-

przemsa

Zarządzanie gawiedzią, czyli PiSu wina!

Nie trzeba być tuzem intelektu by rozumieć, że skoro śmiertelność będąca skutkiem zakażenia organizmu koronawirusem, choć cały czas oscylująca wokół marnego procenta lub góra dwóch, to jednak będąca kilkanaście, czy może nawet i dwadzieścia razy wyższa niż w przypadku zwykłej grypy, oznaczać może niebagatelną ilość zgonów. Gdy wie się dodatkowo, że wirus ten jest szczególnie niebezpieczny dla osób w podeszłym wieku i przewlekle chorych, a przenosi się bardzo łatwo za pośrednictwem każdego, człowiek w miarę przyzwoity przynajmniej nie obnosi się z egoistycznym przekonaniem, że skoro sam jest młody i zdrowy to problemu nie ma.

Ktoś taki rozumie także, że skuteczne ograniczenie bliskich interakcji między ludźmi ordynuje się w pierwszej kolejności po to, by nagle nie okazało się, że służba zdrowia nie ma mocy przerobowych niezbędnych do leczenia zarażonych z grupy podwyższonego ryzyka i tym samym ci zaczynają – przepraszam za kolokwialne i oklepane, ale właściwie w tej sytuacji dosadne określenie – padać jak muchy i ze śmiertelności na poziomie procenta robi się nagle licząc lekko dziesięć razy tyle.

Ponadto, biorąc pod uwagę polską specyfikę, czyli to, że drugą kadencję u władzy znajduje się partia do której szczera nienawiść stała się stylem życia i mottem przewodnim wszelkich przemyśleń na dowolny temat pewnie ze czterdziestu procent głosujących obywateli, nie może dziwić, że rząd ten robi wszystko, by choć trochę skomplikować Zaprzyjaźnionym Mediom przedstawianie uzależnionym od siebie ofiarom, dlaczego dotknięci jesteśmy jakieś trzysta razy bardziej negatywnymi skutkami epidemii i jakie to kardynalne błędy popełniają rządzące nami  te PiSdy z tym kurduplem i ten Maliniak/Adrian/Duduś.

No bo chyba każdy z łatwością potrafi sobie wyobrazić, co by się działo, gdybyśmy nadal normalnie pracowali, robili zakupy, chodzili do kina i tak dalej, a w tym czasie Niemcy przedsięwzięliby już takie środki, jak premier Morawiecki blisko tydzień temu...

Nie musiałby nawet specjalnie nikt więcej umierać, by tysiące najwybitniejszych artystów scen polskich, naukowców, dziennikarzy niezależnych mediów, sędziów, prawników, tancerzy z gwiazdami, kucharzy, pisarzy, lekarzy i innych brzmiących znajomo twarzy, wystosowało dramatyczny list otwarty do Angeli Merkel, Macrona, Putina (oraz pozostałych miłujących ład i porządek władców poważnych krajów) z apelem o natychmiastowe otoczenie Polski szczelnym kordonem sanitarnym czołgów, armat i wozów opancerzonych oraz prewencyjne internowanie kancelarii prezydenta i premiera w Mauthausen-Gusen lub na Uralu.
Wszystko to rzecz jasna w porozumieniu z Komisją Europejską, Wenecką, Radą Mędrców, Wałęsą i duchem Władysława Bartoszewskiego; dla dobra Milionów Polaków - w tym także babć, którym jakże słusznie kiedyś zalecano schować dowód - którzy pomimo dokonania tak bezmyślnych wyborów, nie zasługują przecież na to by umierać tylko dlatego, że nie chroni ich Pozytywna Energia premiera Schetyny, ministra zdrowia Kosiniaka-Kamysza i prezydenta Komorowskiego.

Jak mówię, są to kwestie dość oczywiste dla każdego, kogo stać na choćby tylko odrobinę obiektywizmu w ocenie skutków zdrowotnych i społecznych tego ogólnoświatowego szaleństwa, które wywołał koronawirus.

Na to wszystko wchodzi - po dwudziestu latach marketingu komercyjnego robiący w marketingu politycznym reklamiarz sum - Ewaryst Fedorowicz i stwierdza, że na koronawirusa ma jak to dzisiejsza młodzież określa, wywalone (eufemizm), bo wie, że każdego dnia w Kraju nad Wisłą, w wypadkach komunikacyjnych ginie 8 (słownie – OŚMIU ludzi) i psa z kulawą nogą to nie rusza.

Cięcie.

Kurtyna.

 



tagi: polityka  rząd  media  społeczeństwo  koronawirus  epidemia 

przemsa
17 marca 2020 23:29
193     3481    21 zaloguj sie by polubić
komentarze:
ikony58 @przemsa
18 marca 2020 00:10

Z podziękowaniem i dobrej nocy.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ikony58 18 marca 2020 00:10
18 marca 2020 00:16

Dzięki, dobranoc,

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @przemsa
18 marca 2020 03:30

To jest jasne, że gdyby PiS nic nie zrobił to zostałby zjedzony przez totalnych, a właściwie przez "Zaprzyjaźnione Media" bo to głównie dzięki nim totalni cały czas tak dobrze się u nas mają. Tyle, że te "Zaprzyjaźnione Media" już od dawna powinny balansować na granicy bankructwa, albo nawet ją przekroczyć, bo przez cztery lata było dosyć czasu aby wprowadzić odpowiednie rozwiązania, choćby czysto fiskalne. Można powiedzieć, że te problemy z totalniactwem są w dużej mierze na własne tajemnicze życzenie.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @toNick 18 marca 2020 03:30
18 marca 2020 04:51

Myślę, że to jest równie proste, jak zrobienie porządku w wymiarze sprawiedliwości albo wręcz jeszcze prostsze. Tak, zdecydowanie. Otwierania kolejnego frontu pod roboczą nazwą w europejskich i światowych środkach masowego przekazu "wojna faszystów z PiS z wolnością słowa" byłoby idealnym rozwiązaniem. Przykład chociażby Gacek i Manna pokazuje, że w skali jakieś sto razy szerszej byłaby to bułka z masłem na śniadanie.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @przemsa
18 marca 2020 06:46

Ot, co. Gawiedź kodziarska cały czas na fejsie puszcza memy jak to rząd wszystko robi źle - za późno zamknął granicę, zataja dane, doprowadził służbę zdrowia do zapaści, dał 2 mld na TVP zamiast na służbę zdrowia, Szumowski się nie sprawdza, gdzie jest karakan? Respiratory i sztuczne płuca to zasługa Owsiaka. On wszystko kupił a rząd pieniądze budżetowe pcha do swojej kieszeni. Totalna opozycja pozakładała całą masę grup z wylęgarnią memofejków, które rozprzestrzeniają się jak wirus. Trwa próba rozhuśtania emocji na maksa.

Cóż - niektórzy mają po prostu takie skrzywienie i nic się nie da zrobić z tym. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @przemsa
18 marca 2020 06:48

Poza tym nie umierają na wirusa tylko na zapalenie płuc...co,nie?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa
18 marca 2020 06:50

Szkoda, że nie można dać plusa potrójnego. Mam takiego wrażenie, że rozsądne podejście do rzeczywistości wymaga zawodowego kontaktu z dużą ilością ludzi z możliwie szerokiego przekroju społecznego. W każdym razie wykonywanie takiego zawodu bardzo sprawę ułatwia. Ma jednak wadę: człowiek zdaje sobie sprawę, z jak dużej części populacji pożądane społecznie zachowania można na szybko wygenerować jedynie przemocą (niekoniecznie fizyczną). Tym bardziej zdumiewa sukces chrześcijaństwa, które przemocy używać przecież nie może.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ewa-rembikowska 18 marca 2020 06:46
18 marca 2020 06:55

To jest czysta, szczera nienawiść. Gdyby rząd robił dokładnie tak jak zalecają, krytykowaliby coś odwrotnego. 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @DYNAQ 18 marca 2020 06:48
18 marca 2020 06:55

Właśnie. Wirusy są przereklamowane. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 18 marca 2020 06:46
18 marca 2020 06:57

Ciekawe, że te ułamki procenta Owsiaka w budżecie opieki zdrowotnej to dla nich dużo, ale 1% śmiertelność to mało. A przecież roczne ogólne wydatki na opiekę zdrowotną w Polsce to kwota kilkudziesięciu mld USD, podczas gdy WOŚP w całym czasie swojego istnienia zebrał 825mln PLN...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 18 marca 2020 06:50
18 marca 2020 07:00

Spłycę, ale co tam: to wina mediów. W normalnych okolicznościach, bez tego zalewu bzdur i kłamstw rozsiewanych przez tych samych wariatów, którzy w innych okolicznościach dzwonią na 998 powiedzieć, że jest pożar oraz oczywiście z normalną opozycją, a nie ludźmi gotowymi podpalić ten kraj, byle się zemścić i odzyskać władzę, byłoby normalniej.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 18 marca 2020 06:57
18 marca 2020 07:01

Fakty nie mają znaczenia. Tylko emocje podsycane z premedytacją i bez znieczulenia. 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
18 marca 2020 07:07

Widzę, że pan maniak Cię znowu nakręcił:) 

Tak - PiS powinien w te 5 lat:

-stworzyć polskie BBC (nie wiedzieć czemu ten brzydki brytolski BBC nagle zmienia się w ideał, gdy trza przywalić karakanowi)

-Usunąć z życia każdego kto miał coś w spólnego z PRL

-Zrobić lustrację

-Wyjaśnić wszystkie straszne przypadki zabójstw politycznych

-naprawić finanse pańśtwa

-wprowadzić wolność gospodarczą ala początki USA

-Sprawić by każdy czuł się szczęśliwy

-Wytepić lewactwo i wszelkie jego przejawy

-Sprowadzić całą polonię do Polski

-Zająć kresy i zastanowić się nad wypadem na Niemca

-Kazać Putinowi przywieźć wrak Tupolewa na własnych barkach

- No i rzecz jasna uczynić z Polski samodzielne mocarstwo

I oczywiście jeszcze fryteczki do tego i dieteczyną colę poproszę. Bo jak nie, to nie zagłosuję nigdy na PiS! Nu, nu, nu...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 18 marca 2020 07:00
18 marca 2020 07:13

Zgodzę się, że to wina mediów. Choć to uproszczenie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 18 marca 2020 07:07
18 marca 2020 07:16

PiS (Przeproście i Spierdalajcie) winien przede wszystkim oddać władzę Konferencji, która z tym wszystkim rach-ciach, w (rusycyzm zamierzony) trymiga by się uwinęła.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 18 marca 2020 07:13
18 marca 2020 07:16

Tak, uproszczenie, ale oceniając nie można tego aspektu pomijać. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 18 marca 2020 07:16
18 marca 2020 07:19

No wiesz! Przyszły wódz narodu porzuca dla uciemiężonej Ojczyzny nie tylko możliwość uczenia innych pływania na desce surfingowej, ale i stan kawalerski, a Ty sobie podśmiechujki robisz....

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 18 marca 2020 07:19
18 marca 2020 07:27

Zwłaszcza, że lada moment będzie prezydentem. Bo tylko kłamliwa pisdecka propaganda głosi, jakoby szanse miał na to znikome. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @przemsa
18 marca 2020 07:28

Jeśli podajemy procent śmiertelności -to w odniesienu do 

a) Liczby mieszkańców? 

b) liczby zakażonych? 

c) liczby osób które przeszły całą chorobę (closed cases)?

wg  punktu c)  we Włoszech to nie 1% tylko 46% ,w Hiszpanii 34%,we Francji 23%  ,etc.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @DYNAQ 18 marca 2020 07:28
18 marca 2020 07:37

Najlepiej chyba podawać z podziałem na grupy wiekowe. Jak zresztą jej nie podawać, jest zdaje się istotnie wyższa niż w przypadku zwykłej grupy, czy się mylę?

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @DYNAQ 18 marca 2020 07:28
18 marca 2020 07:41

Ad c/ nie wiadomo ile przypadków przebiega w sposób utajony. Trzeba byłoby jakąś zbiorowość gruntownie przebadać testami i obserwować, bo dzieciaki zaniżają statystykę, a starsi i obciążeni chorobami zawyżają, niewiadomo jak to wygląda w innych grupach wiekowych i jak ze względu na płeć.

Jeśli przyjąć, że kolejne mutacje koronawirusa są rozpowszechniane światowo to chyba chłopcy już posiedli lub są w trakcie zdobywania wiedzy jak go należy genetycznie zmodyfikować aby uderzał w odpowiednią płeć, grupę wiekową, a może nawet i rasę. Można przyjąć, że to bydle w koronie to coś podobnego jak zrzucenie bomby atomowej na Hiroszimę, czyli z jednej strony sprawdzenie jak to działa poza laboratorium, a z drugiej pokazanie komu trzeba, że już to mają i nie zawahają się tego użyć. Najciekawsze jest to, że w praktyce zastosowano przypadek Edypa, gdzie detektyw jest mordercą.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @przemsa 18 marca 2020 07:37
18 marca 2020 07:49

Chodziło mi o to że jedyny miarodajny wskaźnik  zagrożenia to odniesienie do przypadków zakończonych. Rozbicie na grupy wiekowe potwierdza tezę że lepiej być młodym,zdrowym i silnym  niż starym,słabym i  chorym. Ateraz -ruszam w las wyznaczać trzebieże,od tego zależy jak las będzie wyglądał za 20 lat,choć jak mnie wirus dopadnie to nie będę tego oglądał.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DYNAQ 18 marca 2020 07:28
18 marca 2020 07:50

Zazwyczaj podaje się w stosunku do liczby zakażonych. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @przemsa
18 marca 2020 07:50

Modlili sie o pierwszą ofiarę. Doczekali się . Ale, za mało tych ofiar. Za mało. Ale pozostaje  nadzieja. Nadzieja umiera ostatnia.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @DYNAQ 18 marca 2020 07:49
18 marca 2020 08:00

Ale to chyba nie jest najważniesze. Wydaje mi się, że to, iż śmiertelność osób starszych i słabych jest sporo wyższa niż przy grypie wystarczy, by starać się nie dopuścić do tego, co we Włoszech już się stało.

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Autobus117 18 marca 2020 07:50
18 marca 2020 08:01

To są wariaci. Groźni wariaci na dodatek.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa
18 marca 2020 08:19

To tak w temacie:

https://www.tvp.info/47164903/dziennikarz-zdf-chwali-niemcy-za-zamykanie-granic-a-gani-polske-za-to-samo

A co do meritum notki. Mi jest w ostatnich dniach trochę smutno, patrząc na dyskusje tutaj. I w ogóle nie chodzi o to, kto ma rację i jakie to straszne spiski za tym stoją. Chodzi o podejście, dojrzałość w myśleniu i postrzeganie szerszej perspektywy. Oraz oddzielenie teorii, o której można sobie pogadać od rzeczywistości, która już stoi za drzwiami i NAS też dotyczy. Niewiele rzeczy tak przesłania rozum jak zacietrzewienie. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 18 marca 2020 07:41
18 marca 2020 08:30

Dzisiaj podają hipotezę chińskich lekarzy, że być może podatność na zarażenie bydlakiem w koronie jest związana również z grupą krwi.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @przemsa 18 marca 2020 08:01
18 marca 2020 08:45

Oni nie są tacy grozni bo są do bólu przewidywalni. Tym można sterować, podpuszczać manipulować jak się potrafi. Grozne jest to, że "nasi" to np. Bielan geniusz od wizerunku mediów śmunku i czego tam jeszcze.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Autobus117 18 marca 2020 08:45
18 marca 2020 08:50

Nie, są groźni, bo zdolni do naprawdę podłych zachowań. A co do kompetencji medialnej "naszych" nie chcę się wypowiadać. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 18 marca 2020 08:19
18 marca 2020 08:53

> Niewiele rzeczy tak przesłania rozum jak zacietrzewienie. 

Od zacietrzewienia gorsza jest jednak cyniczna, wyrychowana demagogia i obłuda. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 18 marca 2020 08:53
18 marca 2020 09:00

W podglebiu jest jedynie ordynarny egoizm. Przyciśnięty mocniej zawsze kończy straszeniem wszystkich wokół znienawidzoną przez każdego wolnościowca PiSowską prokuraturą. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa
18 marca 2020 09:07

Myślenie w takim formacie my i oni ,to jest chyba ślepa uliczka..

PiS spokojne bedzie rządził ,Duda wygra wybory ,a opozycja jaka jest to widać ,przejmowanie sie tym  ,ze te lamusy platformerskie mogą cos ugrać to jest śmieszne sprawa ..

PiS to już nie jest partia z 2015r .Dzis na czele  rządu stoi były prezes banku,a ministrem finansów jest normalnie .zwyczajnie w świecie Brytol, obywatel UK , tak jak to było za PO. W rządowej tv, szalej Ogórek i Jakubowska ,które popierają PiS .. W Sejmie komusze trupy ożyły.. Tego nie da sie pominąć i nie zauważyć.. 

Co do Ewarysta i jego tekstu, też mam wywalone na ta cała sytuację zwiazaną z show pt "pandemiu" .. Grozy w tym nie ma za grosz.. A ofiar jest mniej niż ofiar grypy z zeszłego roku ,i wiecej nie będzie niż w zeszłym roku ,i to nie dlatego ,ze wprowadzono kwaratanne, między innymi dlatego jak to napisał Ewaryst ,ze jestesmy mniej atrakcyjnym panstwem turystycznym ,nasz chata skraja..

W wielu kwestiach mozna z nim sie nie zgadzać, nie tolerowac jego poczucia humoru, ale w tej sprawie ja jego opinie podzielam..

I żeby nie było, szanuje troskę osób, które się martwia cala sytuacją.. Niestety cała sytuacja jest oparta na fundamentach związanych z cierpieniem ludzkim..

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @przemsa 18 marca 2020 08:50
18 marca 2020 09:08

Tak to prawda. Pełna zgoda :)

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 18 marca 2020 09:07
18 marca 2020 09:10

> W wielu kwestiach mozna z nim sie nie zgadzać, nie tolerowac jego poczucia humoru,
> ale w tej sprawie ja jego opinie podzielam..

Świetnie, gratuluję.

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Draniu 18 marca 2020 09:07
18 marca 2020 09:11

" ..... nie tolerowac jego poczucia humoru, .." a Ewaryst coś takiego ma?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa
18 marca 2020 09:18

Wszystko zabije ten wirus, dyskusję, sprzedaż, wszystko...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 18 marca 2020 09:18
18 marca 2020 09:21

Trzeba zachowac spokój i mieć nadzieję, bo w skali makro nie mamy na to wpływu.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @gabriel-maciejewski 18 marca 2020 09:18
18 marca 2020 09:22

Tak z innej beczki: masz jakiś wgląd (Parasol?) na to, co dzieje się z moją notką o Brusie Lee? Bo nie wierzę, że ktoś jej sztucznie nie podbija.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @przemsa
18 marca 2020 09:22

A skąd pan wie jaka jest śmiertelność "zwykłej grypy?" Jakieś konkrety, z Chin na przykład, czy jedynie publicystyka na blogu. A może lepiej wzruszenie ramion. Ono odpowiada na wszystkie pytania. To może jeszcze raz pytanie: jaka jest śmiertelność "zwykłej grypy" tej z pierwszego zdania w notce?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @przemsa
18 marca 2020 09:23

A skąd pan wie jaka jest śmiertelność "zwykłej grypy?" Jakieś konkrety, z Chin na przykład, czy jedynie publicystyka na blogu. A może lepiej wzruszenie ramion. Ono odpowiada na wszystkie pytania. To może jeszcze raz pytanie: jaka jest śmiertelność "zwykłej grypy" tej z pierwszego zdania w notce?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @tomciob 18 marca 2020 09:22
18 marca 2020 09:28

https://pulsmedycyny.pl/koronawirus-sars-cov-2-jest-grozniejszy-niz-grypa-sezonowa-985172

Ale to pewnie kłamstwo.
Dam znać, jak zdobędę dane z jakichś bardziej wiarygodnych źródeł: Warszawskiej Gazety, NEonu24 tudzież fanzinu Korwina.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @przemsa
18 marca 2020 09:29

No patrz pan i zawsze możemy na Chiny liczyć i w wirusie i w maseczkach:

https://wpolityce.pl/m/polityka/491689-chiny-przekaza-polsce-niezbedna-w-walce-z-pandemia-pomoc

Ciekawe czy gratis czy jednak za forsę?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @tomciob 18 marca 2020 09:29
18 marca 2020 09:32

Trochę mi się nie chce, więc poproszę o puentę:
To co, pisowski rząd powinien był zlać temat, bo w końcu to zwykła grypa i szkoda się nią zajmować?

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 18 marca 2020 06:57
18 marca 2020 09:32

z czego na sprzęt wydała moze połowę, kupując przy tm bardzo dużo gadżetów typu waga elektroniczna dla niemowląt, czy leżanki. Respiratorów kupili ze 130 a sztuczne płuco jedno. Ale mają genialny PR i ludzie wierzą w marketing a nie w suche liczby. Jak ludzi wysłałam, aby sprawdzili, co jest w ich szpitalu, bo wymaga wejścia na stronę WOSP, to mało mnie nie zlicznowali.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 18 marca 2020 09:21
18 marca 2020 09:34

Problem w tym, że najbardziej po du...ie ostatecznie dostaną znowu przedsiębiorcy, i to ci najmniejsi. Bo etatowcy już mają wsparcie (zasiłki dla rodziców dzieci do 8 lat, pozostali mają L4 - a teraz lekarze dają dosłownie od ręki), im większe firmy tym więcej dostaną jakiejś rekompensaty albo wręcz wsparcia od rządu. A wszyscy prowadzący małe albo wręcz jednoosobowe działalności gospodarcze, zostaną na koniec jak zwykle ze wszystkimi stratami i prawdopodobnie bez żadnej pomocy. A jeśli jeszcze stracą płynność finansową, to zostaną im tylko kredyty, żeby w ogóle mieć z czego żyć, już nawet nie prowadzić działalność. I to jest niestety esensja dzisiejszego kapitalizmu czyli realnego socjalizmu.

zaloguj się by móc komentować


Draniu @gabriel-maciejewski 18 marca 2020 09:18
18 marca 2020 09:47

No tak ,to jest majstersztyk macherow globalnych.. CzeKiszczak z Jaruzelem to jest małe miki..

Uniewazniaja wszystko jak leci, dyskusje, sprzedaż ,wszystko.. Wyzerowanie totalne...

Jakakolwiek inna opinia na temat tego s...synstwa związanego z pandemium,jest natychmiast kewestionowana ,a ludzie sa pietnowani , tu nie trzeba porpagandy , od razu zjawisko jest określane, znieczulica,a ludźi okresla sie ,ze sa bez uczuć i serca...Albo kwalifikuje się ich do szuflad z nazwami poszczególnych partyjnej opozycyjnych.. 

Frustracja bedzie wzrastała, bo i kryzys ekonomiczny bedzie sie pogłębiał..

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @MarcinD 18 marca 2020 09:34
18 marca 2020 09:47

Macron jest palantem, tym nie mniej zapowiedział zwolnienie firm z płacenia podatków w czasie stanu nadzywyczajnego.

A u nas nawet nie można wymusić, by podatki naliczane były od faktur zapłaconych a nie wystawionych.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa
18 marca 2020 09:50

Tymczasem Wielka Brytania chce nabyć zbiorową odporność kosztem wielu zgonów, zarazem upoważnia mundurowych do działań siłowych wobec obywateli, no i przede wszystkim ruszają wielkie kredyty (15% PKB to nie żarty):

https://www.money.pl/gospodarka/koronawirus-wielka-brytania-uruchamia-fundusze-na-ratowanie-gospodarki-6489991887796353a.html

zaloguj się by móc komentować

tomciob @przemsa 18 marca 2020 09:28
18 marca 2020 09:55

Ależ skąd. Przeczytajmy artykuł (ze zrozumieniem) cytuję:

Źródło: Puls Medycyny
https://pulsmedycyny.pl/koronawirus-sars-cov-2-jest-grozniejszy-niz-grypa-sezonowa-985172

"Wzrasta także liczba zgonów spowodowanych grypą. Od początku sezonu epidemicznego 2019/2020 zmarły w Polsce 43 osoby: 2 w listopadzie, 1 w grudniu, 10 w styczniu, 23 w lutym i 7 w pierwszym tygodniu marca. Dla porównania, w poprzednim sezonie grypowym - trwającym od 1 września 2018 r. do 7 kwietnia 2019 r. - odnotowano prawie 3,7 mln zachorowań i podejrzeń zachorowań z powodu grypy. Zarejestrowano także 143 zgony z powodu tej choroby - najwięcej od ponad pięciu lat. Zbliżona śmiertelność (124 zgony) była jedynie w sezonie 2015/2016".

Co z tego wynika. Że to rząd (rząd PiS) zadbał by ten śmiertelny i podstępny wirus nie zabił połowy populacji Polski wprowadzajac obostrzenia! Ja się z tymi obostrzeniami nawet zgadzam. Bo mniej osób umrze też dzięki nim na zwykłą grypę ale daleki jestem od twierdzenia o "pandemii śmiertelnego koronawirusa." W artyke jest napisane że śmiertelność koronawirusa jest na poziomie 3,7% a w przypadku zwykłej grypy na poziomie 1%. Oraz że ów wirus jest "całkiem innym patogenem." No ale czy jakimś super wyjątkowym? Wirusy grypy mutują. I to jest ich sposób na przetrwanie. Gdyby tego nie robiły zostały by wyeliminowane z natury, a widocznie są do czegoś w tej naturze potrzebne. Powiem wprost do utrzymania życia na Ziemi. Wirusy, w tym wirus grypy są niezbędnym elementem naszego świata czy się to komuś podoba czy też nie. Pozostaje kwestia oceny i reakcji na kolejną mutację wirusa grypy. Moim zdaniem jest ona skrajnie paniczna o elementach terroryzmu społeczno-państwowego najlepiej widocznego w Chinach. Linkowałem filmik z tv arte o zarazie w Chinach, a tu go powtórzę:

arte.tv/pl/videos/095527-000-A/koronawirus-dziennik-z-kwarantanny-w-pekinie/

A więc podsumuję. Zgoda jest to inna mutacja genetyczna wirusa grypy. Jest tylko trochę bardziej śmiertelna niż obecnie panujące wirusy grypy (ale statystyki śmiertelności w Polsce tego jeszcze nie potwierdzają). Nie jest to ani wyjątkowe, ani specjalnie "pandemiczne" w dziejach ludzkości natomiast panika i wykorzystanie internetu i mediów społecznościowych do walki z tym wirusem, czyli ilość i skala obostrzeń jest wyjątkowa. I to wiele mówi mi zarówno o kondycji psychospołecznej przeciętnego obywatela jak i o gotowości rządów narodowych do sprawowania superkontroli za pomocą nowych technologii i agend międzynarodowych (takich jak chociażby WHO).

I to tyle w tym temacie z mojej strony. Wolę podziwiać kwitnące brzoskwinie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MarcinD 18 marca 2020 09:34
18 marca 2020 09:57

I tu trafiłeś w punkt.. 

Z ta różnicą,ze z czasem i w tych dużych firmach tez zabraknie pieniędzy.. Zastój na nich też się odbije , przetrwać moze przetrwają, ale jakim kosztem.. Dziś wszystko jest nastawione na ratowanie resztek.. 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 18 marca 2020 09:34
18 marca 2020 10:11

Wiem, mnie też to dotyczy i to bardzo.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @tomciob 18 marca 2020 09:55
18 marca 2020 10:14

"Źródło: Puls Medycyny
https://pulsmedycyny.pl/koronawirus-sars-cov-2-jest-grozniejszy-niz-grypa-sezonowa-985172

Koronawirus SARS-CoV-2: wskaźniki śmiertelności są wyższe niż w przypadku grypy
Z danych Głównego Inspektoratu Sanitarnego (opracowanych na podstawie informacji WHO oraz europejskiego i amerykańskiego centrum ds. zapobiegania i kontroli chorób - ECDC i CDC) wynika, że obecnie wskaźnik śmiertelności z powodu COVID-19 wynosi 3,7 proc. Jest to średnia ze wszystkich państw, w których odnotowano przypadki zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. W poszczególnych krajach wskaźniki te są różne (np. we Włoszech wynosi ponad 6 proc.). Są one wyższe niż w przypadku grypy sezonowej, która - jak podaje WHO - przyczynia się do śmierci mniej niż 1 proc. chorych."


Coś w powyższym jest nie zrozumiałe w kontekście pytania:
"A skąd pan wie jaka jest śmiertelność "zwykłej grypy?""?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @tomciob 18 marca 2020 09:55
18 marca 2020 10:21

Chyba juz jaśniej nie można opisać i wyjaśnić itp.   Dziękuję ,ze zadałeś sobie tyle trudu.. Bo ja np już wymiekam.. .Valser jest konsekwentny i skoncentrowal sie na Wilekim Poście ,i wiesz co ,chyba wybrał najlepszą drogę..  Opadnie kurz i ludzie zaczna liczyc straty.. Teraz mamy do czynienia z potężnym tumultem,gra na emocjach ludzkich ,cierpieniu ,strachu.. Niech ich wszystkich piekło pochłonie.. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 18 marca 2020 10:21
18 marca 2020 10:26

No to dajcie sobie teraz po buziaku - zdalnym, bezpiecznym - i - pamiętając, że Valser zaleca jednak, by tej jakże błahej grypy nie olewać - napiszcie wspólnie jakąś fajną notkę na ten temat.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ikony58 @tomciob 18 marca 2020 09:55
18 marca 2020 10:27

twoje- jak i o gotowości rządów narodowych do sprawowania superkontroli za pomocą nowych technologii i agend międzynarodowych (takich jak chociażby WHO)

@przemsa- Trzeba zachowac spokój i mieć nadzieję, bo w skali makro nie mamy na to wpływu.

 

The International Monetary Fund sent a report to Bilderberg advocating its rise to the role of World Treasury Department. “Further actions by policymakers, particularly in the financial sector, are needed to restore market trust and confidence,” said Marek Belka, director of the IMF’s European department and former prime minister of Poland

 

Major goals remain exploiting the global recession and an imaginary “swine flu pandemic” to establish global departments of treasury and health under the United Nations.

 

btw, 'zemsta jest rozkoszą bogow'

Throughout Europe, patriots expressed their hostility to the EU and the fact that its parliament can dictate laws to member states and its court is superior to each nation’s highest court. Voters also objected to EU-imposed immigration that threatens to change each nation’s culture from white to black and tan. It is every American patriot’s duty to inform fellow citizens about this evil so we can fight back, too

 

 

chlopcy i dziewczeta mafii Bilderberg

W roku 2018 Komitet Sterujący liczył 35 członków, z czego najliczniejszą 8-osobową grupę reprezentują obywatele Stanów Zjednoczonych[16]. Spośród reprezentacji europejskiej najliczniejsza jest 4-osobowa reprezentacja Włoch[16].

Członkiem Komitetu Sterującego reprezentującym Polskę jest były Minister Spraw ZagranicznychRadosław Sikorski[

 

W spotkaniach grupy spośród obywateli Polski udział wzięli.:

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ikony58 18 marca 2020 10:27
18 marca 2020 10:31

Tak na wszelki wypadek zaznaczę, że na temat źródeł i pochodzenia koronawirusa się nie wypowiadam.

 

zaloguj się by móc komentować

ikony58 @przemsa 18 marca 2020 10:11
18 marca 2020 10:36

Trump mowi, ze koniec to lipiec/sierpien- dla mnie rowno w plecy

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ikony58 18 marca 2020 10:36
18 marca 2020 10:39

Takich jak my są dziesiątki tysięcy. Wiem, żadne pocieszenie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 18 marca 2020 10:26
18 marca 2020 10:40

Teraz już nie ma soę co kłócić o koronawirusa - to dlaczego powstał i co to jest nie dowiemy się nigdy. Rząd nie ma wyjścia - musi robić to co robi. To co ja sobie prywatnie myślę o tym całym zamieszaniu to już nie ma znaczenia. Skutki odczujemy wszyscy, ale musimy być dobrej myśli, bo zawsze jakoś się układa.

To było moje orędzie do narodu:)

zaloguj się by móc komentować

ikony58 @tomciob 18 marca 2020 09:55
18 marca 2020 10:50

no i takie tam glupoty...

Będzie kryzys czy nie, Lloyd Blankfein i kierowany przez niego bank inwestycyjny Goldman Sachs zbiją w tym roku fortunę. W końcu tej klasy bankierzy – jak sami twierdzą – wykonują robotę Pana Boga.

 

Spotkało go niewielu Polaków. Po odejściu z polityki posadę w Goldman Sachs znalazł w 2008 roku Kazimierz Marcinkiewicz. Rozmowę kwalifikacyjną Lloyd Blankfein przeprowadził z nim osobiście. – Piekielnie inteligentny, wręcz błyskotliwy i bardzo przystępny. Kiedy spotkaliśmy się kolejny raz, od razu mnie rozpoznał, poklepał po plecach – wspomina Marcinkiewicz. Prezes zrobił też wrażenie doskonałą pamięcią. Zapytany o coś, z głowy cytuje dziesiątki danych i informacji. – Z encyklopedyczną dokładnością. Poza tym potrafi słuchać ludzi – dodaje Marcinkiewicz.

 

 Największą wpadkę zaliczył jednak wiosną 2009 roku, w apogeum zawieruchy spowodowanej bankructwem Lehman Brothers. W wywiadzie dla brytyjskiego „Sunday Times” wypalił, że jako bankier inwestycyjny wykonuje robotę Boga – zbiera pieniądze, za które firmy tworzą potem nowe miejsca pracy i produkty. Publikacja wywołała taką burzę, że nawet dumny prezes, stały bywalec Białego Domu, przepraszał i wyjaśniał, że rozmówca źle zinterpretował jego żart.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @tomciob 18 marca 2020 09:29
18 marca 2020 10:58

Gratis.Podziękowali w ten sposób za wsparcie duchowe czyli list/depeszę  Prezydenta RP Andrzeja Dudy do Przewodniczącego ChRL Xi Jinpinga z dnia 3 lutego 2020 r.:"...Szanowny Panie Przewodniczący,  w imieniu narodu polskiego oraz własnym pragnę przekazać na Pana ręce wyrazy współczucia oraz wsparcia dla rodzin zmarłych w wyniku infekcji wywołanej przez koronawirus oraz życzenia szybkiego powrotu do zdrowia dla wszystkich zarażonych. Z wielką uwagą śledzę rozwój wypadków związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii. Pragnę przekazać słowa uznania osobiście dla Pana Przewodniczącego za szybką i zdecydowaną reakcję, która, nie mam co do tego wątpliwości, uniemożliwiła dalszy niekontrolowany rozwój epidemii i w ten sposób ocaliła wiele istnień ludzkich, zarówno w Chińskiej Republice Ludowej, jak i w innych państwach. Jestem również pod wrażeniem sprawnego zorganizowania działań odpowiednich służb medycznych, które w tej nadzwyczajnej sytuacji natychmiast pośpieszyły z pomocą wszystkim potrzebującym. ..." i tak dalej.

Takie słowa droższe pieniędzy.

To był 3 luty a tymczasem niedawno ambasada ChRL zorganizowała :"....wideokonferencję , w trakcie której eksperci z Chin i z państw Europy Środkowej, w tym z Polski, dzielili się swoją wiedzą na temat walki z COVID-19. ...".

Pomoc dostają też Czesi. A tymczasem niemiecka agentura w mediach wyje.

https://www.prezydent.pl/aktualnosci/wypowiedzi-prezydenta-rp/inne/art,1291,depesza-do-przewodniczacego-chinskiej-republiki-ludowej.html

https://www.tvp.info/47166210/chiny-przekaza-polsce-srodki-ochronne-zdecydowano-okazac-solidarnosc

zaloguj się by móc komentować

teddyb @gabriel-maciejewski 18 marca 2020 09:18
18 marca 2020 11:00

Pewnie dlugo  bedzie swiat lizal rany  po tym kryzysie. Najgorsze ,ze sa skrajne opinie co do tego wirusa. Czlowiek dostaje glupawki sluchajac tego. Jesli jest to swiadome ,to raczej jestesmy"ugotowani" bo ktos to kontroluje.Jesli  jednak jest to "normalne "to moze mamy jakas szanse sie obronic. Choc trudno w to uwierzyc bo tak jak on jest opisywany to jego powstanie w drodze naturalnej mutacji jest podobne do  teori wielkiego wybuchu.  Najgorsze jest to  jakie beda skutki zdrowotne po zarazeniu.Lekarze przebakuja ,ze  ma to jakis wplyw na organy wewnetrzne. W takich chwilach zawsze czlowiek jest podatny na wszelkiego typu  "teorie spiskowe" Latwo se je przyswaja. Choc w sensie gospodarczym jest to mocne uderzenie. Caly swiat praktycznie krecil sie na kredytach. Te chwilowe przerwanie lancucha powiazan zaklada przyslowiowy stryczek na  szyje kredytobiorcow. Jak bylo to tylko w Chinach to mozna bylo mysec ,ze to wojna ekonomiczna  i stawianie do pionu ich. Ale teraz ? Wszystko to dziwne . Moze sa jacys blogerzy ktorzy potrafia poskladac te wszystkie klocki do kupy by cos wyjasnic!.  Co zawinily Wlochy ,ze tak ich uderzylo?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa
18 marca 2020 11:11

Byłeś nieprecyzyjny w jednym miejscu...

To nie pozytywna energia tuzów opozycji chroni Polaków, tylko ich "pakiety antykryzysowe", które gdyby tylko mogli to by wprowadzili, a które wypełniły ich zatroskane głowy natychmiast po tym, jak znalazło sobie ujście wcześniejsze oczekiwanie na kryzys (w osobie koronowanego wirusa) które aż bulgotało z niecierpliwości, niczym legendarny imbryk Tokarczukowej, czułością większą (jak wszyscy wiemy) od tej z Ewangelii.

Przykro mi ale musiałem się w końcu przyczepić, bo od dłuższego czasu tylko Ci się podlizuję :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @teddyb 18 marca 2020 11:00
18 marca 2020 11:12

W obecnym świecie obowiązuje podział ról i wychodzenie z owego podziału nie jest w żadnym stopniu tolerowane. Przypomina mi się zerwanie liny kolejki liniwej w Cavalese przez amerykański odrzutowiec w 1998 roku. Włoski generał nie patyczkował się i próbował wyłuskać sprawców z amerykańskiej bazy. Nie doszło do tego i coś mi świta, że miał jakieś kłopoty, ale próbowałem szukać w polskojęzycznych treściach i na ic nie trafiłem. Inny przypadek z definitywnym zakończeniem to to Kadafi.

zaloguj się by móc komentować

tadman @teddyb 18 marca 2020 11:00
18 marca 2020 11:12

W obecnym świecie obowiązuje podział ról i wychodzenie z owego podziału nie jest w żadnym stopniu tolerowane. Przypomina mi się zerwanie liny kolejki liniwej w Cavalese przez amerykański odrzutowiec w 1998 roku. Włoski generał nie patyczkował się i próbował wyłuskać sprawców z amerykańskiej bazy. Nie doszło do tego i coś mi świta, że miał jakieś kłopoty, ale próbowałem szukać w polskojęzycznych treściach i na ic nie trafiłem. Inny przypadek z definitywnym zakończeniem to to Kadafi.

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther 18 marca 2020 10:58
18 marca 2020 11:17

Wideokonferencja... skoro Chińczycy szukają wsparcia tutaj to inni chyba im odmawiają; ciekawe dlaczego.

Pamiętasz PINK PANTHERze Sztokholmską Rolkę?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 18 marca 2020 09:22
18 marca 2020 11:40

Wystarczy ,ze Ty napisałeś fajową notkę na temat Brusa Lee.. Pełną sentymentu i melancholii oraz wspomnień z dzieciństwa.. 

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przemsa
18 marca 2020 11:47

Daję plusa.

Jedyna uwaga, że  "skoro śmiertelność będąca skutkiem zakażenia organizmu koronawirusem, choć cały czas oscylująca wokół marnego procenta lub góra dwóch,"

Sądzę, że powinno się uwzględniać  przypadki "zakończone", bo to już jest fakt  natomiast posługiwanie sie przypadkami "aktywnymi" wymaga wrożeni/przewidywania ile z nich zakończy się śmiercia.

Oczywiście z biegiem czasu walka z wirusem będzie skuteczniejsza, ale jak na razie  mamy 9% śmiertelności i nie jest to niestety zwykła grypa.

Kiedyś zaglądałem na blog Ewarysta.

Ostatnio dla zachowania higieny ;-) wystrzegam się.

Jest przewidywalny jak to, że po nocy będzie dzień. (Chyba, że on siedzi okrakiem na biegunie, ale tam też w końcu następuje zmiana.)

zaloguj się by móc komentować

olo @tomciob 18 marca 2020 09:23
18 marca 2020 11:50

tak tego nie rozbroisz,  to jest ser, a lekarze robia za zapadke

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 18 marca 2020 10:40
18 marca 2020 12:12

Podpisuję się pod nim :)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 18 marca 2020 11:40
18 marca 2020 12:13

Mnie nie wystarczy, jestem grafomanem. 

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @tadman 18 marca 2020 11:17
18 marca 2020 12:44

Pamiętam doskonale i mają za to u mnie mega plusa. A dozgonną wdzięczność za pokazanie obrazu J.Matejki "Batory pod Pskowem" na wystawie "Skarby z kraju Chopina". Mają oni poczucie humoru. Ciekawe,że nikt z polskiej obsługi wystawy nie zrobił zdjęcia Rolki Sztokholmskiej,a jeśli zrobił, to zostało to w kraju nad Wisłą objęte medialną omertą. Natomiast tutejsze profesoressy w relacjach używały słów kończących się na  -śmy, chociaż koncepcja, 3-letnie przeszukiwania polskich prowincjonalnych muzeów i sam pomysł wystawy w Pekinie - to dzieło Chińczyków.

 

https://www.gosc.pl/doc/5141086.Polsko-zrzuc-kajdany

zaloguj się by móc komentować


Draniu @przemsa
18 marca 2020 15:07

Tyle samo znaczą co zdjęcia na opakowaniach papierosów..

A tak w ogole mamy w Polsce pierwszy dil w dobie convid19 .. Żak vel Solorz przejmuje Interie.. Porządki ,o pardon, weryfikacja rynku.. Zobaczymy ,choć u nas tego jest maciupko, kto kogo lyknie, a kto padnie i sie nie podniesie..

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 18 marca 2020 12:13
18 marca 2020 15:13

Ech.. Wiesz co,czytam Nienackiego vs Dickens..Jazda jest mocna, to jest między innymi szydera z pewnych sentymentów.. 

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @przemsa 18 marca 2020 04:51
18 marca 2020 15:40

"wojna faszystów z PiS z wolnością słowa"

Ech, jaka tam wojna i po co.
Po prostu - "wicie, rozumicie, my nad tym bolejemy, ale podatki niestety wszyscy musza płacić" i nałożyć akcyzę na reklamę.
Można na spirytus, można nawet na węgiel i prąd to na reklamy tym bardziej.  Całem sprawę można było załatwić praktycznie od ręki, a potem rzecz jasna "pochylać się z troską", "monitorować sytuację" i takie tam...

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @OdysSynLaertesa 18 marca 2020 11:11
18 marca 2020 15:52

> Przykro mi ale musiałem się w końcu przyczepić

Wybaczam ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @teddyb 18 marca 2020 11:00
18 marca 2020 15:56

> Czlowiek dostaje glupawki sluchajac tego.

Nie jesteśmy w stanie oddzielić prawdy od fałszu, bo zwyczajnie nie mamy dostępu do wiarygodnych danych. Gdy doda się do tego autentycznych  wariatów, których bawi sianie strachu i zamętu, lepiej się chyba odciąć i robić swoje.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @szarakomorka 18 marca 2020 11:47
18 marca 2020 15:57

Ewaryst wydaje się mieć jakieś mocno osobiste, ambicjonalne powody, by pisać takie a nie inne rzeczy. Nie jest przecież głupi, wie co robi.

 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @toNick 18 marca 2020 15:40
18 marca 2020 15:59

Tak, tak, wiadomo. W każdym razie inny rząd błyskawicznie by to załatwił, oczywista sprawa.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

teddyb @przemsa 18 marca 2020 15:56
18 marca 2020 16:27

Caly problem z tym jest ,ze wszystkie zrodla informacji juz dawno stracily"certyfikat" rzetelnosci. Wiekszosc widomosci to defetyzm czystej postaci. Bylo kilka osob ktore jeszcze uwazalem ,ale juz i niektore z nich sie odkryly. Jedyne co chyba zostaje to tak jak mowisz odciac sie od tego. Swiat zwariowal od czasu jak weszly media spolecznosciowe a dolozyl  sie do tego praktycznie darmowy internet. Teraz kazdy 24h jest podlaczony do sieci wiec nonstop jest bombardowany wszelkiego rodzaju "newsami" .

Szczesliwe czasy gdy nie bylo tego dziadostwa- internetu. Jakis czas temu  zona zwrocila mi uwage ,ze duzo czasu spedzam przed kompem. I jak se tak przeanalizowalem to rzeczywisci. Czlowiek traci poczucie czasu a w glowie coraz wiekszy mentlik

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 18 marca 2020 15:58
18 marca 2020 16:31

Smoczek pasuje jak ta lala.. ;)

zaloguj się by móc komentować


przemsa @roter 18 marca 2020 16:31
18 marca 2020 16:45

To nawet śmieszne, co napisałeś, więc będzie mi trochę szkoda, gdy cię stąd wywalą.

 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @przemsa
18 marca 2020 17:33

Co się Pan tak przejmuje  babciami. Babciom i tak bliżej do mogiłki, a problemem jest zamknięcie kościołów, bo o dusze chodzi. Zamykanie szpitali /Łomża/, w oczekiwaniu na zakażonego koronawirusem, spowodowało wiele komplikacji zdrowotnych okolicznych mieszkańców, pewnie również ofiar śmiertelnych. Ludzie dostają zawału, udaru, łamią nogi, ręce, kręgosłup, ulegają wypadkom, zatruciom, dostają krwotoku i prawdziwej gorączki. Nie ma szpitala w promieniu stu kilometrów, albo karetka jest w odkażaniu, a personel na kwarantannie. Siejecie strach i śmierć. Celowo odbieracie zdolność myślenia, paraliżujące.

Ciekawa to rzecz, iż:

1 - przewidująco wprowadzono ustawę, zwalniającą każdego psa burego z zagranicy, do uprawiania w Tymkraju, zawodu lekarza bez nostryfikacji dyplomu. Natomiast utrudniono działalność lekarzom polskim.

2 - kuchennymi drzwiami przez komisję zdrowia wprowadzo stan wojenny, poprzez redefinicję pojęcia stanów nadzwyczajnych. W puncie 13 ustawy proponowano wyłączenie odpowiedzialności władzy za straty, szkody i krzywdy, które mogłyby wyniknąć z walki z wirusem. Za bardzo na chama, więc  skoro się wydało, 13 punkt wykreślono. Za szkody i krzywdy i tak nie zamierzają zadośćuczynić. 

Nieprawdą jest, że koncesjonowana opozycja ma cokolwiek przeciwko działaniom rządu. Wszystkie zmiany wprowadzili w podskokach, ze śpiewem na ustach. Drą gęby, bo tak mają rozpisane role.

Ustawę 1066, pozwalającą obcym jednostkom wojskowym strzelać do Polaków poza poligonem, napisał min. Siemoniak z PO, a wprowadził min. Macierewicz. To już nie jest teatr tylko cyrk. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Rozalia 18 marca 2020 17:33
18 marca 2020 17:37

No i pamiętajmy, Pani Rozalio, o ustawie 447. O niej zawsze należy wspomnieć. 

 

zaloguj się by móc komentować

Robo @Rozalia 18 marca 2020 17:33
18 marca 2020 17:51

Prosze niech Pani trzyma poziom

Lomza do-

Szpital Zambrow 25km

Szpital Kolno 30k

Szpital Ostroleka 35k

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa
18 marca 2020 17:55

Polecam zaznajomić się z tymi filmem Truthstreammedia o współczesnej władzy: https://www.youtube.com/watch?v=HD8W__iHqh4

Dzięki temu człowiek może przynajmniej w jakimś stopniu ograniczyć emocjonalny stosunek do tej lub innej grupy, do której należą piastunowie organów władzy publicznej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 18 marca 2020 17:33
18 marca 2020 18:21

Wielkie  dzieki, Rozalio,...

... za ten  nadzwyczajnie wazny komentarz  !!!

zaloguj się by móc komentować


Rozalia @Robo 18 marca 2020 17:51
18 marca 2020 18:56

Dzięki, za korektę. Chociaż  wiemy przecież że miejsc w szpitalach nam zbywa. Przekonuje nas o tym co rok Jerzy Owsia.

zaloguj się by móc komentować

ikony58 @roter 18 marca 2020 18:37
18 marca 2020 18:58

Ośrodek zamknięty

po kiego chooja zajmowac sie zdegenerowaną formą materii..

narusza artykuł KKKlanu

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 18 marca 2020 17:55
18 marca 2020 19:11

Zobaczę, dziękuję. Niezależnie od tego, proszę nie wierzyć w samoograniczenie emocjonalnego stosunku do tej lub innej grupy itd. To najwyżej zmiana na dobrze zamaskowaną np. pogardę, co obojętne emocjonalnie ani trochę nie jest. 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Paris 18 marca 2020 18:21
18 marca 2020 19:13

Wielkie dzięki, Pani Paris,...

... za to nadzwyczaj ważne podkreślenie wagi komentarza Pani Rozalii !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @przemsa 18 marca 2020 17:37
18 marca 2020 19:13

Brawo, pięknie Pan połączył. Is fecit, cui protest, co się wykłada, ten uczynił, czyja korzyść.  Nie zapominajmy o ustawie 447, i spróbujmy wyjąć swoje pieniądze z banku. Niech się pochwali ten, komu się uda.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Rozalia 18 marca 2020 19:13
18 marca 2020 19:15

No, brawo ja! Brawo!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @przemsa 18 marca 2020 19:13
18 marca 2020 19:28

Alez prosze bardzo...

... dla mnie to doprawdy drobiazdzek  !!!

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Paris 18 marca 2020 19:28
18 marca 2020 19:45

Mersi boku, tak czy siak, madmłazel!

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @przemsa 18 marca 2020 15:59
18 marca 2020 19:48

Każdy rząd by to błyskawicznie załatwił, zwłaszcza mając większość w Sejmie, Senacie i swojego Prezydenta. Wszak pod jednym warunkiem - gdyby tego chciał, czyli że taka byłaby tzw. wola polityczna. Natomiast jak tej woli nie ma to wtedy "nic się nie da zrobić" i panuje całkowita niemożność, właśnie taka jaką tutaj mamy.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @toNick 18 marca 2020 19:48
18 marca 2020 19:55

Wiem. Każdy, ale nie ten. To już ustaliliśmy przecież. Dziękuję za cenny wkład w dyskusję. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @przemsa 18 marca 2020 19:45
18 marca 2020 20:09

Madame,  svp  !!!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 18 marca 2020 19:11
18 marca 2020 20:10

Zanim poddam się emocjom, wolę choć w jakimś stopniu poznać warunki, w których funkcjonują obecni przywódcy polityczni. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 18 marca 2020 20:10
18 marca 2020 20:28

A ja, poddając się lub nie emocjom, lubię wiedzieć, co jest dla aktualnie rządzących realną alternatywą.

 

zaloguj się by móc komentować


mooj @przemsa 18 marca 2020 20:28
18 marca 2020 20:34

do tej pory w pzrypadku alternatywy bardzo realnej:

czy bank centralny finansuje skarb państwa czy nie - NBP twardo utrzymywał nie (co miało wielu zwolenników , miało też przeciwników)

dziś się to zmieniło

czy aktualnie rządzący stanęli przed wyborem i na skutek zmiany otoczenia, jednak ze sporym stopniem swobody, podjęli decyzję

czy może jesteśmy świadkami półobrotu, radykalnej o 180 stopni zmiany?

Jeśli jesteśmy w drugiej sytuacji, tj nie racjonalnego, trudnego ale wyboru, to dużo mniej można znaleźć argumentów za "niezależną" walutą, bo nie była to alternatywa. 

zaloguj się by móc komentować

toNick @przemsa 18 marca 2020 19:55
18 marca 2020 20:41

Ależ proszę bardzo ;)

Pomstując na łajdactwa totalnych po prostu dobrze zdawać sobie sprawę jak się rzeczy mają gdy na całość spojrzymy nieco mniej emocjonalnie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @toNick 18 marca 2020 20:41
18 marca 2020 20:50

Chyba muszę zacząć pisać jakieś ekstremalnie nudne, nieprzerysowane celowo notki, bo czytelnikom naprawdę się wydaje, że to nie tylko taka poetyka i ja ledwie stukam w klawiaturę, bo w trakcie wiję się, klnę i omdlewam na zmianę.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 18 marca 2020 20:28
18 marca 2020 20:59

Jedyną realną alternatywę dla nich stanowi monarchia katolicka.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 18 marca 2020 20:59
18 marca 2020 21:12

Serio? To jak PiS straci władzę, zastąpi go monarchia katolicka, a nie PO z przystawkami? Ekstra...!

PS Tak, wiem, wiem. PiS - PO jedno zło!, a każdy pijak to złodziej i tak dalej.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Draniu 18 marca 2020 10:21
18 marca 2020 21:31

E tam piekło pochłonie. Wszystko już zostało policzone. 200 mld złotych czyli 50% rocznego PKB Polski. Tyle chce wydać polski rząd (jak Plan Marshala) na walkę ze skutkami gospodarczymi koronawirusa. Co to oznacza? Że w efekcie końcowym te 200 mld ktoś będzie musiał zapłacić. Zgadnijmy kto to będzie? 

Podsumujmy. Zwiększy się deficyt zewnętrzny i wewnętrzy (istotnie i gigantycznie) bo jest fantastyczne uzasadnienie. Zarobią banki które nam dadzą te kredyty. A spłaci je kto? No polski podatnik. Że też Chiny w tym maczają paluchy to oznacza, że w hierarchii międzynarodowej weszły na wyższy lewel. To maseczki nam gratis mogą podesłać. Ten wirus to lepszy interes niż wojna. Niewiele się niszczy, a zyski jak ta lala. No miodzio zagranie.

https://comparic.pl/polski-plan-marshalla-200-mld-zl-na-walke-ze-skutkami-koronawirusa/

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @toNick 18 marca 2020 20:41
18 marca 2020 22:05

dlaczego pisząc swoje elikubracje używasz liczby mnogiej.

Taka maniera zdradza szkołę na "Czerskiej".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @toNick 18 marca 2020 20:41
18 marca 2020 22:05

dlaczego pisząc swoje elukubracje używasz liczby mnogiej.

Taka maniera zdradza szkołę na "Czerskiej".

zaloguj się by móc komentować

toNick @stanislaw-orda 18 marca 2020 22:02
18 marca 2020 22:22

Kto - Polska, co - rynek medialny

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @stanislaw-orda 18 marca 2020 22:05
18 marca 2020 22:25

My w Polsce.
A jaką szkołę zdradzają ataki ad personam?

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 18 marca 2020 21:12
18 marca 2020 22:28

Jeśli obejrzysz ten filmik kilka razy i uwewnętrznisz przekaz, może staniesz się mniej podatny na demokratyczny szantaż emocjonalny niż do tej pory. Filmik jest w języku angielskim, ale pojawiają się tam nieskomplikowane słowa. Demokracja polityczna z niemal nieograniczonym cenzusem wyborczym sprowadza się do szantażu emocjonalnego.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @tomciob 18 marca 2020 21:31
18 marca 2020 22:32

200 mld złotych czyli 10% rocznego PKB Polski. Drobna różnica 50% a 10%. Radzę ochłonąć, będzie mniej błędów.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ikony58 18 marca 2020 18:47
18 marca 2020 23:04

Nie robię cyrku. Tabelki można sobie wsadzić w ... buty. Wszystko gra i koliduje. Piąty rok PiS rządzi.

2 Marca 2020 1:38
 
Wystarczy popatrzeć na Macierewicza, Siemoniaka i resztę menażerii. Trochę głupio, nie spodziewali się zdarcia zasłony. 
A tymczasem sejm też ma przerwę koronawirusową. Trzy tygodnie. Na razie. Ciekawe co nam towarzysze wysmażą przez ten czas, kolejny etap terapi szokowej.
 
Jakby ktoś zapomniał mamy kampanię wyborczą. 10 mają wybory prezydenckie. Konfederacja zebrała 300 tys. podpisów poparcia kandydatury Krzysztofa Bosaka.
 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 18 marca 2020 23:04
18 marca 2020 23:51

O la la  !!!

Pewnie  "nadgodziny"  odbieraja,  PASOZYTY  jedne  !!!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @tomciob 18 marca 2020 21:31
19 marca 2020 00:38

   200 mild ładnie brzmi ,..To tak jak z trzynastka emerytalną, jednorazowa wypłata też fajowo wygląda ..No ale jak ją sie rozłoży na miesiące to juz nie wygląda tak zgrabnie.. 

Padają liczby tylko nie podają na jaki to czas ma starczyc. Mnie wychodzi ,ze na dwa ,gora trzy miesiące.. A kryzys jest głębszy i wydobywanie sie z niego bedzie trwało znacznie dłużej.. No i jak będzie wyglądała procedura składania wniosków,czas rozpatrywania itp.. 

A tak na marginesie, nic nie pomoże trzymanie pracownika ,jak nie ma ruchu w interesie, przeważnie sie zwalnia i tnie sie koszty na maksa..Nikt nie da gwarancji ,ze coś się ruszy po dwóch ,trzech miesiącach. Oczywiście głównie budżetówka z tej tarczy skorzysta i sp. skarbu panstwa ,a jakże, no i powstaną kolejne miejsca dla urzędników, ktoś to będzie musiał obsługiwać, czyli niekończąca się historia związana z przyrostem urzędasów.... 

Banki jak wiemy to nie są instytucje charytatywne.. 

Generalnie ten plan jest po to, aby  jakoś przeżyć szok purazowy .Nie wierzę, że gospodarka odbije po dwóch miesiącach..  To wszystko jest zwyczajnym maskowaniem rzezi ekonomicznej... 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @Draniu 19 marca 2020 00:38
19 marca 2020 06:47

czyli odwrotnie niz glosi sie w przypadku chorych i slabych zdrowotnie, gospodarczo  na  swoich(?) sie stawia

dobrze zrozumialem?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @olo 19 marca 2020 06:47
19 marca 2020 07:10

Tak, rzeź swoich, chociażby nie zdzierżą podatków płaconych od wystawionych a nie zapłaconych faktur, bo o doroczeniu nikt nie mówił. ZUS to tylko odroczenie na 3 miesiące i jeszcze jakieś pismo trzeba napisać, a potem z odsetkami zapłacić. Czy gminy zwolnią z czynszu te wszystkie małe sklepiki na jakiś czas? Ludzie ustawią się w końcu w po zasiłki dla bezrobotnych, które zeżere inflacja. Mamy do czynienia z resetem gospodarek.

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska 19 marca 2020 07:10
19 marca 2020 07:23

a po resecie, jak taka gospodarke bys nazwala?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Rozalia 18 marca 2020 23:04
19 marca 2020 08:36

> Konfederacja zebrała 300 tys. podpisów poparcia kandydatury Krzysztofa Bosaka.

300 tysięcy? No, no. Toż to w takim razie Presidente Subito! Niepotrzebne nam wybory.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @olo 19 marca 2020 07:23
19 marca 2020 08:42

Jak mówił Szwejk jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było. Więc skoro podnieśliśmy się z planu Balcerowicza i to pewnie z tej katstrofy też jakoś się podniesiemy. Trochę ludzi zbankrutuje, trochę popełni samobójstwo, powstanie więcej sklepów internetowych a poza tym trzeba dalej orać, siać, zbierać i piec chleb.

A czy nastąpi dalsza koncentracja kapitału i rozwój koncernów międzynarodowych, czy autarkizacja gospodarek, czy skończy się szaleństwo z handlem emisjami, to może wiedzieć ewentualny architekt obecnych zmian, jeśli taki istnieje.

Jak to nazwać? może feudalizacja - ciągle ten mały zależny jest od tej wielkiej oligarchii bankowo-finansowej. Fugger ciągle żywy - Fugger rozdaje karty.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 18 marca 2020 22:28
19 marca 2020 08:46

Jeżeli odetniesz się od tego rodzaju rewelacji i uwewnętrznisz przekaz, może staniesz się mniej podatny na demaskatorsko-spiskowy szantaż emocjonalny niż do tej pory.
Przekonanie o osiągnięciu Wyższego Stopnia Wtajemniczenia i odnalezieniu jakiejś Złotej Recepty (choć ta w sposób oczywisty jest niemożliwa w aktualnych okolicznościach do zastosowania) wynika bowiem także z poddania się szantażowi emocjonalnemu. Tyle, że bardziej wysublimowanemu.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska 19 marca 2020 08:42
19 marca 2020 09:00

Jestem przekonany ,że czeka nas kolejna fala emigracji.. Jeżeli przy takim krachu ,kwota wolna od podatku jest bardzo niska , niestety ludziska będą zmuszeni szukać roboty po świecie.. Nawet jak będą ograniczenia w przekraczaniu granic.. W latach osiemdziesiątych chyba okolo miliona ludzi wyemigrowalo, więc to nie będzie przeszkodą.. No i trzeba się liczyć z tym ,ze nastąpi wzrost przestępstw.. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 19 marca 2020 09:00
19 marca 2020 09:05

Prawdopodobne. Niemcy mają wozić samolotami chętnych Polaków do zbierania szparagów.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 19 marca 2020 09:05
19 marca 2020 09:12

Na razie jeśli Niemcy zamkną granice z Holandią to tam się wywali cąły rynek kwiatowy - bo już Anglicy zmniejszyli zamówienia i zostali Niemcy. HAle w Holandii opustoszały - Polacy posiedzą tam jeszcze z miesiąc, poczekają, a jak nic się nie zmieni to będzie trzeba wracać. Niewykluczone że to samo zadzieje się w Anglii. Więc będziemy mieli tych ludzi tu z powrotem - można tylko czekać jakie będą wskaźniki bezrobocia powiedzmy w październiku.,.. Władzy teraz trzeba tylko współczuć, oczywiście jeśli ktoś jej dobrze życzy.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 19 marca 2020 09:12
19 marca 2020 09:34

Marcinku, tak sądzisz.. ? A gdzie lepiej brać zasiłek dla bezrobotnych ,w Polsce czy w Niemczech i Anglii ? Naiwnością jest to ,ze ktos będzie wracał.. Oczywiście sezonowi pracownicy tak, ale to nie jest większość rynku pracowniczego.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 19 marca 2020 09:34
19 marca 2020 09:41

Wybacz, ale nie przepadam jak faceci zdrabniają moje imię. Dziwnie się z tym czuję.

Naiwnością powiadasz? Poczekamy, zobaczymy. Słyszałem że dużo Ukraińców uciekło z Włoch... 

Wszyscy nie wrócą, ale nie idzie o menadżerów i fachowców od IT. Rzecz się rozchodzi o zwykłego robola, którego brakuje na rynku i on w tej chwili jest najważniejszy. Jak będzie trzeba to się przegoni pareset tysięcy/milionów ludzi gdzie indziej. Przypominam że przed rokiem 2015 nikt nie przypuszczał że będziemy mieli w autobusach tylu Ukraińców. Ja przed tym czasem nie widziałem w życiu Ukraińca na oczy.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa
19 marca 2020 09:54

Tymczasem wśród naszych mędrów wraca troska o silne "państwo" i dbanie o swoich:

https://www.tvp.info/47178337/krzysztof-czabanski-epidemia-pokazala-koniecznosc-istnienia-silnych-mediow-publicznych-wieszwiecej

Jest podobnie jak po katastrofie smoleńskiej. Kilka dni w miarę spokojnych, kiedy rzeczywistość nauczyła ludzi na chwilę pokory, a potem wszystko od nowa. Etatystów nic nie ruszy, dopóki etaty trwają.

zaloguj się by móc komentować

ikony58 @Draniu 19 marca 2020 09:00
19 marca 2020 09:58

czytales?

https://www.tysol.pl/a44967--Tylko-u-nas-#koronawirus-Dr-Brzeski-Koniec-zludzen-Spoleczenstwa-odzyskuja-rozum-Co-na-tym-zyskamy-

 Coraz więcej ponadnarodowych koncernów, których budżety są większe niż niejednego państwa, zaczyna się zastanawiać, czy nie korzystniej będzie przenieść przynajmniej część produkcji „bliżej domu”, choćby nawet siła robocza była droższa. Niemiecki dziennik Handelsblatt pisał, że koncern MAN analizuje przeniesienie części produkcji do Polski. Premier Morawiecki wspomniał, że podobne zamiary rozważają też inni potentaci, którzy
sparzyli się na odległości dzielącej Chiny od Europy. Polskie społeczeństwo przekonało się, że ma kierownictwo państwa, które wie co
robi i któremu można zaufać. Polscy rządzący dowiedzieli się, że w społeczeństwie mają zdyscyplinowanego partnera, który współpracuje. Jedni i drudzy znaleźli potwierdzenie, że w sytuacjach narodowego zagrożenia Polacy potrafią szybko zorganizować się w stopniu nieznajdującym odpowiednika w Europie.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @MarcinD 18 marca 2020 22:32
19 marca 2020 10:35

Tak 10%. Przepraszam pomyliłem się. Oznacza to mniejsze obciążenie długiem przyszłych pokoleń. Dźwigną to śpiewająco.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 19 marca 2020 08:46
19 marca 2020 10:37

Skoro na świecie istnieje znacznie więcej telefonów komórkowych i komputerów niż ludzi, panuje nie demokracja, ale dyktatura psychotroniczna.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 19 marca 2020 09:41
19 marca 2020 10:45

Sorry ,ze użyłem zdrobnienia.. Ale nie uwierzę w teorię ,ze Polacy będą tabunami wracali do państwa gdzie kwota wolna od podatku jest zwykła kpiną,a zasiłki mozna nazwać sladowymi.. Mity i legendy,ze będą wracać..

Charakter Twojej pracy chyba nie pozwolił Ci na zapoznanie się z rzeczywistością w tej kwestii... Ja już w latach 2005 lub sześć ,jeździłem do Lwowa ,żeby rozglądać się za pracownikami.. A Białorusini byli wcześniej w Polsce niż Ukraińcy.. Oczywiscie nie na taka skałę jak po aneksji Krymu.. Tak na marginesie ich kryzys w Polsce tez dopadnie, beda musieli pracować na jeszcze nizszych stawkach.. Nie ma zmiłuj.. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 19 marca 2020 10:45
19 marca 2020 11:00

Nikt nie mówi, że tabunami i że w ogóle będą. Sytuacja zmienia się z dnia na dzień. Przez media przeciekają już coraz częściej informacje o radosnych Chińczykach, którzy mogli wreszcie ruszyć do pracy. Wieszczę, że za chwilę i u nas ktoś wciśnie guzik i powie: dobra, koniec zabawy, wracamy do krosien. Póki co - na stan z tej chwili - ludzie siedzą na dupach. A wiem z pierwsszej ręki - sam takim gastarbaoterem byłem przez chwilę - że ci najpotrzebneijsi dziś, czyli robole z taśm są takim najłatwiejszym "zasobem" do przemieszczenia. Żyją często w wynajętych pokoikach, z jedną walizeczką i potrafią zmieniać pracę co kilka tygodni krążąc po przykładowej Holandii. Oni wszyscy sa w największym niepokoju, bo ich nawet dwa trzy tygodnie takiego stanu może zawrócić do Polski, bo koszty życia - zwłaszcza czynszów i wynajmów - tam potrafią zabić takiego biedaka. Taki ktoś wróci, poczyta gdzie go mogą potrzebować i tam wyruszy. Tak będzie działał ten mechanizm. Co rzecz jasna nie oznacza, że ci którzy tam zapuścili korzenie i mają stabilniejszą sytuacją statąd uciekną. Moja siostra o tym nie myśli. mieszka tam już 12 lat i nawet nabyła nieruchomość. Takie osoby zostaną.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K 19 marca 2020 11:00
19 marca 2020 11:17

Jak mówi Coryllus kryzys wywołuje się po to, by na danym obszarze obniżyć masowo koszty pracy. I pewnie będziemy to zjawisko w najbliższym czasie obserwować.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @toNick 18 marca 2020 22:25
19 marca 2020 11:40

1/ ja także  jestem w Polsce i się nie poczuwam

2/szkołę otwocką

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 19 marca 2020 11:00
19 marca 2020 11:41

To jest kwestia wyboru i podjęcia ryzyka.. Co sie bardziej opłaca ,wracać do kraju gdzie sa najniższe stawki i będą jeszcze niższe.. Czy zostać tam gdzie nawet w kryzysie będą wyższe.. A rentierom chyba będzie zależało na tym ,aby jednak wynajmować swoje nieruchomości i zeby nie generowaly kosztów,a więc sądzę ,ze będą musieli zejść z ceny czynszów.. Pracownicy chwilow moga powróci , na tzw.przeczekanie, choć teraz sytuacja na granicach jest dosyć utrudniona..  Wszystko zależy od tego jak długo będzie trwała kwaratanna i show związane z "pandemium" .. A ofiar jest 5 ,slownie pięć w Polsce i niec hce byc więcej po kilku dniach kwaratanny.. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 19 marca 2020 09:12
19 marca 2020 12:05

Rozkręcone na full potęnze inwestycje budowlane czekają na nich z otwartymi ramionami.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 19 marca 2020 09:54
19 marca 2020 12:27

W każdej partii i każdej instytucji są ludzie będący zawodowymi działaczami o horyzontach wąskich, jak kadry Konfederacji. Niewiele da się z tym zrobić.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 10:37
19 marca 2020 12:29

Wybacz, Krzysztofie, ale to ma za bardzo luźny związek z tematem tej notki i jej (moją) tezą, że w sumie szczęście w nieszczęściu, że nie rządzi nami teraz PO z kolegami.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Draniu 19 marca 2020 10:45
19 marca 2020 12:32

Będą wracać tam, gdzie ich będą chcieli i - jeszcze ważniejsze - będą czuli się bezpiecznie - niekoniecznie tylko socjalnie, ale w ogóle. Kwota wolna od podatku może być jedną z ostatnich rzeczy, która o tym przesądzi w każdym razie.
Oczywiście moim zdaniem.

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 19 marca 2020 12:27
19 marca 2020 12:48

Oczywiście. A my tutaj różnimy się od innych portali m.in. tym, że potrafimy wytknąć rzeczy złe nie popadając w absolutyzmy. Hmm.. przynajmniej niektórzy :-)

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 19 marca 2020 12:32
19 marca 2020 12:54

Dokładnie, w tej sytuacji ludzie uciekają do domu, do rodzin. A w ogóle to 90% tych ludzi nie myśli nigdy o kwocie wolnej od podatku, bo nie prowadzi działalności, tylko szuka etatu u kogoś. Myślą za to o socjalu rodzinnym itp. A przede wszystkim o zarobkach, niestety dopiero potem o kosztach życia w danym miejscu. Także ta kwota od podatku używana ciągle ma taką samą wartość w tego typu dyskusjach jak ustawa 447 albo dostęp do broni.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 19 marca 2020 12:48
19 marca 2020 12:57

True story, bro! ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 19 marca 2020 12:54
19 marca 2020 12:58

> A w ogóle to 90% tych ludzi nie myśli nigdy o kwocie wolnej od podatku

Jakieś 98%, ale cicho-sza. Ofiary Korwina naprawdę głęboko w to wierzę :-D

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 19 marca 2020 12:29
19 marca 2020 14:22

Rząd pisowski, nie peowski, bezpodstawnie zmierza do podporządkowania Polski prawom stanu wojennego - doprawdy wielkie szczęście.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 14:22
19 marca 2020 14:37

Tak. I tylko monarchia katolicka może nas uratować. Ale że widoki na nią są dość słabe, pozwolę sobie jednak wyrażać umiarkowaną radość, że mamy teraz PiS, a nie Platformę z przystawkami.

 

zaloguj się by móc komentować


ikony58 @ikony58 19 marca 2020 15:41
19 marca 2020 15:44

tak czy owak, sierzant Nowak...

 In the coming days, according to Mossad chief Yossi Cohen, the clandestine agency will conduct additional operations to bring home 4 million test kits from several countries.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 19 marca 2020 14:37
19 marca 2020 17:11

Partia Prawo i Sprawiedliwość istnieje od roku 2001, a Polska od ponad tysiąca lat. Warto więc odróżniać jedną od drugiej.

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 14:22
19 marca 2020 17:29

No tak... A "stan wojenny" to wiadomo: Jaruzelski, Kiszczak i mordowanie księży... Chaos będzie zdecydowanie lepszy.

Czy Pana nie boli głowa od tych wszystkich spisków i prowokacji? A co z Bożą opatrznością?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa
19 marca 2020 17:49

Boli od tego, że państwo polskie ponad dwieście lat temu formalnie przestało być katolickie i fakt ten czcimy jako święto.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Paris 19 marca 2020 17:25
19 marca 2020 17:55

Nauka w szkołach wszystkich szczebli służy wyrabianiu w uczniach poglądu, że grupa rządząca stoi ponad wszystkim, co zwie się państwem. W tym punkcie demokracja i dyktatura zgadzają się perfekcyjnie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 17:11
19 marca 2020 18:14

To jest taka demagogia, że pozostaje tylko wzruszyć ramionami.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 17:49
19 marca 2020 18:16

Tak, dlatego niech PiS straci władzę na rzecz PO. To uczyni Polskę katolicką niewątpliwie.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 17:49
19 marca 2020 18:56

Nie wiem kto to są ci "my", ale współczuję. Bo ja akurat tego faktu nie czczę. Klękam tylko przed Bogiem... I to w zupełności wystarczy. Zwłaszcza na nadchodzące czasy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 19 marca 2020 18:16
19 marca 2020 19:09

Niedawno zarządzane przez koalicję pisowską MSWiA zarejestrowało grupę wyznaniową, która jawnie błogosławi związkom jednopłciowym. https://www.wprost.pl/kraj/10307020/sluby-homoseksualistow-w-polsce-w-tym-kosciele-to-mozliwe.html Związki takie jeszcze nie rodzą skutków cywilnoprawnych. A więc wyłom w prawie rządziciele uczynili. PiS więc nie musi tracić władzy, żeby program PO wchodził w życie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OdysSynLaertesa 19 marca 2020 18:56
19 marca 2020 19:14

3 maja zachowuje charakter święta państwowego. Trudno go nie czcić.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 19:09
19 marca 2020 19:44

Pewnie. PiS - PO, jedno zło. A każdy pijak to złodziej. Tylko, tylko monarchia katolicka, której zaczynkiem będzie zapewne Konfederacja, może nas ocalić.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa
19 marca 2020 20:08

Ograniczasz się tylko do jednej kadencji Sejmu.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @przemsa 19 marca 2020 14:37
19 marca 2020 20:23

Jak Pan Bóg dopuści to i z kija wypuści. 

Mamy nowego bożka, zbrodniczego  koronawirusa, trzeba zamknąć się w domu i umrzeć ze strachu. Ponieważ obawiam się, że do Wielkanocy księża z mojej parafii nie zostaną wypuszczeni, nie będą chodzić po wolności, usilnie staram się nie grzeszyć. Dlatego powstrzymam się od komentarza.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 19:14
19 marca 2020 20:31

Uważam wręcz przeciwnie... No ale jak ktoś musi to trudno.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Rozalia 19 marca 2020 20:23
19 marca 2020 20:47

A nie pomyślała Pani że właśnie o to chodzi? Żeby ludzie zwolnili, mniej grzeszyli, dostrzegli co jest tak naprawdę ważne? Bo może skoro same świątynie których przybywa (i dobrze! Sam nie mogę się doczekać otwarcia nowej powstającej w mojej parafii) nie pomagają, to pomoże ograniczony do nich dostęp... A msze święte cały czas tak jak były są odprawiane, tyle że bez "publiczności". Bo tak można niestety nazwać pewną część wiernych. Może to ich obudzi do potraktowania niedzielnego obowiązku właśnie nie jak wyłącznie obowiązku... Człowiek pełen wiary i chodzący na mszę z miłości, z całą pewnością nie przeżywa teraz wściekłości i buntu, ale tęsknotę i pragnienie, więc nic mu nie grozi... Chodzi o obudzenie tych którzy tego nie czują. Może ta dziura coś im uzmysłowi.

Z czytania na niedzielę po ogłoszeniu dyspensy

"… Ojcowie nasi oddawali cześć Bogu na tej górze, a wy mówicie, że w Jerozolimie jest miejsce, gdzie należy czcić Boga». 21 Odpowiedział jej Jezus: «Wierz Mi, kobieto, że nadchodzi godzina, kiedy ani na tej górze, ani w Jerozolimie nie będziecie czcili Ojca. 22 Wy czcicie to, czego nie znacie, my czcimy to, co znamy, ponieważ zbawienie bierze początek od Żydów. 23 Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie4, a takich to czcicieli chce mieć Ojciec. 24 Bóg jest duchem: potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie»..."

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 14:22
19 marca 2020 22:10

A co byś zaproponował jako alternatywne rozwiązanie?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 20:08
20 marca 2020 08:11

Ograniczam się do tu i teraz oraz najbliższej, od biedy w miarę przewidywalnej przyszłości.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Rozalia 19 marca 2020 20:23
20 marca 2020 08:18

Nic nie trzeba. Ja się nie zamykam i nie umieram ze strachu, co oczywiście nie znaczy, że latam jak debil po sklepach i liże klamki. 

> Jak Pan Bóg dopuści to i z kija wypuści. 

A co do tego, to być może Pan Bóg chciał w ten sposób pokarać szkalujących Papieża oraz fantastów marnujących głosy w wyborach na kłamiących w żywe oczy, że mają szansę układnych karierowiczów?
Nie można wykluczyć.

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @stanislaw-orda 19 marca 2020 22:10
20 marca 2020 10:02

Chociażby to - publiczne procesje przebłagalne z Najświętszym Sakramentem, ogłoszenie roku pokuty. No ale zamiast tego widzimy wymuszanie zamykania kościołów i ochotną współpracę duchownych w tym procederze. Nowych mszy mnie ani trochę nie żal, ale wierni przyzwyczajają się do tego, że duchowni generalnie opuszczają ich w czasie zagrożenia.

Poza tym po co władza zamierza wysyłać wojsko na ulice, jeśli nie do poskramiania nas?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 20 marca 2020 08:11
20 marca 2020 10:07

Z perspektywy państwa to za mało. I Pan Bóg, i ci, którzy umilają nam życie doczesne, patrzą w perspektywie tysiącleci.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 20 marca 2020 10:07
20 marca 2020 13:01

Urodziłem się w takim a nie innym czasie, bo Bóg tak chciał. I muszę dokonywać wyborów kompatybilnych z zastaną rzeczywistością, a nie "rzeczywistością", którą bym chciał, bo uważam za lepszą, właściwszą. 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 20 marca 2020 13:01
20 marca 2020 13:14

I z tego powodu mam popierać PiS? Nie, dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 20 marca 2020 13:14
20 marca 2020 13:15

Nie, masz popierać monarchie katolicką, to oczywiste. 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 20 marca 2020 13:15
20 marca 2020 14:22

Kościół rzymski łaciński przez ponad tysiąc lat do roku 1955 modlił się w Wielki Piątek za arcychrześcijańskiego cesarza. Od kiedy papież Pius XII wyrzucił tę modlitwę z mszału rzymskiego, minęło sześćdziesiąt pięć lat. Rządziciele pokazują nam w telewizorze, że normalność wraca, przynajmniej jeśli chodzi papieża, ale za papieżem przyjdzie cesarz:

https://www.youtube.com/watch?v=NF2ui7xSPGk

https://www.youtube.com/watch?v=Zn2POqMxWdo

Pytanie nie dotyczy tego, czy instytucja monarchii katolickiej kiedykolwiek wróci, ale za jak wysoką cenę wróci. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 20 marca 2020 14:22
20 marca 2020 14:45

> Pytanie nie dotyczy tego, czy instytucja monarchii katolickiej kiedykolwiek wróci,
> ale za jak wysoką cenę wróci. 

Tak, dlatego nie wolno popierać PiS. Trzeba Konfederację, a bliżej Bosaka. To nic, że to głos wywalony na śmietnik i de facto służący Kidawie, ale za to + 1 pkt. do wirtualnego męczęństwa.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa
20 marca 2020 15:39

Zamierzam skorzystać z tego, że żaden przepis prawa polskiego nie obliguje mnie do uczestniczenia w jakimkolwiek głosowaniu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Rozalia 18 marca 2020 17:33
20 marca 2020 16:22

"Nie ma szpitala w promieniu stu kilometrów, albo karetka jest w odkażaniu, a personel na kwarantannie. Siejecie strach i śmierć. Celowo odbieracie zdolność myślenia, paraliżujące."

Rozkrecili bajzel totalny, na calym swiecie. 

Moze niektorzy wpadli w panike, ktora odebrala im zdolnosc logicznego myslenia, a moze to sa po prostu idioci.

Tutaj link do tragikomicznej wiadomosci o ludziach z Kalifornii:

https://www.cnn.com/2020/03/20/us/wipes-flush-toilet-pipes-wellness-trnd/index.html

wrzucaja mokre sciereczki dezynfekujace do muszli klozetowych, co powoduje zatykanie kanalizacji i dodatkowa robote dla hydraulikow.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-laskowski 19 marca 2020 10:37
20 marca 2020 16:32

"Skoro na świecie istnieje znacznie więcej telefonów komórkowych i komputerów niż ludzi, panuje nie demokracja, ale dyktatura psychotroniczna."

To trafna uwaga.

Ja bym to szyderczo okreslil jako demokrature psychotroniczna.

W ogole mam wrazenie, ze ten nieustanny rozwoj nauki, techniki, technologie, elektronika, zaprowadza nas ostatecznie z powrotem do jaskini albo na drzewa.

zaloguj się by móc komentować



przemsa @krzysztof-laskowski 20 marca 2020 15:39
20 marca 2020 17:05

Tak, umywanie rąk jest najlepsze. Piłat świadkiem. 

 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @przemsa 20 marca 2020 17:05
20 marca 2020 17:31

Może dasz sobie wstrzymanie z takimi porównaniami? Mam pełne prawo do tego, by nie uczestniczyć w żadnym głosowaniu demokratycznym. Korzystając z tego prawa, nie popełniam przestępstwa wymienionego w kodeksie karnym ani żadnej innej ustawie, a co dopiero mówić o uczestniczeniu w bogobójstwie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-laskowski 20 marca 2020 17:31
20 marca 2020 18:36

> Może dasz sobie wstrzymanie z takimi porównaniami?

Mogę.

 

zaloguj się by móc komentować


MarcinD @przemsa 20 marca 2020 18:36
20 marca 2020 21:15

Przyjedź kiedyś na konferencję, pogadasz z Krzysiem przy kolacji, wypijemy, zagryziemy i zobaczysz, że będzie git :) Ja tak zrobiłem i już się nie denerwuję.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 20 marca 2020 21:15
20 marca 2020 22:24

Jestem pewien, że fajnie by nam się gadało. Zresztą nie tylko z nim :-)
Całkiem możliwe, że jeżeli to wszystko jakoś się ułoży, przyjadę w listopadzie. Zatem, oby, do zobaczenia.

 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska 19 marca 2020 08:42
21 marca 2020 13:49

mnie sie zdaje ze coraz bardziej od technologii niz banku, ale dzieki za przemyslenia

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować