gdy wyróżnione przez prezydenta panie poczuły,że moga mieć jakieś bonusy z tych intymnych relacji.Panie stanowczo odrzucające awanse,nie były w nieskończoność nagabywane.

Poza tym zwłaszcza starsze osoby lubią naszego erotomana,bo taki miły,z każdym zagada,kluby seniora odwiedza i emocjonalnie dowartościowuje starsze osoby.

To tyle z drugiej ręki.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Robo 24 października 2018 14:17
24 października 2018 14:21

Chociaz z drugiej strony kilka procent z tych 14% robi juz konkretna liczbe ,a propozycje dowozenia ludzi itp docieraly stad i tamtad , wiec ie jest to pomijalne i be znaczenia

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 14:14
24 października 2018 14:23

Ok. Może masz rację.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 24 października 2018 12:39
24 października 2018 14:24

Ja jestem najdalszy od przyjmowania, że analiza tego, czy innego psychoterapeuty jest kompletnym wyjaśnieniem. Moje wyjaśnienie w komentarzu wyżej jest przecież inne i sam nie uważam go za kompletne, choć przecież warte rozważenia. Może odsłoni przynajmniej fragment całości, na który inni uwagi w ogóle nie zwracają.

Zamiast jednak popadać w trolling o psycho-coś-tam przypomnę moją obserwację, zresztą zgodną z tym co sam piszesz,  że wynik tych wyborów lokalnych (lokalnych w sensie ścisłym: na wójta, burmistrza, prezydenta miasta) niemal w każdym przypadku oznacza wolę elektoratu lokalnego, aby na razie zostało tak, jak jest. Przyczynę widzę w tym, że rozmaite "poczucia krzywdy społecznej" zostały ostatnio zamazane przez PiS, który programami typu 500+ pozwolił wielu ludziom podnieść głowę. Ci są w tej chwili zainteresowani spokojnym, lokalnym  skonsumowaniem tego nowego fartu. Można to określić, że na razie są zadowoleni i nowych zmian popierać nie są skłonni.

Czy tzw. słoiki należą do elementu im "socjalnie bliskiego", tego nie wiem. Niemniej nie jest to siła sprawcza zmian w ich nowej  "lokalizacji", lecz raczej zbiór zatomizowanych osobników pragnących jakiegoś wtopienia się w to, co jest a nie tworzenia tego, co mogłoby być choćby mogłoby być dla nich o wiele lepsze. Cel lepszy jest wrogiem tego, który im wydaje się dobrym celem.

Nie tyle jest zdumiewające, że taki np. Trzaskowski wygrał, co skala jego wygranej. Otóż elektorat w ten, czy w inny "chiński" sposób przyspawany do warszawskiego układu (np. szwagier ziomala ma zlecenie na dostawę spinaczy biurowych), plus elektorat zelotów antypisowych mógł (moim zdaniem) zapewnić jemu najwyżej drugą turę. No, może nawet marginalne zwycięstwo, ale nie więcej. Kluczowe pytanie nie brzmi więc, dlaczego ta aparycja kija od mopa zwyciężyła, ale kto mu dał skalę tego zwycięstwa? Kto dał podobnie wielkie skale przewagi dotychczasowym włodarzom w innych miastach, lub ich pomazańcom jak np. we Wrocławiu?

Otóż, moim zdaniem, otrzymali tę skalę przewagi od zwykłych ludzi, którzy PO+N maja w poważaniu, ale w ich najbliższym otoczeniu wolą zadowolić się utrzymaniem tego, co akurat jest, z czym są oswojeni. Choćby im się nie podobało, to umieją się w tym jakoś poruszać (albo wydaje im się, że w razie czego umieją). Ale jeszcze mniej podobałoby się im, gdyby musieli to otoczenie od nowa rozkminiać, bo może szwagier ziomala musiałby stanąć do nowego przetargu.

Natomiast wygrana PiS w sejmikach moim zdaniem dowodzi, że w sprawach mniej lokalnych, niż najbliższe podwórko elektorat akceptuje zmiany zwłaszcza w kierunku wskazywanym przez PiS. Kłopot oceny skali tej wygranej jest zaś taki, że jednocześnie wyniki wyborów do sejmików mogą być po prostu bardziej rzetelne, niż poprzednie. Przecież sejmikowe wyniki poprzednich domniemane są jako w znacznej skali oszukane na rzecz PSL. Dlatego trudno wskazać, na ile dzisiejsze wyniki oznaczają brak poprzedniego oszustwa, a na ile przesunięcia w postawach elektoratu. Na pewno oba te efekty się zsumowały na korzyść PiS.

Poza tym, proszę trzymajmy się tutejszego tematu.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 24 października 2018 14:16
24 października 2018 14:25

> Raczej bym zapomniał o nowej partìi, ktora bedzie w 2024 

Ja nie mówię, że tak będzie. Tylko tyle, że jeżeli już PiS ma przegrać, to byle nie z aktualną opozycją.

zaloguj się by móc komentować

valser @Robo 24 października 2018 14:17
24 października 2018 14:27

Nie wiem czy pamietasz czasy prywatyzacji pt. powszechne swiadectwa udzialowe. Kantory zajmowaly sie skupowaniem. Wiekszosc ludzi sie pozbyla sie za gotowke tego "prawa do wlasnosci", a paru ludzi za swiadectwa udzialowe nabylo prawa do wlasnosci np. huty w Swietochlowicach. "Papier" za gotowke, albo za butelke gorzaly. Nikt kto dostal gotowke za sprzedaz swiadectwa udzialowego nie ma sie za patologie.

Ludzie z zewnatrz moga tak na to patrzec, ze oddanie glosu za flaszke to patologia. A tu jest tylko szybki dil do zrobienia. Biorac pod uwage, ze skromnie liczac 60% ludzi w ogole nie idzie na wybory, sprawy zacznaja proprocjonalnie inaczej wygladac.

Wchodzisz do rady zbierajac 250-400 glosow, a facet mial 500 butelek w bagazniku.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 24 października 2018 14:27
24 października 2018 14:29

Ja wziałbym flaszkę i zagłosował na kogoś innego ;)

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 24 października 2018 11:55
24 października 2018 14:30

Tak, PiS to mniejsze zlo. Przynajmniej przepasani sa bialo-czerwona szarfa.

No i po piecset na glowe dali.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Szczodrocha33 24 października 2018 14:30
24 października 2018 14:33

Gdzieś tu pisałem, że PiS to mniejsze zło? 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa
24 października 2018 14:33

Nasi nie są sceptyczni, oni płyną na fali entuzjazmu. Moim zdaniem nieuzasadnionego

zaloguj się by móc komentować

Robo @valser 24 października 2018 14:27
24 października 2018 14:35

Swiadectwa pamietam dobrze , bo sm kupilem ich sporo ponad setke i odsprzedalem z zyskiem. Przyznaje racje w poscie wczesniej ,jest to rzad wielkosci ktory pozwala lekko i tanio zajac miejsce przy stoliku. Chyba pomijamy to zjawisko ,wypierajac je jako cos nie godnego i sliskiego ale jednak to idealna pozywka dla innego elementu

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 24 października 2018 14:33
24 października 2018 15:07

A moim zdaniem entuzjazmu - zwłaszcza w znaczeniu pejoratywnym, takiego z dopiskiem hura - nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

Robo @przemsa 24 października 2018 15:07
24 października 2018 15:12

Tak wlasnie  gasnie entuzjazm .

""Polska akceptuje decyzje TSUE"" u Karnowskich ,czy to znaczy ze pierwsza prezes wraca plus cala swita ,czy jest szansa na jakies przemielenie tego i nie wdrozenie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 24 października 2018 14:33
24 października 2018 15:16

Taka ciekawostka z mojej strony..Odkąd glosuje, zawsze  wymienia sie tą magiczna formułę pt.wybieramy mniejsze zło.. Wydaje mi sie,ze to stwierdzenie staje się wyraźnym narzedziem propagandy w rekach opozycji , ciągłe powtarzanie  uruchamia u niektorych wyborców hamulec pt. w ogole nie zagłosuje.  

Myliłem sie co do przystawki koalicji PON, prawdopodobnie powstanie partia Biedronia, ale ona zabierze glosy wlasnie tej koalicji, to moze byc tylko strzał w stopę.  

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 24 października 2018 15:16
24 października 2018 15:19

Wybór mniejszego zła, względnie wybór między dżumą a cholerą, to takie ple-ple mające nadać sens miałkim truizmom bez znaczenia.

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @przemsa
24 października 2018 15:28

Wchodzisz do rady zbierajac 250-400 glosow, a facet mial 500 butelek w bagazniku.

To by się zgadzało. Teraz mnie oświeciło, że u mnie władze powiatowe wyeliminowały menelnie. Podobno uporczywych pacjentów SOR powiatowe pogotowie wywoziło aż za Olsztyn. W zasadzie nie ma jej w mieście. Czyli podbili licytację, bo teraz to być może wchodzi w rachubę opał dla rodziny na zimę jak cała zagłosuje. A w takim Wałbrzychu były cinkciarz kupował głosy za worek pyrek. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Robo 24 października 2018 14:21
24 października 2018 15:29

To nie jest prawdziwa skala bezrobocia... To jest tylko ta część bezrobotnych której chce się podpisywać listę w UP. W sporej części ludzie którzy chcą mieć "darmową" opiekę medyczną bez konieczności "składkowania"

zaloguj się by móc komentować

sannis @sannis 24 października 2018 15:28
24 października 2018 15:30

Np. Oddajcie głos to dzieci pojadą latem na darmowe kolonie. To ma sens. Bo w okręgu wyborczym tych meneli znowu nie tak wielu.

 

zaloguj się by móc komentować

Cicha @przemsa
24 października 2018 15:46

Milion głosów więcej na PIS? To już tylu Ukraińsców ma prawo głosu? Jak tak dalej pójdzie, to za rok będą głosowac już całe te trzy miliony. Przed PIS em wielka przyszłość. Głowy do góry ;)

zaloguj się by móc komentować

Cicha @przemsa
24 października 2018 15:47

A tak na marginesie, to ciekawa jestem ilu nieboszczyków wstało z trumien w ubiegłą niedzielę by oddać głosy na kluczowe partie.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @LES 24 października 2018 11:28
24 października 2018 15:58

Zgadzam się w pełni z Pana opinią. Skoro PIS również serwuje nam multi-kulti i kolejne lata zagranicznej kolonizacji Polski, to ja się wypisuję z głosowania na taką pseudoprawicę. Zamiast obniżyc podatki dla Polaków i polskich firm, sciaga im się na głowę korporacyjną "konkurencję" i sprzedeja sieto jako "budowanie potęgi" Polski, chyba raczej potęgi Polin.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @orjan 24 października 2018 14:24
24 października 2018 16:05

Podam przykład Wrocławia. Jacek Sutryk, czyli po prostu Rafał Dutkiewicz i jego ekipa z nową twarzą dostał oficjalnie 50.2% głosów i wygrał w I turze. Mirosława Stachowiak-Różecka z PiS 27.% głosów, czyli prawie dwa razy mniej. To jest ogromna różnica. I nawet gdyby doszło do drugiej tury wynik byłby prawie na pewno ten sam.

I teraz co ja zauważyłem jako mieszkaniec tego miasta. Otóż nie zauważyłem żadnej aktywności pani Stachowiak-Różeckiej, która by świadczyła o determinacji zdobycia urzędu: de facto jej kampania zauważalna dla mnie ograniczyła się do kilkunastu dużych bilboardów w różnych miejscach miasta. I może małej ulotki wrzuconej do skrzynik (ale nawet nie jestem tego pewny, czy była, jeśli tak to długo przed wyborami). Dla porównania małe i większe tabliczki reklamujące innych kandydatów, w tym Jacka Sutryka można było znaleźć wzdłuż wielu większych i mniejszych ulic, na osiedlach itp.

Dalej spotkania z wyborcami, jakieś wiece, wizyty na imprezach osiedlowych - ja mieszkam na jednym z większych osiedli /dzielnic i nie widziałem ani jednego zaproszenia/informacji na/o czymś takim. Mieliśmy pikniki osiedlowe, targi, potańcówki - nigdy nikt z PiS się nie splamił aktywną obecnością.

Media oraz internet. Tutaj po drugiej stronie było po prostu pełne natarcia. W lokalych gazetach oraz serwisach internetowych z każdego kąta wyglądał Dutkiewicz i opowiadał swoją sentymentalną historię 16 lat rządzenia Wrocławiem. Ile było sukcesów i że teraz będzie to kontynuwał pan Sutryk. Jeszcze lepiej było na Youtubie - filmy promujące z Dutkiewiczem w roli głównej w tygodniu wyborczym były wrzucane dosłownie przed każdym oglądanym materiałem. Widziałem 2 lub 3 różne spoty. Także tutaj poszli na całość. Przynajmniej jeśli chodzi o wyborców w wieku 18-49 lat.

Ja jestem mocno rozczarowany różnicą między wygranym a przegraną we Wrocławiu. I choć tylko 507 głosów zadecydowało o braku drugiej tury, to jak pisałem mz nic by to nie zmieniło. Być może mieszkańcy dużych miast faktycznie są teraz w większości zbyt ogłupieni żeby samemu coś zmienić, niemniej ze strony PiS też było tylko marne minimum wysiłku, żeby tego prezydenta wygrać.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Cicha 24 października 2018 15:46
24 października 2018 16:08

Ukraińców, Żydów i masonów, ale proszę, nikomu nie mów, bo będą puszczać jeszcze więcej chemitrailsów nad Twoim domem. 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @Cicha 24 października 2018 15:58
24 października 2018 16:10

No to słucham, na kogo mam zagłosować w przyszłym roku, żeby po pierwsze przegonił w pisdu ten zdradziecki PiS, ale też uniemożliwił powrót PO do władzy. Śmiało. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 24 października 2018 16:05
24 października 2018 16:11

Ona po prostu nie miała żadnych szans, jak sam zresztą słusznie zauważyłeś, i żadna kampania by tego nie zmieniła. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 24 października 2018 16:11
24 października 2018 16:18

Ciężko się dowiedzieć, jeśli się nie spróbowało. Uporczywą pracą i determinacją można wszystko osiągnąć, a na pewno wygrać wybory lokalne mając władzę centralną No chyba, że się jej nie ma.

Dodam jeszcze, że poprzednie władze, czyli Dutkiewicz dał wszystkim uczniom darmową komunikację od 1 września. Żeby z czymś takim walczyć, naprawdę trzeba pracować i się postarać.

Tymczasem ciekawy profil materialny ma nasz nowy prezydent: dom, mieszkanie i samochód a wszystko na kredyt w banku. Łącznie ponad milion długu. Rzeczywiście wzorowy urzędnik.

https://gazetawroclawska.pl/jacek-sutryk-ma-ponad-milion-zlotych-dlugu-zobacz-na-co-pozyczyl-pieniadze/ar/13610476

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser 24 października 2018 11:01
24 października 2018 16:22

Pan to zdaje się tak jak PO (nie bo PIS,PIS,pis,pis), (nie bo Bartyzel, Bartyzel, Bartyzel).

O czym tu myśleć?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 24 października 2018 16:18
24 października 2018 16:25

Myślę, że spróbowano, ale bez wiary z sukces. A ten brak wiary wynikał z pragmatyzmu. Nie można było zresztą nie wystawić kandydata, jednak wystawiając go - w tym przypadku ją - raczej nikt nie miał złudzeń. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa
24 października 2018 16:34

PIS nie może/nie chce poradzić sobie z mediami to jest fakt.

Postawienie Jacka Kurskiego  na czele TVP to to samo co postawienie na to stanowisko Jarosława Kurskiego.

Trzeba realnie oceniać wynik PISu jako dobry/b.dobry.

Dlaczego, wpisałem w swoim komentarzu  do "O rzeczywistości filmowej i wyborczej" .

(mój komentarz

"Polską samorządową rządzą sitwy.

A w sitwie jak to w sitwie, wszyscy się pożywią.

Ostatnio obserwuję jak na założonym przeze mnie na działce skrawku lasu pojawiają się grzyby.

Najpierw pojawiały się same muchomory, później maślaki a ostatnio rydze i kozaki. (najwięcej muchomorów).

To samo można zaobserwować w samorządnej Polsce. Grzybnia sitwy zagłusza inne postawy.

Trzeba mieć nadzieję, zmieniać szkołę i wychowywać młodzież.

Za dużo włożono pieniędzy w wychowanie pokolenia "kiepskich". Nie zmienią tego jedne wybory i partia, która boi się swojego cienia."

Może przyszłoroczne wybory  pozwolą jej działać bardziej zdecydowanie.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @szarakomorka 24 października 2018 16:34
24 października 2018 16:42

Mam taką teorię, że TVP ma być odpowiedzią na TVN. W sensie nachalności i jednostronności przekazu, bo inaczej się nie da. Trzeba tak samo walić przez łeb własną propagandą, bo taki jest wymóg chwili i to po prostu działa. Na masową skalę, a i o skalę tu też chodzi. 

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @MarcinD 24 października 2018 16:05
24 października 2018 18:00

1- wygrywa się doświadczeniem, hakami i prowokacją

2- partie przed wyborami maja lokalne sondaże z których wynika czy mają szanse wygrać

3- jeśli nie mają szansy (różnica za duża i brak pkt 1), to działają racjonalnie i kasa idzie na promocje do okręgu gdzie różnica jet niewielka.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa 24 października 2018 16:42
24 października 2018 18:01

Oczywiścieże trzeba walić, ale też warto podnosić poziom. A tu zamist podnosić to coraz niżej i niżej.

Sprzyjanie nagorszym gustom niczego dobrego nie wróży.

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @dziad-kalwaryjski 24 października 2018 18:00
24 października 2018 18:01

Oczywiście istnieją spec-okręgi gdzie ważny jest prestiż i tu oszczędności nie mają znaczenia.

zaloguj się by móc komentować


przemsa @szarakomorka 24 października 2018 18:01
24 października 2018 18:04

Właśnie w tym rzecz, że nie da się trafiać do masowego odbiorcy i równocześnie podnosić poziom. Przynajmniej jeżeli chodzi i telewizję. Oczywiście moim zdaniem. Nawet niedawno o tym pisałem. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @gabriel-maciejewski 24 października 2018 14:33
24 października 2018 22:40

Nieuzasadnionego, bo od ostatnich wyborów samorządowych PiS-owi nie przybyło żadnych nowych wyborców- null, ziro. Chyba, że piewcy PSL-owskich cudów nad urną w ostatnich wyborach samorządowych mają rzeczywiście krótką pamięć, wtedy tak, mogą na widok tych najnowszych cyferek szczerzyć zęby jak głupi do sera.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @przemsa
25 października 2018 10:18

Kiedyś to już podobnie pisałem, ale napiszę jeszcze raz:

Dychotomia, która obecnie toczy polskie społeczeństwo to nie jest podział elity/plebs, prawica/lewica, uczciwi/kombinatorzy, ale podział pomiędzy post-PRLowskimi elitami I ligi (wraz z ich zwolennikami), oraz elitami II-ligi (i ich zwolennikami). Ta pierwsza grupa dominuje, oczywiście w dużych miastach, ta druga w mniejszych i na prowincji, ale to nie jest kryterium. Elity I-rzędowe zapewniły sobie i swojemu potomstwu dostęp do owoców transformacji ustrojowej kosztem tych z II ligi. Nawet nie złośliwie, po prostu dla wszystkich nie starczyło. I jedne, i drugie wywodzą się z PRL, to socjalistyczna Polska ich stworzyła i wykarmiła. Problem nie był zbyt istotny, dopóki nie wyrosło 3.pokolenie. Już 2.pokolenie elit II-rzędowych było wprawdzie trochę niezadowolone, ale dopiero w trzecim ujawnił się niedobór zasobów. Tzn. dzieci 2. pokolenia musiały emigrować, żeby zachować status ekonomiczny warstwy uprzywilejowanej. Cała reszta społeczeństwa, niezaangażowana bezpośrednio w ten konflikt żyje mniej lub bardziej w szarej strefie, gdzie kombinowanie i drobne kanty są ich codziennym światem w bitwie o to, co ze stołu "władcom" spadnie. Tak to zostało urządzone jeszcze w PRL, a w 1989 postanowiono podwalin tego systemu nie zmieniać. Wybory zaś wygrywa się tym szarym, kombinującym elektoratem, który trzeba do siebie przekonać. Elity I ligi przegrały sprawę podwójnie, raz przez pazerność, która zaczęła się negatywnie odbijac na PKB, dwa, że Tusk z obawy przed utratą własnych wpływów zaczął otaczać się ludźmi nie tylko niezbyt kompetentnymi, ale nie ze swojej ligi. No i wnerwił tym prawdziwe elity, "właścieli Polski". Stąd PiS będzie rządził, dokąd sam nie nadepnie im na odcisk, bo póki co ich interesy mają się lepiej niż za Tuska. Niemniej jednak wrzenie w narodzie wydaje się PiSowi niezbędne, żeby utrzymać władzę, być może tym ważnym ludziom też. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @przemsa 25 października 2018 05:49
25 października 2018 11:07

Ubiegłe wybory samorządowe były sfałszowane- tak twierdziło wiele osób (ja też), a dowodem tego było m.in. bardzo dużo głosów nieważnych (np. gminy na Mazowszu), książeczki wyborcze bodaj z PSL na pierwszej stronie (teraz były płachty) itp. cuda nad urną.

No więc chyba reszta jest już prosta? Na przedostatnich wyborach byli wyborcy PiS którzy nie zostali ujęci w statystykach wyborczych- poszli do wyborów, byli wyborcami PiS, ale ich głosy nie zostały policzone, zmanipulowane, ukradzione itd. Teraz raczej aż takich cudów nie było, nie słyszałem przynajmniej. Ergo wyborców PiS nie przybyło, bo zostali tylko ujawnieni w statystykach- teraz ich głos został policzony. 

PiSowi przybyło głosów ale nie wyborców. Naprawdę nie ma powodu do radości.

zaloguj się by móc komentować

boson @genezy 25 października 2018 11:07
25 października 2018 11:17

ho, ho, tak, tak - w 2014 PiS wygrałby w 9 województwach

zaloguj się by móc komentować

genezy @boson 25 października 2018 11:17
25 października 2018 11:34

Nie mogę tego wiedzieć, ale ty też nie. Teraz też nie wiem czy będzie tak jak mówisz 9 wygranych. Przecież będą koalicje antypisowe. Wiem że zaliczasz kukiza do naszych, ale dla JK kukiz jest gorszy od PO więc: -kukiz a nie +kukiz. Przerżnęli te wybory, nic z nich nie wynika, wszyscy spodziewli się o wiele lepszego wyniku.

zaloguj się by móc komentować

boson @genezy 25 października 2018 11:34
25 października 2018 11:50

wszyscy czyli Ty? nic nie pisałem o koalicjach, ale po prostu o wygranych - taki wynik w 2014 nie był możliwy; i nie zaliczam kukiza do naszych, ale też nie do tamtych.

zaloguj się by móc komentować

boson @boson 25 października 2018 11:50
25 października 2018 11:56

a co do porażki w dużych miastach - tam ten miejscowy/lokalny PR jest całkowicie zdominowany przez panujących tzw. włodarzy - znam to świetnie z Krakowa - totalna propaganda pro-Majchrowska trwa nieustannie przez 4 lata...

zaloguj się by móc komentować

genezy @boson 25 października 2018 11:50
25 października 2018 11:59

Ja patrzę teraz przez pryzmat Warszawy- tutaj to jest katastrofa- czysta i pełna katastrofa PiS-u, gigantyczna przegrana Jakiego, gigantyczna przegrana w sejmikach i gigantyczna przegrana dzielnicy Wilanów. Jak to jest w ogóle możliwe tak przegrać?

zaloguj się by móc komentować

boson @genezy 25 października 2018 11:59
25 października 2018 12:06

Zdanowska chwytem a la Beata Sawicka, czytaj rozmazany makijaż, wygrała jeszcze wyżej - trochę cierpliwości - nie od razu Kraków...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @genezy 25 października 2018 11:07
25 października 2018 14:11

Przepraszam, ale to co piszesz jest moim zdaniem mocno naciągane. I nie chodzi mi o to, że tamte wybory były sfałszowane, bo być może były. Po prostu całościowo mnie nie przekonuje.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 25 października 2018 10:18
25 października 2018 14:12

Tak, być może tak to wygląda. Na pewno nie jest wykluczone.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @genezy 25 października 2018 11:59
25 października 2018 14:16

Wynik w Warszawie nie jest żadnym zaskoczniem. To znaczy wynik Jakiego. jestem przekonany, że nikt zorientowany w realiach nie zakładał, że Jaki dostanie istotnie więcej głosów. Co najwyżej kalkulowano, że Trzaskowski nie przekroczy 50% i będzie druga tura. Po prostu  - już to chyba pisałem - PO mogłaby wystawić nawet Sawicką lub Chlebowskiego i byłoby to samo. PiS miałby - teoretycznie - jakieś szanse, gdyby wysawił na przykład Mateusza Morawieckiego.

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @przemsa 25 października 2018 14:11
25 października 2018 15:07

PiS nas zawiódł i czas na zmiany.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @genezy 25 października 2018 15:07
25 października 2018 15:09

No to skoro czas na zmiany, na kogo mam zagłosować w przyszłorocznych wyborach?

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa
25 października 2018 15:21

W Rzeczpospolitej jest ciekawa informacja, tutaj link:

https://www.rp.pl/Wybory-samorzadowe/181029607-Monika-Jaruzelska-w-Radzie-Warszawy.html

Moim skromnym zdaniem pani Monika jest murowanym kandydatem na prezydenta stolicy za 5 lat.

I tam jeszcze informuja ze w Radzie Miejskiej zasiadzie pani Joanna Staniszkis.

To esencja polskiego zycia politycznego. Mama nie dostala zadnej posady z PiS-u to corke wepchnela na krzeselko z drugiej flanki.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
25 października 2018 15:23

Jest dziennikarką, stylistką i projektantką mody. Znaczy zna się i nadaje. 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @boson 25 października 2018 15:30
25 października 2018 15:33

Ważne, że nie na PiS, gdyż ten zawiódł. Czas na zmiany!

zaloguj się by móc komentować

boson @genezy 25 października 2018 15:07
25 października 2018 15:35

Partia Orłów?

zaloguj się by móc komentować

boson @przemsa 25 października 2018 15:33
25 października 2018 15:38

Tak - wszak ten podły PiS nie docenia naszej inteligencji...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa
25 października 2018 15:44

PiS przegrał dużych miastach? Raczej w komisjach wybroczych dużych miast. Przekręty były. W miastach i na wsi. Kolega był w komisji i wychwycił kilka. A w miastach, wiadomo, wyksztatłciuchy nie lubią kaczystów.

Genezy, startujesz za rok?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @boson 25 października 2018 15:38
25 października 2018 15:45

Właśnie. Dla nas tylko partia ludzi mądrych. Może Unie Wolności trzeba na nasz użytek reaktywować?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Magazynier 25 października 2018 15:44
25 października 2018 15:48

A jak nie startujesz, ponawiam prośbę o informację, na kogo mam głosować. Ale tak realnie i konkretnie, żebym popierając tę wyśmienitą alternatywę dla PiS miał pewność, że ku uciesze PO głosu nie marnuję na jakiegoś JurkoNiesioła.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 25 października 2018 15:45
25 października 2018 15:49

Zawiesimy sobie portret gieremka.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 25 października 2018 15:48
25 października 2018 21:58

Po raz pierwszy widzę to twoje pytanie. Ale pytasz się na kogo głosować u siebie? To ty wiesz lepiej. Ja u siebie zagłosowałem tylko do sejmiku, na człowieka którego znam z listy niepisowskiej, ugrupowanie prof. Śledzińskiego, zapomniałem nazwy. Do rady miasta na człowieka z listy PiS, który był mi rekomendowany. Na prezydenta nikogo nie wskazałem. Wszyscy kandydaci niegodni zaufania. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Magazynier 25 października 2018 21:58
25 października 2018 22:01

> Po raz pierwszy widzę to twoje pytanie. 

Przepraszam, to było do Genezego. Teraz zauważyłem, że odpisałem Tobie. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować