-

przemsa

Hejter Skelter

Mój bardzo dobry kolega, którego znam jeszcze z czasów studiów, nienawidzi PiS.

Gdyby przyjąć, że istnieje coś takiego, jak „Skala Cyby”, osiągałby w niej momentami nawet dziewięć punktów na dziesięć. Stale oscylowałby gdzieś w okolicach siedmiu lub ośmiu.  Początkowo sądziłem, że trochę się zgrywa i tak jak ja celowo przejaskrawiam własne „uwielbienie” do Prawa i Sprawiedliwości i prezesa tej partii, tak samo on wygłupia się mówiąc, że jego marzeniem jest postawienie przed Trybunałem Stanu Dudy, rak trzustki Kaczyńskiego, czy wreszcie zbrojna interwencja jakichś „wojsk unijnych” zakończona - przynajmniej - internowaniem rządu i przywrócenie siłą demokracji, porządku i ładu.

Od dłuższego już czasu staram się udawać, że doskonale wiem, że celowo robi sobie jaja, ale prawda jest taka, że żarty stroję sobie wyłącznie ja. On zupełnie serio uważa, że obecna władza jest najpaskudniejszą rzeczą, jaka przytrafiła się Polsce i jeżeli nie ma innego sposobu, należy usunąć ją podstępem lub siłą. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie jest jakimś odosobnionym przypadkiem. Może tyle, że ze względu na łączące nas przyjacielskie relacje, jest ze mną bardzo szczery. Jestem jednak pewien, że myślących w podobny sposób są w Polsce setki tysięcy, a może miliony.

Teoretycznie można przyjąć, że nie ma w tym nic dziwnego. Polska scena polityczna jest mocno spolaryzowana i z takiego stanu rzeczy profity czerpią obie strony sporu.

Owszem, w pewnym stopniu zapewne tak, tym niemniej aż tak wściekłej nienawiści do władz Platformy wśród sympatyków PiS chyba jednak nie ma, a  przynajmniej nie jest ona czymś powszechnym. Być może moja opinia nacechowana jest osobistymi sympatiami, upierał się jednak będę, że mam rację. Jeżeli zatem komuś w tym kraju kompletnie odwaliło – „na pomieszanie dobrego i złego” – to jednak bardziej tym, którzy marzą o śmierci Kaczyńskiego.  Wiem o czym mówię, bo nawiązujący ze mną rozmowy na tematy polityczne mniej lub bardziej przypadkowo poznani ludzie, są w większości sympatykami Platformy. Nie mam pojęcia z jakiego powodu – czyżbym wyglądał inteligentnie niczym jakiś Nitras albo Budka lub wręcz Gersdorfowa? - ale z góry zakładają, że ja zaliczam się do ich światłego grona i bez skrępowania wylewają na mnie swoje wściekłe frustracje zionąc opowieściami o porażającej demoralizacji, deprawacji, nieudolności i obciachowości tego rządu i Kaczyńskiego. W tym nie ma żartobliwego dystansu; mrugnięcia okiem dowodzącego, że przesadzamy i wszyscy to wiedzą, ale cóż zrobić, naprawdę chcemy powrotu Tuska i Chlebowskiego.  Nie. Ich nienawiść jest szczera i śmierdzi stęchłym piwem z puszek, których w 2010 używali by wyszydzić i sprofanować pamięć Lecha Kaczyńskiego.

Wracając jednak do mojego kolegi. To dość młody, bystry, porządny facet, któremu bez wahania pożyczyłbym pieniądze wiedząc, że mnie nie oszuka. Pomijając więc kwestie polityczne, nie ma w nim nic, co mogłoby wskazywać, że jest zdolny do wygłaszania tego rodzaju sądów. Czyni to jednak bez cienia zakłopotania.

Wniosek stąd taki, że musi więc istnieć na to przyzwolenie. Jestem przekonany, że gdyby nie zaprzyjaźnione media i ich pełen miłości przekaz, takich skrajności by nie było. Nie pozostaje więc chyba nic innego, jak przed nadchodzącymi wyborami zawołać: wyłącz lemingowi telewizor.



tagi: pis  media  po  społeczeństwo 

przemsa
31 października 2018 10:07
133     2507    5 zaloguj sie by polubić
komentarze:
gabriel-maciejewski @przemsa
31 października 2018 10:25

Przyzwolenie jest rodzoną siostrą braku akceptacji, to z braku akceptacji i chęci jej uzyskania natychmiast rodzą się takie postawy

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa
31 października 2018 10:26

Natknąłem się ostatnio na mema, w którym ktoś włożył te słowa w usta Orwellowi (cytuję z pamięci) : "Jeżeli głosujesz na złodzieja, bandytę i szumowinę, to nie jesteś głupi i ogłupiony. Jesteś wspólnikiem."

zaloguj się by móc komentować

bolek @przemsa
31 października 2018 10:26

"wyłącz lemingowi telewizor"

To na  początek, bo od czegoś trzeba zacząć ;-)

Nie wiem czy ktoś już napisał na ten temat jakąś pracę naukową, ale materiału wystarczy na kilka doktoratów...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa
31 października 2018 10:41

To jest niestety najgorsze "dziedzictwo" rządów PO i Tuska. Wyprodukowane przy ogromnym współudziale "zaprzyjaźnionych mediów". Chyba racja z tym, że jednak stopień zaczadzenia i agresji jest większy "tam". Nie spotkałem się jeszcze, żeby ktoś w sklepie czy w pociągu zaczął wykrzykiwać, że trzeba wykończyć Tuska. A takich przypadkow w drugą stronę sam widziałem multum, w rozmaitych odmianach i mutacjach. Nie ma możliwości żeby gdzieś siąść przy kuflu piwa i nie posłuchac od kogoś o wariacie Macierewiczu i wstydzie za Kaczyńskiego.

Najgorzej, że oni (PO) zamienili tych ludzi w zombie, zamykając im drogę do jakiegokolwiek wyzdrowienia. Ja nawet chętnie bym sobie czasem z nimi ten PiS pokrytykował, ale tam jest tylko strużka piany z ust i maniackie "Kaczyński, karzeł, hitler, Putin". Oni po prostu nie są w stanie już oceniać rzeczywistości, nawet się mylic, ale jakoś tam się przynajmniej starać. Nie potrafią tak właściwie nawet konkretnie niczego konkretnie zarzucić PiS-owi choćby i był powód. To jest tylko magma i pisk. Generalnie, gdy spotkają się z jakimkolwiek odmiennym poglądem, niekoniecznie PiS-owskim (choć każdy odmienny nazywają instynktownie pisowskim, albo, jeszcze gorzej, prawicowym, ich nie interesują niuanse pomiędzy Cymańskim a Winnickim albo choćby i Braunem) tracą grunt pod nogami i zaczynają ten sam zestaw zachowań - parskanie, prychanie, ironiczne uśmieszki i to nieśmiertelne "no proszę cię". Nie wiem co mogłoby tym ludziom pomóc. Mnie nie przeszkadza, że nie chcą głosować na PiS, tylko to, że całkowicie stracili kontakt z bazą, jak to mówi młodzież i  w ogóle z tym nic nie robią.

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski 31 października 2018 10:25
31 października 2018 10:44

Strzeliłes w dychę i to w jej geometrycny środek.

zaloguj się by móc komentować


bendix @Maryla-Sztajer 31 października 2018 10:51
31 października 2018 10:57

Ta sprawa to ewidentna prowokacja lesiaka.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 31 października 2018 10:57
31 października 2018 11:02

Mamy przecież cały czas budowanie napięcia.  Stąd ci o których pisze Przemsa,  mówią serio  ...oni tak myślą rzeczywiście 

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 31 października 2018 11:02
31 października 2018 11:02

Wiem. Znam (raczej chyba wkrótce będzie - znałem) takich.

zaloguj się by móc komentować


przemsa @atelin 31 października 2018 10:26
31 października 2018 11:58

A kto jest autorem?

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa
31 października 2018 11:59

Oni zwykle nie potrafią wskazać żadnej konkretnej wady czy zalety PiS i PO. Ich odraza jest jakby głównie estetyczna, jak niechęc do pająków. Czują w Pisie coś głęboko im obcego, z trudem formułują co to takiego jest. "kościółek rządzi i kradnie", "za Pisem ciągnie się wschodni bardach" (to w miejsce zachodnich procedur tak ukochanych przez inteligencję), "mnożą menelstwo". I tak dalej.

Czują się pokrzywdzeni tym, że w dzieciństwie nosili polskie dżinsy zamiast prawdziwych, że urodzili się w Polsce i mówią obciachowym językiem. Woleliby urodzić się w lepszym kraju i mówić lepszym.

zaloguj się by móc komentować

bendix @chlor 31 października 2018 11:59
31 października 2018 12:06

"Woleliby urodzić się w lepszym kraju i mówić lepszym."

tfu...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bolek 31 października 2018 10:26
31 października 2018 12:22

Może ktoś się pokusi.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 31 października 2018 10:41
31 października 2018 12:24

Właśnie to. Tam nie ma nic poza czystą nienawiścią. Ewentualnie brakiem chęci do zaszczycania uwagą PiS-o faszoli.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Maryla-Sztajer 31 października 2018 10:51
31 października 2018 12:24

Nieprawda. Tak jak teraz nie było.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 31 października 2018 11:59
31 października 2018 12:26

Wspomniany w tekście kolega powiedział mi kiedyś, że on tylko chce, żeby było, jak było. Rozszerzając to stwierdzenie chce, żeby znów miał medialną gwarację, że Prezydent, rząd, Premier są super, a Niemcy i inne państwa - oczywiście lepszego zachodu - pisały o nas z uznaniem.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa
31 października 2018 13:01

Jeszcze trochę w temacie: bardzo dobra decyzja PiS i Prezydenta, by odciąć się od Marszu Niepodległości. Oceniam ją tak pozytywnie, bo widzę ten smutek zaprzyjaźnionych mediów. Znak to, że szykowała się konkretna prowokacja zmierzająca do ubabrania w  faszyzmie, nazizmie i ksenofobii Dudę i PiS. I tak to zrobią, ale już tak wprost się nie uda.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @przemsa
31 października 2018 13:01

Takie coś dzisiaj w radio usłyszałem, bo w PGR-rze ostatnio nic nowego.

Pewnie Twój kolega radia często słucha...

zaloguj się by móc komentować

betacool @betacool 31 października 2018 13:01
31 października 2018 13:03

Jest tam coś i o mundurze SS i chyba o głęboka niezgodę o faszyzm kryjący się pod tym mundurem i o światły rzyganiu w ramach protestu...

zaloguj się by móc komentować

betacool @przemsa
31 października 2018 13:04

Jest tam coś i o mundurze SS i chyba o głębokiej niezgodzie na faszyzm kryjący się pod tym mundurem i o światłym rzyganiu w ramach protestu...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @betacool 31 października 2018 13:01
31 października 2018 13:09

Nie, on raczej Szkło Kontaktowe i ogólnie całą prawdę, całą dobę. 

PS Nie lubię głosu Grabarza. Wolę ten klimat i wokal:


 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @betacool 31 października 2018 13:04
31 października 2018 13:11

Oczywiście. I o uwłaczaniu inteligencji praz poczuciu przyzwoitości światłych, wielkomiastowych i zatroskanych.

 

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @przemsa 31 października 2018 13:09
31 października 2018 13:24

Ja bym go zapytał, czy jest demokratą, czy bardzo wybiórczym demokratą.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @przemsa 31 października 2018 12:26
31 października 2018 13:26

Na początku premier Siła Spokoju to właśnie lansował ..spokój. 

Po emocjach Solidarności  stanu wojennego itd..ludzie w sporej części poczuli się wwybrani. Odeszli robić kariery,  pieniądze. .czytając gw uważali ze są dobrze poinformowani ... a potem bronili swojej małej stabilizacji. .

Nie chcieli czuć się przegrani,  zrobieni w konia. .A tu cały czas kreowano budowano im przeciwnika,  wroga ich spokoju. .

Ludzie naprawdę umieją wyprzeć ze świadomości co im nie pasuje. 

Jak to było  ? Wojna o spokój będzie tak zajadla ze nie zostanie kamień na kamieniu. .nic nowego. 

 

Żeby doszło do takiego stanu świadomości jaki Pan opisał musiały młyny medialne pracować lata. 

 

Ja też mam wkoło siebie mądrych i trzeźwych ludxi vo mówią tak jak ten kolega z tekstu 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @przemsa 31 października 2018 12:24
31 października 2018 13:27

Bo budowanie trwa...był trend..od samego początku 

.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @betacool 31 października 2018 13:24
31 października 2018 13:27

Możesz mi wierzyć, że robiłem już różne podchody. Jego interesuje tylko jedno: żeby było, jak było.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Maryla-Sztajer 31 października 2018 13:26
31 października 2018 13:28

To wyłącznie zasługa mediów. Taka ilość ludzi sama z siebie nie byłaby w stanie równie skrajnych emocji zbyt długo utrzymać.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @przemsa 31 października 2018 13:28
31 października 2018 13:34

Oczywiście. .słabo to roxpoxnawałam bo 22 lata temu zepsuł mi się odbiornik tv ..jakoś nie kupiłam drugiego. 

Natomiast słuchałam radia Kraków. .już trzeci rok nie słucham. .

Budowanie napięcia,  gniewu. .normalnie wqur.... Stale byłam podminowana. Z tym ze wiedziałam ze to przez radio płynie. Przestałam słuchać 

Został net

.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Maryla-Sztajer 31 października 2018 13:34
31 października 2018 13:39

Ja uparcie słucham trójki, choć w zasdzie tylko w aucie. Mam jej dość, ale wystarczy przełączyć na inną stację i okazuje się, że jednak niespecjalnie jest wybór.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @przemsa 31 października 2018 13:39
31 października 2018 13:43

Słucham dwójki. .koncertów. .trochę tego co mówią.  

Nauczyłam się wyłączać radio 

.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @przemsa 31 października 2018 13:27
31 października 2018 13:44

Żeby było jak było to każdy taki gostek powienien kupować po sto egzemplarzy Wyborzczej dziennie. Stać go na takie poświęcenie, czy zamierza poprzestać na nienawistnej bierności?

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 31 października 2018 13:39
31 października 2018 13:48

Dziwię Ci się że słuchasz radia. To już jest największy hardkor gniot. Włącz sobie muzykę z własnego nośnika...

Powiem Ci że w TV to chociaż zobaczę jakieś obrazki i mogę je sobie sam zinterpretować. Radio to najgorsze medium.

zaloguj się by móc komentować

Zrzutekranu @przemsa
31 października 2018 13:50

Nie pojadę na spotkanie mojej klasy (matura w drugiej połowie lat 80), bo nie chce mi się użerać z lemingami. Na ostatnim tylko jeden kolega (oscylujący chyba wokół Korwina) wziął moją stronę, kiedy mówiłem, że w Smoleńsku doszło do zamachu, wszyscy pozostali jeśli nie szydzili to tylko z zakłoptania, bo mnie lubią. Za to pytali, dlaczego tak uważam, bo przecież dotychczas byłem tak racjonalny. A są to inżynierowie, menadżerowie, właściciele firm budowlanych, jakiś lokalny polityk. Najrozsądniejsze z towarzystwa były nauczycielki w wiejskich podstawówkach, bo to religine dziewczyny i konfrontują medialny kit z Ewangelią i wychodzi im, że coś nie tak. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 31 października 2018 13:39
31 października 2018 13:53

"trujka" to zawsze była propagandowa trucizna dla młodych. Dlatego należy ją pacyfikować jak się da.

Takim samym syfem w TV jest teleekspres. To było zrobione w latach 80-tych żeby to gówniarstwo oglądało. Straszna trucizna. Całe szczęście że pogonili chociaż tego typa. Ta lala z plastikową twarzą też już powinna bawić wnuczęta. O dinozaurze od muzyki nie wspomnę i tak to sze kręci.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Zrzutekranu 31 października 2018 13:50
31 października 2018 13:54

Wszelakie spędy z ludźmi typu matura itp to porażka. Spotykaj się tylko z wybranymi i wyselekcjonowanymi przyjaciółmi. Zobaczysz jak to zdrowo jest. Ja ograniczyłem znajomości do minimum i jest fajnie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Zrzutekranu 31 października 2018 13:50
31 października 2018 14:00

Są jeszcze dziwniejsze przypadki - ja znam ze trzy osoby, takie sympatyczne tak zwane lemingi, wyjątkowe na reszcie tła, że nie są natrętne ze swoją "religią". Jak się z nimi spokojnie rozmawia, to można dojść do wniosku, że oni rozumieją ogólne uwarunkowania, zdają sobie sprawę, że ich wybrańcy zamienili sobie państwo w całkowicie prywatny biznes i kultywowali różne patologie. Ba, oni nawet rozumieją, że to było niedobre. Ale potem nagle czar pryska i z przepraszającą miną mówią: no, ale wiesz, ten Kaczyński...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 31 października 2018 13:48
31 października 2018 14:25

Słucham z przyzwyczajenia. Nie zawsze mogą włączyć audiobook, a ponieważ słucham właśnie często audiobooków, nie wyciągam płyty z odtwarzacza CD w samochodzie, bo nie jest na tyle zaawansowany, żeby pamiętać, gdzie skończyłem. Dlatego właśnie radio, a nie muzyka.

 

zaloguj się by móc komentować

Zrzutekranu @bendix 31 października 2018 13:54
31 października 2018 14:25

no przecież mówię, że nie pojadę. Starzejemy się...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Zrzutekranu 31 października 2018 13:50
31 października 2018 14:28

Smoleńsk to temat hardcorowy. Wystarczy powiedzieć, że głosowałeś na PiS, a masz na bank szyderczą jazdę bez trzymanki na wiele godzin.

 

zaloguj się by móc komentować

Zrzutekranu @przemsa
31 października 2018 14:28

no więc dlaczego? co odbiera człowiekowi zdolność osądu rzeczy, które przecież ma przed nosem? pytanie retoryczne

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 31 października 2018 13:53
31 października 2018 14:28

Nie przeczę, ale naprawdę ciężko się odzwyczaić. 

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @przemsa 31 października 2018 14:28
31 października 2018 14:43

Dlatego nie przebywasz w takim towarzystwie. Ktoś cię zmusza? ;-) Mnie zmusza jedna sytuacja - teściowa.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 31 października 2018 14:29
31 października 2018 14:45

nie słyszałeś nigdy że to Kaczyński zapakował wszystkich do samolotu? Bo ja słyszałem. I że zmuszał do lądowania w Gruzji.

Oczywiście "patologia 500+" to słyszę na dzień dobry.

to takie kalki z ich polszmatu i tusk vision network.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 31 października 2018 14:43
31 października 2018 14:46

W mojej pracy często nie ma się wyboru :)

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 31 października 2018 14:46
31 października 2018 14:48

Heh, po prostu nie rozmawiaj z nimi na kawce/papierosie/etc.

Ja im zaśpiewałem na korytarzu w pamiętny poniedziałek "to ostatnia niedziela"

Oni jeszcze 2 dni chodzili i gadali do siebie - nie martw sie rośnie mu, nic jeszcze nie wiadomo ;-)

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 31 października 2018 14:45
31 października 2018 14:49

Tak, Patologia 500+ to standard. Każdy o niej mówiący ma też całą masę przykładów we własnym otoczeniu. Nie szkodzi, że często mieszkają na strzeżonych osiedlach w apertamentach za kredyt przekraczajacy pół miliona. Patola ich otacza i razi.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 31 października 2018 14:49
31 października 2018 15:11

Im się tylko tak wydaje że to apartament. Za pół bańki to slums a nie apartament. Ale to fakt że im się wydaje że to jest tak jak u nich na prowincji było że to osiedle to jest całe ich. Kiedys byłem u kogoś w takim 'apartamencie" to wezwali ochronę w sobotę o 15 że głośno jest. Telewizor był włączony.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 31 października 2018 15:11
31 października 2018 15:12

Użyłem potocznej nazwy. Teraz apartament znaczy po prostu mieszkanie. Coś jak globus zamiast ból głowy w tym starym kawale ;)

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa
31 października 2018 15:14

Dość bezpieczny temat to "uchodźcy". Jeszcze nie spotkałem Peowca który domagał się ich ściągnięcia. Czasem tylko mówią: "ale za PO było ich mniej, to Pis ich wpuszcza".

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 31 października 2018 15:14
31 października 2018 15:20

Ja już się spotkałem, że to nasz obowiązek. Gdy mówię, że w sumie OK, jest sporo wolnych terenów w twojej okolicy i tam można by ich osiedlić, raczej zmieniają temat.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa
31 października 2018 15:20

Przede wszystkim, chciałbym Cię pocieszyć. To nie są miliony, lecz zaledwie tysiące. Problem polega na tym, że my się obracamy w tych samych rejonach, w których przebywają oni i w ten sposób wydaje nam się, że ich jest dużo. Podobnie, przez to, że oni się kręcą tam gdzie my, są przekonani, że z nami można szczerze.

Ładnie wymyśliłeś z tą "Skalą Cyby". Bardzo celnie.  

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @przemsa
31 października 2018 15:24

Wyklinają, bo nie mają za co chwalić swoich liderów, których w większości w ogóle nie znają. Zainwestowali swoje emocje, a nie dostali nic w zamian poza tą niewiele wartą nienawiścią. To ich linia oporu/uporu, a rzeczywistość? Precz z rzeczywistością! 

zaloguj się by móc komentować


bendix @krzysztof-osiejuk 31 października 2018 15:20
31 października 2018 15:30

Skala cyby to malo. Teraz jest skala owsiaka. Licytuja sie kto wiecej dal wosp zeby czarnym nie dac

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 31 października 2018 15:14
31 października 2018 15:34

Czasem zresztą aktywiści PeOwscy mogliby się zdziwić profilem swojego wyborcy. U mnie w mięsnym gdzie robię zakupy jest taka sprzedawczyni, która non stop gada na PiS, nawet jak kroi boczek, i w ogóle uważa, że Tusk to ktoś kto zasługuje na Nobla. Kiedyś ktoś ją zapytał z klientów o tych uchodźców, a ona odpowiedziała coś w stylu tej babki z Va Banku: z antychrystem??? pod jednym dachem???

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bendix 31 października 2018 15:30
31 października 2018 15:36

Owsiak to jest to. Jednemu gościowi ode mnie z pracy - na co dzień bardzo opanowanemu - dosłownie łamał się głos z bezsilnej złości, kiedy opowiadał, że ktoś tam gdzieś skrytykował WOŚP.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Marcin-K 31 października 2018 15:36
31 października 2018 15:38

Mnie znanomy  chcial bic

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 31 października 2018 15:20
31 października 2018 15:43

Mam nadzieję, że masz rację. No i dzięki. A przede wszystkim fajnie, że jesteś. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Jacek-Jarecki 31 października 2018 15:24
31 października 2018 15:43

Tak, tu w grę wchodzą w zasadzie wyłącznie emocje. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 31 października 2018 11:59
31 października 2018 15:57

W którym to kraju zresztą nigdy nie mieszkali, ani nie znają jego języka.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 31 października 2018 11:59
31 października 2018 16:12

To przekonanie podtrzymują i umacniają w nich media. Ostatnio powiedziałem, w sumie w założeniu żartem, koledze, który pochwalił mi sie chęcią głosowania na Kukiza, że to nic takiego. Jak chce pokazać, że ma jaja, niech oglosi, że popiera Kaczora. I coś w tym jest. Taka deklaracja wypowiedziana w jakimś szerszym gronie - obojętnie, co by się za nią nie kryło - wymaga pewnej odwagi. 

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @przemsa
31 października 2018 17:42

A mnie najbardziej bawi w tych hejterach to że choć nie mają o niczym pojęcia ani racji to mają rację :)

Zabawne jest też że jest wiele osób, które widzi taką PeOwską (lub podobną) szyderczą gębę w TV i wpada w pułapkę polaryzacji odruchowo przystepując do obrony PiSu. Mimo że nie ma logicznych powodów by to robić. Tak samo choć nie ma praktycznie powodów by twierdzić że PiS się różni od PO to znów ludzie dają się nabrać i mają ten odruch by zaprzeczać.

Ta polaryzacja jest niesamowicie dogłębna i sięga chyba już podświadomości. Na takiej zasadzie obrońcami PiS stają się teoretycznie mądrzy ludzie. Nie ma znaczenia że systemowo polityka obu partii jest taka sama: pełne uzależnienie od UE, gospodarcza kontynuacja planu Balcerowicza, ściąganie imigrantów, zwiększanie centralizmu, kontroli społeczeństwa za pomocą coraz większych uprawnień służb specjalnych, fiskalizmu, plików kontrolnych, podpisywania CETA, dążenia do likwidacji gotówki, upartyjniania czyli odsuwania społeczeństwa od procesów decyzyjnych. Itd.

Systemowo PO = PiS i tylko te mordy wredne, pozory takie jak 500+ robią różnicę. Na którą w niesamowity sposób (?) tylu ludzi się łapie.

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa 31 października 2018 16:12
31 października 2018 17:43

U mnie w otoczeniu sami peowcy i kodowcy. Pewnie stąd, że praktycznie nie znam ludzi innych niż "inteligenci" i "artyści". No, może znam, ale nie na tyle żeby poruszać tematy polityczne. Przecież wynik wyborów świadczy o tym, że pisowcow jest  więcej.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @smieciu 31 października 2018 17:42
31 października 2018 17:49

Je jestem tak tępy, że widzę różnice między polityką PiS a PO. Po prostu mam swoje ograniczenia i ich nie przeskoczę. Choć tyle, że daję je radę zauważyć.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 31 października 2018 17:43
31 października 2018 17:53

Ludzie się boją przyznać do popierania PiS.
Młodsi, chcąc zaszpanować, afiszują się poparciem dla Kukiza lub JKM. Głosowanie na Prawo i Sprawiedliwość to obciach zarówno dla PO-krak (a co mi tam), jak i wyznawców Krula Korwina lub Abstynenta Kukiza.

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa 31 października 2018 17:53
31 października 2018 18:16

Warto by analizować tą obciachowość Pisu, i czy jest nieusuwalna. Obciachowy jest ten kto ciągle przegrywa. Obciachowe jest też używanie słów "Polska", "Ojczyzna". No, faktycznie, Polska często przegrywa. Może o to chodzi?

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @Jacek-Jarecki 31 października 2018 15:24
31 października 2018 18:23

Brak kontaktu z rzeczywistością to zadziwiająco częsta cecha u ludzi inteligentnych i wyksztalconych. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 31 października 2018 18:16
31 października 2018 18:25

To nie jest tak, że ci, dla których PiS to syf mają faktyczną przewagę ilościową. Nie. Oni mają silne wsparcie mediów, które utwierdzają ich w przekonaniu, że są lepsi. Bez nich nie musielibyśmy się zastanawiać nad możliwościami zmienienia tego stanu rzeczy. Po prostu szkoda byłoby zachodu, bo stanowiliby margines. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 31 października 2018 18:23
31 października 2018 18:27

Wykształconych tak. Czy inteligentnych bym się jednak spierał. 

zaloguj się by móc komentować

Robo @chlor 31 października 2018 11:59
31 października 2018 18:56

Tydzien temu ,zupelnie przypadkowa rozmowa z 23latka , ktora ot tak z nienacka weszla w polityczne tematu i bez hamolcow ,bluzgala i mowila jak to nie nawidzi Kaczora ,ze byla miesiac ,czy dwa na praktykach w niemieckim hotelu. I ,ze ci uchodzcy to mili ludzie , a tu panie Kaczor -wstyd i najlepiej zeby zdechl . Wiem ,ze to brzmi nie wiarygodnie ale od tygodnia , dumam jak ,dlaczego i komus obcemu zachcialo jej sie takie zale wyleewac. To jest juz ""stan umyslu"" takich osob i nic chyba do nich nie dotrze. Mozna posluchac , pokiwac ale nie widze szans na rozmowe z nimi.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Robo 31 października 2018 18:56
31 października 2018 18:57

hamulcow  uff

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 31 października 2018 17:49
31 października 2018 19:03

Jakie różnicę widzisz?

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @przemsa
31 października 2018 19:05

Dobry wieczór. 

Ty chyba, Panie Przemsa zaczynasz wypełniać lukę po Toyahu. ;)) 

Nic się nię przejmuj "głosem ludu". 

Poczytaj betacoola o Rotschildzie. Tam mniej więcej jest wszystko o urabianiu mas i innych tworzyw. 

Z Bogiem. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa 31 października 2018 18:25
31 października 2018 19:05

Kodowcy mają nawet własny internet. Czytają tam, że Pis zakarze (zakaże?) niebawem handlu w soboty.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 31 października 2018 19:03
31 października 2018 19:12

Jakościową i ilościową. Ale zdaje się, że już Ci dzisiaj pisałem, że jeżeli Ty nie widzisz żadnej, nie chce mi się Cię przekonywać?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Ogrodnik 31 października 2018 19:05
31 października 2018 19:15

Nie tylko nie mam zamiaru próbować wypełniać czegokolwiek po Toyahu, ale liczę, że Toyah szybko wróci na swoje miejsce w SN. 

A Betacoola przeczytam. Hmm. Może już czytałem? :)

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 31 października 2018 19:05
31 października 2018 19:17

To też. Ten kumpel zasypuje mnie porażającymi informacjami o podłości i nieudolności PiS, które w jego świecie są praktycznie zawsze breaking newsami :)

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @przemsa
31 października 2018 19:29

Jak to mówi mądrość lidowa - miłość jest ślepa, nienawiść jeszcze bardziej. U tych ludzi poza emocjami nie ma nic - zero jakiejś refleksji i zero wnioskowania  przyczynowo-skutkowego. Te wyprane mózgi są niestety największym osiągnięciem mediów tamtej strony.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ewa-rembikowska 31 października 2018 19:29
31 października 2018 19:53

Mniej więcej brak to widzę. 

 

zaloguj się by móc komentować

JOLANTA1 @Ogrodnik 31 października 2018 19:05
31 października 2018 20:23

Dobry wieczór,

ja poleciłabym jeszcze tekst Corylusa o dyskusjach termitów w kopcu ,na temat lepszości i gorszości termitożerców.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa
31 października 2018 21:11

"Podczas wczorajszych obchodów kolejnej miesięcznicy katastrofy smoleńskiej (10.05.2017) prezes PiS Jarosław Kaczyński powiedział, że białe róże trzymane przez uczestników kontrmanifestacji to symbol nienawiści i głupoty. "

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @lchlip 31 października 2018 21:11
31 października 2018 21:28

Chcesz zostać moim kolejnym kumplem z antyPiSu? Nie ma szans, choć pewnie masz też sporo punktów w skali cyby. 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @JOLANTA1 31 października 2018 20:23
31 października 2018 21:29

Znam go, rzeczywiście. Dziękuję. 

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa 31 października 2018 21:28
31 października 2018 21:37

Podczas sobotniej konwencji samorządowej Prawa i Sprawiedliwości w Olsztynie (wrzesień 2018), prezes partii Jarosław Kaczyński mówił o zmianach w sądownictwie. - Nienawiść do własnej ojczyzny i własnego narodu to jedna z chorób, która dotknęła części sędziów i która prowadzi do nieszczęść  
 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 31 października 2018 11:59
31 października 2018 23:44

"Czują w Pisie coś głęboko im obcego, z trudem formułują co to takiego jest. "kościółek rządzi i kradnie", "za Pisem ciągnie się wschodni bardach" (to w miejsce zachodnich procedur tak ukochanych przez inteligencję), "mnożą menelstwo". "

Menelstwo to akurat Platforma mnozy, zreszta sama sklada sie po czesci z meneli i psychopatow, zeby wymienic chocby Stefana Niesiolowskiego. PO ma wiernych zwolennikow w zakladach karnych na terenie calego kraju.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa
1 listopada 2018 00:00

Moja ocena PiS i tego co ta formacja robi odkad wygrala wybory nie jest, mowiac delikatnie, tak entuzjastyczna jak chociazby pana Krzysztofa czy innych komentujacych, ale jesli jedyna alternatywa dla PiS mialby byc Donald Tusk i Bronislaw Komorowski to ja zycze PiS-owi zeby rzadzil jeszcze kolejne 20 lat.

Jest jeszcze chyba w zanadrzu Kosiniak-Kamysz [ten co to mowi ze czuje sie jak Wincenty Witos] czy Ryszard Petru ale to bylaby juz pelna groteska polaczona z tragikomedia.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Szczodrocha33 1 listopada 2018 00:00
1 listopada 2018 06:39

Już to gdzieś pisałem: Chciałbym, żeby Prawo i Sprawiedliwość w pewnym momencie przegrało z jakąś sensowną alternatywą. Taką, żebym z chęcią oddał na nią swój głos. Ale teraz takiej nie ma. Jeżeli nie oni, to Platforma. To jest fakt, a nie opinia.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 31 października 2018 18:27
1 listopada 2018 07:35

Inteligencja nie wyklucza głupoty.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Szczodrocha33 1 listopada 2018 00:00
1 listopada 2018 13:01

Ja myślę, że rozentuzjazmowanych ze świecą musiałbyś szukać. Tu nie chodzi o entuzjazm, ale realną ocenę polskiej rzeczywistości AD2018 i wnioski z niej płynące. A jeżeli ktoś wyciąga takie, że da się zastąpić PiS czymś innym, lepszym i wcale nie ma na myśli PO, to sorry, ale bredzi. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 31 października 2018 19:15
1 listopada 2018 13:20

To jest rozdział zakończony. Ciebie potraktowałem zupełnie wyjątkowo. Może trafi mi się jakiś komentarz, ale to wszystko.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 1 listopada 2018 13:01
1 listopada 2018 14:08

Ja chcialem tylko powiedziec ze tacy ludzie jak Kosiniak czy Petru to kompletni pajace i nie nadaja sie absolutnie do niczego. Nie ma w tej chwili zadnej sensownej alternatywy dla PiS.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 1 listopada 2018 13:20
1 listopada 2018 14:11

Nie wiem, co Ci napisać. Ograniczę się więc do lakonicznego: bardzo szkoda. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Szczodrocha33 1 listopada 2018 14:08
1 listopada 2018 14:12

Wiem, wiem. To znaczy zrozumiałem, że uważasz podobnie. Rozpisałem się ogólnie, niekoniecznie do Ciebie. 

 

zaloguj się by móc komentować

sudetnik @przemsa
1 listopada 2018 14:12

A kto powiedział, że alternatywa musi być sensowna?

Zresztą, co to znaczy w tym wypadku "sensowna"?

Czy np. Wałęsa był sensowny?

Proszę przy tym pamiętać, że alternatywę w każdej chwili można stworzyć, zaś - jak ujął to klasyk - w demokracji państwem może rządzić kucharka.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sudetnik 1 listopada 2018 14:12
1 listopada 2018 14:14

Sensowna = realna. 

 

zaloguj się by móc komentować

sudetnik @sudetnik 1 listopada 2018 14:12
1 listopada 2018 14:14

To miało być zaadresowane do Pana Szczodrochy.

zaloguj się by móc komentować

sudetnik @przemsa 1 listopada 2018 14:14
1 listopada 2018 14:16

O.K.

Dziś nie ma, w nocy może się pojawić.

Poprzednia ekipa też uważała, że nie ma z kim przegrać.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sudetnik 1 listopada 2018 14:16
1 listopada 2018 14:18

To bardzo proszę, daj mi znać, gdy się pojawi. Będę wdzięczny. Tylko błagam, pamiętaj, że to nie może to być coś w stylu kolejnej formacji Super Jurka lub Korwina. Interesuje mnie wyłącznie partia zdolna wygrać wybory w 2019. Realnie. Z góry dziękuję. 

 

zaloguj się by móc komentować

sudetnik @przemsa 1 listopada 2018 14:18
1 listopada 2018 14:24

Jak się pojawi, dowie się Pan bez niczyjej pomocy.

Sanacji też się wydawało, że jest bezalternatywna. A potem było : "z dniem dzisiejszym wszystkie sprawy i zagadnienia schodzą na plan dalszy"...

Zaś PIS to w zasadzie GRH sanacji.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sudetnik 1 listopada 2018 14:24
1 listopada 2018 14:26

No to nie mogę się doczekać. A na razie pozostanę przy swoim zdaniu, które już kilkakrotnie tu artykułowałem. 

zaloguj się by móc komentować

sudetnik @przemsa
1 listopada 2018 14:30

No to nie mogę się doczekać

Ryzykant z Pana.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @sudetnik 1 listopada 2018 14:30
1 listopada 2018 14:32

Gdzie tam, asekurant. Szczerze się boję zaryzykować i oddać głos na jakiś Jedynie Prawdziwy Plankton Prawicowy. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @lchlip 31 października 2018 21:37
1 listopada 2018 21:39

Bardzo delikatnie to ujął.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DYNAQ 1 listopada 2018 21:39
2 listopada 2018 05:22

On się w ogóle delikatnie wypowiada. I to jest dla nich jedno z jego wielu podobieństw do Lenina i Hitlera. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 2 listopada 2018 05:22
2 listopada 2018 06:51

Najgorzej, gdy milczy. Czyni to bowiem nienawistnie.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 31 października 2018 16:12
2 listopada 2018 06:54

W sumie to jest bardzo dobry filtr. Mówisz że kochasz Jarosława i od razu wiesz z kim masz się nie zadawać.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 1 listopada 2018 13:20
2 listopada 2018 07:01

Nic nie jest zakończone. Nie mów nic w złą godzinę.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @DYNAQ 1 listopada 2018 21:39
2 listopada 2018 09:16

- Panie marszałku, ja bez żadnego trybu. Wiem, że boicie się prawdy, ale nie wycierajcie swoich mord zdradzieckich nazwiskiem mojego brata. Zniszczyliście go, zamordowaliście, jesteście kanaliami! - krzyczał Kaczyński, co było reakcją na słowa Borysa Budki, który powiedział, że "Lech Kaczyński rozumiał trójpodział władzy".
 

zaloguj się by móc komentować

bendix @lchlip 2 listopada 2018 09:16
2 listopada 2018 11:12

qrwa. Nie wiem czy Ciebie dobrze zrozumiałem. Jeżdeli dobrze to dla Ciebie bardzo źle.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @bendix 2 listopada 2018 11:12
2 listopada 2018 11:42

Co Ty tu bedziesz komus grozil? Chyba Cie troche ponioslo?

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @przemsa 2 listopada 2018 14:11
2 listopada 2018 14:41

Nie wiem czego nie rozumiesz.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @lchlip 2 listopada 2018 09:16
2 listopada 2018 15:23

Kolejny przykład delikatności,bo powinien kazać bezczelnemu , zakłamanemu gnojowi nakłaść po ryju.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa
2 listopada 2018 16:38

"Bydło poselskie z lewej strony sali zagraża Sejmowi, posłom i polskim instytucjom. Panie Marszałku, to nie są żarty! W swej nienawiści, opętaniu i zbydlęceniu ci szaleńcy są zdolni do wszystkiego, nawet do zbrodni. Brak reakcji na ich wyczyny doprowadzi do samosądu."

 

zaloguj się by móc komentować


valser @przemsa
2 listopada 2018 17:20

Z kolega cos poszlo nie tak. Obstawiam brak zdefiniowanych meskich celow w zyciu i potrzebnej motywacji, zeby je osiagnac.

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa
2 listopada 2018 18:42

Chyba się już domyślam, czego tak się inteligenci Peowscy brzydzą w Pisie. Po prostu on im się kojarzy z Polską. Czyli, wg nich z syfem malarią. Kodowcy i peowcy są  zaś albo internacjonalistami, albo patriotami specyficznymi. Czyli Polska -  tak, ale zarządzana z zewnątrz, gdyż tutejszy plebs jest za głupi by rządzić samodzielnie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @parasolnikov 2 listopada 2018 14:41
2 listopada 2018 19:11

Nie rozumiem dlaczego uważasz, że komuś groził.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 2 listopada 2018 17:20
2 listopada 2018 19:11

Właśnie nie. To nie jest facet, któremu w życiu nie wyszło.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @chlor 2 listopada 2018 18:42
2 listopada 2018 19:12

W jakimś sensie tak. Uwierzyli, że Polska to coś gorszego.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 2 listopada 2018 19:11
2 listopada 2018 19:15

Ja nie o tym. To ze ktos jest managerem w firmie farmeceutycznej, ma dom, sluzbowy samochod, rodzine i dwojke dzieci to niekoniecznie jest ktos, kto ma cele i motywacje.

zaloguj się by móc komentować


chlor @valser 2 listopada 2018 19:15
2 listopada 2018 19:32

Oczywiście. Piękny efekt życiowy można osiągnąć bez motywacji - dzięki świetnemu startowi, czyli urodzeniu w odpowiedniej rodzinie. Pewien niedosyt walki, z czasem się pojawia, ale można go stłumić nurkowaniem podwodnym, grotoławstwem, skakaniem na gumowej linie.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 2 listopada 2018 19:27
2 listopada 2018 20:09

Ja mialem kilku takich kolegow, ktorym rzekomo sie w zyciu udalo. Mili, sympatyczni, po studiach, konkretni, z dobra robota, rodzina, a mimo to uszkodzeni w sposob w jaki opisales. Niestabinosc emocjonalna i kompulsywne reakcje, ktore maja zwiazek z tym jak ich zawodowe obowiazki i mass media graja role w ich zyciu. Wszyscy byli zdefektowani w ten sam sposob - duzy kredyt do splacenia i pensja z bonusami jako zrodlo finansowania. Latwiej mi bylo odciac line jak juz wyjechalem z Polski i niee czuje, zeby cokolwiek stracil.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @chlor 2 listopada 2018 19:32
2 listopada 2018 20:11

Dokladnie tak. Wczesniej jednak obowiazkowo zwolnienie z wuefu w podstawowce i ogolny wstret do pracy fizycznej.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa
3 listopada 2018 07:16

Poczta wewnętrzna.

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa 31 października 2018 11:58
6 listopada 2018 13:33

Nie wiem, to taki mem w Necie zaistniał.

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa 31 października 2018 11:58
7 listopada 2018 12:32

Panie kochany, kto w Necie jest autorem memów? Nawet weryfikacja może się nie udać. https://demotywatory.pl/4634592/Wspolnicy , przekopałem te cytaty Orwella i nie znalazłem. Fake czy nie, ale słuszne.

zaloguj się by móc komentować


atelin @atelin 7 listopada 2018 12:46
7 listopada 2018 12:54

A po reszcie lektury rzygać się chce...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować