-

przemsa

Donald – cudowne dziecko „naszych”

Wzbraniałem się trochę przed rozpoczynaniem kolejnej notki od opowieści o moim nienawidzącym PiS, względnie rozkochanym w Platformie koledze, ale nic lepszego nie przyszło mi do głowy. Pewnie dlatego, że obaj śledziliśmy na żywo przesłuchanie premiera Donalda Tuska przed sejmową komisją do spraw Amber Gold i w jej trakcie klikaliśmy do siebie na WhatsApp. Dzięki temu to właśnie on był moim pierwszym źródłem informacji o tym, jak bardzo Mistrz Tusk zgnoił Małgorzatę Wassermann.

Chciałbym napisać, że jego entuzjazm dla popisów przewodniczącego rady europejskiej rósł proporcjonalnie do mojego zniesmaczenia tymi występami, ale nie byłoby to prawdą. Ja bowiem również nie mogłem nie podziwiać tupetu, swobody i często wdzięku, z jakim wykręcał się od udzielenie konkretnej odpowiedzi lub pacyfikował ironią i kpiną raz za razem słabe pytania przesłuchujących go posłów komisji sejmowej. O osobnej kategorii, która stworzył Krzysztof Brejza z PO nie będę wspominał, gdyż wywiązując się wyśmienicie z przypadającej mu w sposób naturalny roli totumfackiego klakiera, potwierdzał tylko rację twierdzących, że ich tam wszystkich w tej Platformie można wrzucić do jednego wora.

Tak więc moje wrażenia z przesłuchania Tuska pokrywały się w znacznym stopniu z czynionymi w tym samym czasie obserwacjami kolegi. Różnicę stanowiła ich ocena.

On był zachwycony i aż podskakiwał – nie widziałem, zgaduję – piejąc z zachwytu, w jakiej to wyśmienitej formie jest Donald i że teraz PiS ma już prze…ane, bo Miliony Polaków doskonale widzą, jak poniewiera tę miernotę Wassermannową. Ja natomiast utrzymywałem, że tak postrzegać to mogą wyłącznie sieroty po koalicji PO-PSL, bo ludzie mniej entuzjastycznie ustosunkowani do poprzedniej władzy, niekoniecznie muszą podniecać się tupetem byłego premiera. Zwłaszcza, że chodzi przecież o dochodzenie w sprawie gigantycznego przekrętu, który ten – nie przeczę, że z wrodzonym wdziękiem – zignorował. Rzecz jasna każdy z nas obstawał przy swoim i nie doszliśmy do żadnego porozumienia. Dyskusję zakończyliśmy jednak w zgodzie, bo jesteśmy kumplami nie od wczoraj.  

Jego postawa nie była rzecz jasna zaskoczeniem.

Nim zaczęło się to przesłuchanie nikt nie mógł mieć wątpliwości, że dla swoich sympatyków i – co ważniejsze – w przekazie Zaprzyjaźnionych Mediów, Premier Donald Tusk będzie wielkim, niekwestionowanym zwycięzcą starcia z PiS-owską komisją i jej przewodniczącą – o mało co prezydentem Krakowa. Jedyne co mogło budzić niepokój tego środowiska to odpowiedź na pytanie co zrobić, gdyby okazało się, że jednak komuś uda się przycisnąć go na tyle, że chlapnie coś kompromitującego i trzeba będzie się trochę nagimnastykować, by odpowiednio wyjaśnić własnym - wybitnie inteligentnym - widzom, co w rzeczywistości powiedział lub wręcz ową "gafę" zamaskować. Naprawdę niczego innego nie mieliśmy prawa się spodziewać.

Gdy więc teraz czytam będące wiernym powtórzeniem przekazu Platformy komentarze tzw. „naszych, a jedyną detalem, który je od tamtych odróżnia, jest nacechowana obłudnym smutkiem rezygnacja, że niestety znów potwierdziły się ich pełne troski obawy i PiS pozwolił Tuskowi na rozkochujące w nim publikę show, pukam się w głowę.

Panowie i Panie.

Premier Donald Tusk zrobił dobrze wyłącznie tym, którzy zagłosowaliby na niego nawet wtedy, gdyby tak jak Zdanowska był prawomocnie skazany. I to, że poprawił im odrobinę podupadającą wiarę w powrót PO do władzy, nic w tej kwestii nie zmienia. Osobnicy zwyczajni, aż tak w Super Donka nie zapatrzeni, mogli odnieść jednak ździebko mniej pozytywne wrażenie.


Choć rzeczywiście, nie da się ukryć: bardzo się staracie, żeby ich swoim ponurym wieszczeniem sprowadzić do waszego parteru - na platformianą glebę.



tagi: donald tusk  pis  media  komisja śledcza. amber gold  wassermann 

przemsa
7 listopada 2018 10:13
125     2285    10 zaloguj sie by polubić
komentarze:
Marcin-K @przemsa
7 listopada 2018 10:22

Niesamowicie ten PiS "rozlicza". Był słynny audyt, znaleziono złote Polonezy i co tam jeszcze. Są komisje, które "rozliczają" od trzech lat i póki co, to tylko dają paliwo takim osobnikom jak Tusk, który może sobie robić show telewizyjne za darmo. Do takich typków przychodzi się z kajdankami i dowodami w teczkach, a nie wdaje w niekończące się debaty. Ciekawe, czy w następnej kampanii parlamentarnej dalej będzie PiS obiecywał rozliczenia. Dramat.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 7 listopada 2018 10:22
7 listopada 2018 10:27

Komisja to show dla gawiedzi. Z tego nie wynika jednak, że nic w sprawie rozliczeń się nie dzieje. Głupia sprawa cywilna potrafi się ciągnąć latami, a tu wszyscy oczekują rezultatów już teraz. To dziecinne i naiwne.

 

zaloguj się by móc komentować

boson @przemsa 7 listopada 2018 10:27
7 listopada 2018 10:53

1. Al Capone został uznany za winnego pięciu z dwudziestu dwóch zarzutów dotyczących unikania płacenia podatków...

2. A kto u nas ma takich skazywać - Tuleja?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @boson 7 listopada 2018 10:53
7 listopada 2018 10:53

Nie wiem. Wierzę, że coś się zmieni(a).

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 7 listopada 2018 10:27
7 listopada 2018 11:00

Ja bym chetnie poznal jeden przypadek sadowego odzyskania pieniedzy ze zlodziejstwa, w ktore zamieszane sa osoby sprawujace wladze lub funkcje publiczne. Jeden wystarczy. Ktos? Cos?

Kto mysli powaznie o rozliczeniu Tuska to niestety powinien wyslac do niego ekipe z bejzbolami i pojechac po lbie i kulasach. Za te pieniadze, co ta komisja przepieprzyla na te przesluchania, to ci wszyscy przesluchiwani goscie sa dawno podsumowani. No, ale jak ktos obstawia "demokratyczne panstwo prawa" na powaznie to jedyne co dostanie to zenujacy popis obu stron.

 

zaloguj się by móc komentować

boson @przemsa 7 listopada 2018 10:53
7 listopada 2018 11:03

Ja też - zmienia się powoli, ale w dobrą stronę - i to musi na razie wystarczyć...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @toomelo 7 listopada 2018 11:01
7 listopada 2018 11:04

Ja też bym chętnie poznał. Ale moja notka zupełnie nie o tym. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 7 listopada 2018 10:27
7 listopada 2018 11:04

W takim razie nie trzeba było obiecywać, ani nie opierać na tym kampanii. Myślałem że oni się tam czegoś uczą i widzą, że nie wolno takich spraw rozciągać, bo robi się z tego groteska. To samo jest ze Smoleńskiem. 500+ wprowadzili z dnia na dzień i tu jakoś nie było porblemów proceduralnych. I jeszcze jedno: my jako wyborcy nie możemy w kółko usprawiedliwiać polityków na których głosowaliśmy, bo taką drogą szli wyborcy PO. Oni w ogóle się nie interesowali tym co robi ich rząd. Do czego to doprowadziło, widzieliśmy. 

Dla mnie wszystkie te komisje i śledztwa sejmowe są do bani. Albo dowód i za kratki, albo koniec tematu.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @boson 7 listopada 2018 11:03
7 listopada 2018 11:04

Tak samo uważam. 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 7 listopada 2018 11:04
7 listopada 2018 11:05

Ojej, nie trzeba było obiecywać. Otóż owszem, trzaba było, bo tak ten system działa. Poza tym, jak napisałem, powoli. Od razu się nie da. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @toomelo 7 listopada 2018 11:01
7 listopada 2018 11:06

OK, choć przyznaję, że nie wiem, jak skomentować...

 

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @przemsa
7 listopada 2018 11:09

Zdecydowanej większości wydarzeń w tym sportowych nie jestem w stanie oglądać na żywo.  Przykladowo, przeczytam tytuł artykułu i nie mam siły oraz ochoty na resztę. Bo wiadomo co i jak tam będzie. 

Mam znajomego, z którym różnią nas opinie na temat wielu zagadnień, ale co do tej jednej na temat DT jesteśmy zgodni - po pierwsze ten facet nadaje się tylko do pierdla (więzienia), a po drugie, ma oczy wilkołaka (cokolwiek by to miało znaczyć). Zaznaczam, że nasze wymiany zdań i opinii są zakrapiane relatywnie dobrym winem.

PS Text autora przeczytałem cały.

zaloguj się by móc komentować

bolek @przemsa 7 listopada 2018 10:27
7 listopada 2018 11:14

"Komisja to show dla gawiedzi."

Uprzedziłeś moje pytanie odnośnie celowości powoływania "komisji sejmowych".

Wg "nieocenionej" wiki mieliśmy/mamy takie powołane komisje:

Komisja śledcza do zbadania okoliczności porwania i zabójstwa Krzysztofa Olewnika
Komisja śledcza do zbadania okoliczności tragicznej śmierci byłej posłanki Barbary Blidy
Komisja śledcza do zbadania prawidłowości i legalności działań oraz występowania zaniedbań i zaniechań organów i instytucji publicznych w zakresie zapewnienia dochodów Skarbu Państwa z tytułu podatku od towarów i usług i podatku akcyzowego
Komisja śledcza do zbadania prawidłowości i legalności działań organów i instytucji publicznych wobec podmiotów wchodzących w skład Grupy Amber Gold
Komisja śledcza do zbadania sprawy przebiegu procesu legislacyjnego ustaw nowelizujących ustawę z dnia 29 lipca 1992 o grach i zakładach wzajemnych
Komisja śledcza do zbadania sprawy zarzutu nielegalnego wywierania wpływu na funkcjonariuszy policji, służb specjalnych, prokuratorów i osoby pełniące funkcje w organach wymiaru sprawiedliwości
Komisja śledcza ds. banków i nadzoru bankowego
Komisja śledcza ds. prywatyzacji PZU
Komisja śledcza w sprawie afery Rywina
Komisja śledcza w sprawie PKN Orlen

Czy ktoś kojarzy aby którakolwiek miała jakiś sukces? (pytanie retoryczne)

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa
7 listopada 2018 11:15

Jest taki kierunek studiow obok psychologii, ktory nazywa sie resocjalizacja. Oni tam ucza o roznych programach jak przywrocic spoleczenstwu ludzi kompletnie zdemoralizowanych i zdegenerowanych. Skutecznosc metod jest na poziomie mniej niz 2%, czyli w granicach bledu statystycznego.

Mam dylemat przy ocenie takich zjawisk, gdzie wystepuja dwie strony - cyniczny przestepca z dlugoletnim wyrokiem i pani psycholog - kompetentna, wyedukowana z misja naprawy i przywrocenia porzadku. No i te wyniki ponizej 2%.

zaloguj się by móc komentować

bolek @przemsa
7 listopada 2018 11:28

"Skutecznosc metod jest na poziomie mniej niz 2%, czyli w granicach bledu statystycznego."

Klasyczne przewalanie budżetów.

zaloguj się by móc komentować

valser @bolek 7 listopada 2018 11:28
7 listopada 2018 11:37

Podobno 18 tysiecy ludzi zostalo wyrolowanych przez Amber Gold. Podobno 40 tysiecy Warszawiakow jest poszkodowanych w wyniku prywatyzacji gronkowca. Podobno kilkaset firm zostalo okradzionych w wyniku POlszewickiej budowy autostrad, na ktora UE rowniez dala pieniadze. Widocznie tak ma byc i wszystkim, a glownie poszkodowanym to pasuje.

I teraz jest tak - jakbys probowal odzyskac pieniadze, albo wyrownac rachunki na wlasna reke, zamiast pojsc do sadu, albo zdac sie na komisje sejmowe, to wiekszosc ma opinie, ze "trzeba jednak zalatwiac sprawy w cywilizowany sposob", czyli na poziomie metod resocjalizacji, albo polskich komisji i sadow.

zaloguj się by móc komentować

boson @przemsa 7 listopada 2018 11:04
7 listopada 2018 11:38

Te wykresy warto śledzić:

https://www.finanse.mf.gov.pl/zadluzenie-skarbu-panstwa

"W sierpniu 2018 r. udział nierezydentów w długu SP wyniósł 48,2%, co oznaczało spadek o 0,3 pkt proc. m/m i o 2,7 pkt proc. w porównaniu z końcem 2017 r."

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bolek 7 listopada 2018 11:14
7 listopada 2018 11:40

Oczywiście żadna. Te wszystkie komisje to czkawka po Rywinie, kiedy jedni czerwoni zabrali rząd innym czerwonym, a przy okazji sporo karier nabrało rozpędu. To już się potem nigdy nie powtórzyło. Robi się te komisje żeby rozwadniać temat, a nie po to, żeby cokolwiek wyjaśniać - PiS z zaskakującą łatwością wlazło w te koleiny i końca nie widać. Komisja zapewne skończy działalność jak partia przegra wybory. A jej raportem Tusk sobie wypcha najbardziej zajechane korki piłkarskie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 11:00
7 listopada 2018 11:40

zapomnij, kasa to jest kasa a show to jest show

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 7 listopada 2018 11:40
7 listopada 2018 11:44

komisje służą do odracania uwagi oraz do usilnego lansowania nowych liderow, co marzą, że efekt Rywina jest trwały w nawykach społecznych, problemem jest np. bezprawność przekazania kasy synowi Donalda tj. po likwidacji podmiotu, i to jest obszar konfrontacji i co? cisza? przecież Donald też ma kwity i segregatory i wszyscy grają w tej samej sztuce

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa
7 listopada 2018 11:46

komisje służą do odracania uwagi oraz do usilnego lansowania nowych liderow, co marzą, że efekt Rywina jest trwały w nawykach społecznych, problemem jest np. bezprawność przekazania kasy synowi Donalda tj. po likwidacji podmiotu, i to jest obszar konfrontacji i co? cisza? przecież Donald też ma kwity i segregatory i wszyscy grają w tej samej sztuce

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 7 listopada 2018 11:37
7 listopada 2018 11:47

"Widocznie tak ma byc i wszystkim, a glownie poszkodowanym to pasuje."

To jest w tym wszystkim najlepsze. Prof.Lukasz Swiecicki jest na sali, to i owo o milosci ofiary do oprawcy moglby nam wyluszczyc.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 11:15
7 listopada 2018 11:50

przestępcą zostaje się wg uznania sądu RP, i dam przykład: zostałem oskarzony o czerpanie korzyści w wys. 1 zł/m-c i sędzia oznajmił mi na sali sądowej, że musi mnie skazać [mimo braku dowodów, etc] bo ja nie nadaję się do resocjalizacji; valser, Ty ze swoimi poglądami też nie nadajesz się do resocjalizacji; życie w RP to kabaret tylko cena za bilety trochę za wysoka

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 7 listopada 2018 11:04
7 listopada 2018 11:54

dowód w polskim postępowaniu sądowym nic nie znaczy, ani akt notarialny, ani dokument urzedowy, ect - dokładnie nic; przykład: na sali sądowej kładę na stole sędziowskim dokument bankowy z podpisami i pieczęciami oraz stanowiskiem, że należność jest spłacona - co robi sędzia? odwraca glowę i dyktuje do protokołu, 'ja tutaj żadnych pieczęci i podpisów nie widzę' - nie pokładajcie żadnych nadzieji w swych wyobrażeniach o sądach/prawie/... w RP bo stajecie się idealnymi ofiarami

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 7 listopada 2018 11:40
7 listopada 2018 11:55

Ludzi zdemoralizowanych i zdegenerowanych trzeba usuwac, a nie naprawiac. System jednak musi byc tak skonstruowany, zeby nie stwarzac okazji do tego, zeby stac sie przestepca. Zeby pokus bylo jak najmniej. Podam trzy przyklady, ktore robia roznice miedzy Polska, a Szwajcaria.

1. W Szwajcarii nie ma zlomowcow. Nie skupuje sie metalowych odpadow. Jak masz jakis zlom zalegajacy to oddajesz go, ale musisz zaplacic. Jak wymieniasz lodowke na nowa, to stara odstawiasz do sklepu itd z innymi produktami przemyslowymi. Efkt jest taki, ze miedziane rynny, aluminiowe drzwi, zeliwne studzienki sciekowe sa na swoim miejscu i nikt sie nimi nie interesuje.

2. W Szwajcarii nie ma gieldy samochodowej, takiej jak np. w Gliwicach, Poznaniu czy Wroclawiu. Efekt jest taki, ze nie ma zorganizowanych biznesow polegajacych na kradziezy aut i sprzedawaniu ich na czesci.

3. VAT w Szwajcarii jest 7.8%. W zwiazku z tym problem "wyludzen VAT", "karuzel vatowskich" nie istnieje. Przy tej stawce podatku zwyczajnie sie nie oplaca. POlszewicy zwiekszyli VAT do 23%, czyli urealnili biznes do tego stopnia, ze powstal rynek, gdzie rentownosc jest gwarantowana przez panstwo.

4. Nie zauwazylem tez w Szwajcarii "hurtowni", czyli bandy posrednikow, ktore okradaja producenta i przejmuja zysk.

To wszystko jest patologia, ktora daloby sie w kilku ruchach rozwalic. Niestety w Polsce, te biznesy sa mocno wrosniete w codzienne zycie, tak, ze tej patologii nawet juz nikt nie dostrzega.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @boson 7 listopada 2018 10:53
7 listopada 2018 11:56

Żurek i Sobierajski sie nadają, Tuleja to amator

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 11:55
7 listopada 2018 11:58

P jak Polska P jak Patologia, to jak z komunizmem w RP, był, jest i będzie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 11:55
7 listopada 2018 12:02

kraj w ktorym funkcjonuja zasady oraz w ktorym problemy sie rozwiazuje realnie jest normalnym, natomiast to co nas otacza, to postsowiecki burdel z wyznaczonymi 'kastami' społecznymi do nadzoru nad hołotą, która się karmi edukacyjnie: Piłsudskim, Solidarnoscią, etyką zawodową, moralnością, wolnością, itd., itd., bez końca. Nabory do kast - to jest obszar wiedzy o RP

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @qwerty 7 listopada 2018 11:54
7 listopada 2018 12:02

"dowód w polskim postępowaniu sądowym nic nie znaczy, ani akt notarialny, ani dokument urzedowy, ect "

Nie no jasne - nie ma takiej mocy, żeby w Polsce usadzić jakiegoś ważnego gracza politycznego, niezależnie od partyjnego pochodzenia. Nawet jakby go ktoś przyłapał stojącego z dymiącym rewolwerem nad ciałem ofiary. To wszystko są teoretyczne rozważania. A jak już słyszę o tym, że ktoś tam ma stanąć przed "Trybunałem" to już w ogóle mam zajady. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 11:55
7 listopada 2018 12:06

a kto tych zdemoralizowanych w RP ma usuwać? przecież więszość marzy być jak: Tusk, Tuleja, Sobierajski, ... a pospolity oszust jest bohaterem narodowej walki o wolność/etc; ten kraj ma to czemu większość obywateli hołduje na co dzień, jak żyją [w rodzinach, w społecznościach, w środowiskach, ..] tak mają

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 7 listopada 2018 12:02
7 listopada 2018 12:07

no i uśmiech na twarzy, za kogo oni nas mają/uważają? 

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 7 listopada 2018 11:50
7 listopada 2018 12:13

Te wszystkie metody resocjalizacyjne maja jedna i ta sama wade. Zakladaja, ze przestepca to jest czlowiek, ktory zbladzil i wystarczy, zeby sie wyedukowal i "przyjal spolecznie akceptowany system wartosci" i wtedy zrozumie i juz bedzie dobrze. Kazdy z moich kolegow przestepcow dokonywal szybkich, zaawansowanych obliczen w pamieci. Glownie mnozenie i dodawanie. Odejmowanie bardzo niechetnie, ale coz - z kosztami tez trzeba sie liczyc, a jesli juz trzeba je ponosic, to ryzyko musi byc tak skalkulowane, ze sie nie odczuwa tego jako dolegliwosc.

Przestepca gardzi "spolecznie akceptowanym systemem wartosci". Uwaza to za slabosc i chorobe. Dlatego ta cala resocjalizacja to jest blad statystyczny.

Zeby skutecznie rozwiazac np. problem nieplanowych postojow pociagow z powodu znikajacej sieci trakcyjnej to trzeba pozamykac socjalistyczne, patologiczne biznesy pt. skup metali.

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser 7 listopada 2018 11:37
7 listopada 2018 12:14

"Podobno 18 tysiecy ludzi zostalo wyrolowanych przez Amber Gold."

Nie wiem czy jest gdzieś dostępna lista poszkodowanych, ale im dłużej o tym myślę to dochodzę do wniosku, że AG to była klasyczna pralnia i teraz niektórzy z "poszkodowanych" cieszą się z "czystego" zysku gdzieś na Bahamach.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa
7 listopada 2018 12:23

To samo pisałem o słojach z kredytami frankowymi. Nie ma sensu ich pieścić bo oni i tak polecą głosować na PO.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 12:13
7 listopada 2018 12:23

tak, tylko nikt nie chce prostych recept, przecież można jeszcze kilka pięciolatek zapełnić prognozami/ekspertyzami/.. no i kasą za wizje przyszłego społeczeństwa w ramach grantow/studiów/... no i zawsze da się wskazywać jako winnych: żydow, WSI, SB, .... tylko rzeczywistość skrzeczy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bolek 7 listopada 2018 12:14
7 listopada 2018 12:27

wiele osob jest realnie pokrzywdzonych utratą mienia, SKOK Wolomin to tylko akcja na bankowy fundusz gwarancyjny i naiwność frajerow, tych co powyżej 100tys. euro wpłacali, Art B to zapotrzebowanie społeczności ... na kasę, itd., każda operacja dot. ściągania lokat z rynku ma swoj 'komitet polityczny' i organy wykonawcze

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @valser 7 listopada 2018 11:55
7 listopada 2018 12:27

Do tego i poprzednich Pana wpisów: dokładnie tak. A co gorsze, tam gdzie chcą np. podnieść podatki, jak w nowelizacji ustawy odnośnie rozliczania kosztów aut służbowych, PiS i PO głosują ręką w rękę w 100% tak samo. I oczywiście za podniesieniem obciążeń / ograniczeniem odliczeń.

Proszę bardzo, żeby było ładnie widać: głosowanie nr 32 na 70 posiedzeniu 23.10.2018:

http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/agent.xsp?symbol=glosowania&NrKadencji=8&NrPosiedzenia=70&NrGlosowania=32

To warto zobaczyć na własne oczy.

Chciałbym zobaczyć głosowanie nad projektem o obniżeniu VAT do choćby 19%.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 7 listopada 2018 10:27
7 listopada 2018 12:27

Komisja to jest świadectwo niemocy. Inaczej sprawę załatwiła by prokuratura.

A Donald jest uśmiechnięty, bo wie, że nic mu nie mogą. A może wie coś więcej. I to zwyczajnie po ludzku smuci. I PiS nic w tej kwestii niewinowaty. Może tylko, że wystawia młodą kobietę na pożarcie. Ale, zdaje się, sama chciała. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 7 listopada 2018 12:27
7 listopada 2018 12:29

Pppprokuratura - ta co stoi na straży praworządności w RP? 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @qwerty 7 listopada 2018 11:40
7 listopada 2018 12:30

Otóż to. Dlatego prawdziwy podział polskiej sceny politycznej (a raczej jego brak pomiędzy PiS i PO) bardzo łatwo zobaczyć patrząc na głosowania w sprawie wyrwania od obywateli dodatkowej kasy.

Jakoś żadna telewizja ani gazeta nad tą ciekawostką się nie zająknie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @qwerty 7 listopada 2018 11:54
7 listopada 2018 12:31

Niestety masz rację. Nik nie wie co w protokołach jest zapisywane. Sam tego doświadczyłem zeznając na sprawie kolegi. Gdy potwm przeczytałem zeznania które owa sędzia zaprotokołowała to z nich wynikało że ja go jeszcze obciążyłem. Skala manipulacji jest tu przeogromna.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Grzeralts 7 listopada 2018 12:27
7 listopada 2018 12:31

Donald się śmieje, znaczy, że ma gwarancję bezpieczeństwa. I to od kogoś mocniejszego na pewno niż pani Wasserman a nawet cały PiS. I zawsze miał, było to wiadomo od dawna, dlatego to przesłuchanie to tylko igrzyska.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarcinD 7 listopada 2018 12:30
7 listopada 2018 12:32

mamy do czynienia i z tv i z gazetami - i nawet śmiać mi się nie chce, to nie USA gdzie informacja jest towarem i każdy chce zarobić;- w RP jest jak za dawnych lat: wolno - nie wolno [po rosyjsku brzmi to bardziej poetycko]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bendix 7 listopada 2018 12:31
7 listopada 2018 12:34

i to jest istota tego systemu; kulisy takich działań zawsze na dnie okazują ideologię i stosowanie swoistych doktryn

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarcinD 7 listopada 2018 12:31
7 listopada 2018 12:35

w RP rządzi 'aparat' i nikt poza nim

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 7 listopada 2018 11:55
7 listopada 2018 12:46

Ja tylko poproszę o info dlaczego tam nie ma tych skupów złomu i giełd samochodowych? Prawo zakazuje?

Co do hurtowni to tego już też w Polsce nie ma bo ich rolę (okradania producentów) przejęły wielkie sieci handlowe. Więc kulą w płot.

Ps. Co do pkt 2 to ciekawe jak Szwajcar kupi np. drugi silnik do swojego auta bo mu się stary zatarł? 

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 7 listopada 2018 12:46
7 listopada 2018 12:49

Sa miejsca, gdzie przyjmuja zlom metalowy i inne odpady. Urzadzone to jest jednak tak, ze jak chcesz sie zlomu pozbyc, to musisz zaplacic za jego przyjecie.

zaloguj się by móc komentować

bolek @qwerty 7 listopada 2018 12:27
7 listopada 2018 12:50

OK.

Rozumiem, że każda "epoka" musi mieć mieć swoją wersję bezpiecznej kasy oszczędności Lecha Grobelnego.

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 7 listopada 2018 12:46
7 listopada 2018 12:52

"Ps. Co do pkt 2 to ciekawe jak Szwajcar kupi np. drugi silnik do swojego auta bo mu się stary zatarł?"

Nie kupi silnika. Kupi nowe auto.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @przemsa 7 listopada 2018 10:27
7 listopada 2018 12:53

Dobrze powiedziane z tą komisją. Oprócz zabawy to również trampolina dla niektórych politykow, tak beznadziejna jak i samo widowisko. Tylko dlaczego PIS korzysta z tego slabego narzedzia? Również jeśli zakładają niespełnianie obietnic, bo tak działa system, to trudno jest pokładać zaufanie, że wymienią takie narzędzia na lepsze, ani powoli ani w ogóle.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 7 listopada 2018 12:52
7 listopada 2018 12:54

Widziałeś auta ze Szwajcarii? Oni tam długo je eksploatują.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 7 listopada 2018 12:49
7 listopada 2018 12:56

Ale czy jest urzędowy nakaz tej opłaty za przyjęcie tony miedzi np?

Bo tam taki interes to czysty zysk. Nie dość że pobierają opłatę za przyjęcie to jeszcze go potem do hut sprzedają.

I czy każdy może taką firmę złomiarską tam założyć?

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 7 listopada 2018 12:54
7 listopada 2018 12:57

Widziałeś. Długo to nie znaczy, że wymieniają zatarty silnik.

Generalnie to co jeździ po Polsce pochodzi ze szwajcarskich ubezpieczalni.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bolek 7 listopada 2018 12:50
7 listopada 2018 12:57

tak, i każdy resort jest głodny kasy, w RP życie publiczne to życie resortów [MinSpr. MON, MSWiA, MinFin,..] i każda tzw. afera ma swych promotorów, wyłudzenia podatku VAT [duże] są niewykonalne bez współpracy z aparatem skarbowym, wiele grup przestępczych posiada mentorów z aparatu skarbowego..; problem tzw. przestępczości zorganizowanej w RP wyglada zupełnie inaczej od 'podszewki' [wyłudzenia, fikcyjne wierzytelności, oszustwa sądowe/urzędnicze/.. ...] - to jest państwowy przemysł o b.wysokiej rentowności

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 7 listopada 2018 12:49
7 listopada 2018 12:59

Zresztą z giełdami samochodowymi też w sumie masz stare info. Teraz się to odbywa online.

Też w Szwajcarii nie można kupić online np. silnika do garbusa z 49' roku?

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 7 listopada 2018 12:57
7 listopada 2018 13:00

Zatarty silnik to tylko taki przykład. Wymienia się różne rzeczy. Niekoniecznie na nowe.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @ainolatak 7 listopada 2018 12:53
7 listopada 2018 13:03

A Pani naprawdę wierzy w to, że 90% członków PiS (jeśli nie 99%) jest w czymkolwiek lepszych (patrząc naszymi tu kryteriami - czyli ogólnie mówiąc jakości myślenia/mówienia/działania w połączeniu z przyzwoitością) od członków PO?

Nie robiłem/nie znam statystyk, ale ze zwykłej obserwacji świata dookoła i ludzi, których się zna, sytuacja jest bardzo prosta - to czy dana osoba zapisuje się do PO czy PiS ma doprawdy niewiele wspólnego z tym w co wierzy i uważa, a dużo z tym, że w nic nie wierzy ani niczego nie uważa. Po prostu chce zrobić "karierę" i poprawić sobie byt. I potem tacy ludzie trafiają na górę i stanowią też 90% jądra partii tam. Więc nie powinno naprawdę dziwić to, że jak się zajrzy pod poszewkę, to metody działania są dokładnie takie same.

Natomiast nadzieje i pokładanie zaufania to jest chyba w demokracji najważniejsze. Dla partii oczywiście, żeby się dalej utrzymać przy demokratycznym żłobie.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @bendix 7 listopada 2018 12:59
7 listopada 2018 13:10

W Niemczech i Szwajcarii się niczego nie wymienia. Chyba, że na gwarancji. Potem się samochód oddaje do salonu albo komisu i bierze nowy.

I ja nie mówię, że to jest rozsądne, wręcz przeciwnie, ludzie przez to zwykle wydają wszystko co zarabiają i do końca życia niczego nie zbudują materialnie. Będą ciągle ponosić ryzyko utraty dochodów i braku stabilności finansowej. Ale za to cieszą się nowym samochodem co 2-3 lata. Akurat to jest przykład, w o ile większym stopniu społeczeństwa zachodnie zostały ogłupione (brak własności, zależność finansowa od banku lub rządu, itp.) niż np. nasze. Po prostu dłużej nad nimi pracowali, nad nami dopiero od 20-25 lat.

Inną sprawą jest, że Polacy robią już powoli dokładnie to samo, wydają też wszystko tylko na niższym poziomie, bo takim dysponują. W dużych miastach hoduje się już całe rzesze młodych ludzi, którzy umieją żyć tylko na kredyt. I od pierwszej pensji wydają 100%. No ale mają fajny standard życia prawda. I nie muszą na niego czekać, jest dostępny od razu po studiach.

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 7 listopada 2018 12:59
7 listopada 2018 13:30

Widze, ze nie masz kompletnie pojecia o tym biznesie. Szanujacy sie polski zlodziej samochodow, ktory nie kradnie drogich limuzyn i nie transferuje ich  za wschodnia granice, ma siec swoich kontrahentow - garazowych warsztatow, dla ktorych sciaga sie z ulicy  "golfa III-V", albo inna popularna marke i robi "rozbior", tak jak rzezni. Nikt kto ma troche oleju w glowie nie wstawi tego do internetu, bo to zostawia slady i predzej czy pozniej na tym wpadniesz. Z reki do reki za gotowke.

Chcesz kupic tylna klape do Opla Vectry rocznik 2015, to idziesz na gielde i za tydzien dostarcza ci w kolorze takim, ze malowac nie potrzebujesz. Tak jest do dzis. To jest juz zorganizowana patologia, ze trzeba by bylo fizycznie to zlikwidowac. Przecietny Szwajcar idzie do salonu, oddaje tam swoje auto, zostawia je w rozliczeniu i bierze nowe w lizingu. Sa tu rozne tureckie i jugolskie szroty, ktore zbieraja z rynku auta, ale wszystkie wlasciwie ida poza granice.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @adamo21 7 listopada 2018 11:09
7 listopada 2018 13:48

> PS Text autora przeczytałem cały.

:-D

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bolek 7 listopada 2018 11:14
7 listopada 2018 13:49

Sukces odniosła komisja ds. lub czasopisma. Od niej wiele się zaczęło.

 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @Marcin-K 7 listopada 2018 11:40
7 listopada 2018 13:53

Komisjami robi się propagandę. Ale, jeżeli równolegle toczy się normalne dochodzenie, w niczym specjalnie nie przeszkadzają.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 7 listopada 2018 11:46
7 listopada 2018 13:55

Odwracania uwagi od czego? Nie, nie zgadzam się. Owszem, to spektakl, ale jednak wystawiany w innym, bardziej trywailnym, czyli marketingowym celu.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 7 listopada 2018 13:30
7 listopada 2018 13:55

Powiedzmy że mu w tym aucie padła skrzynia. Więc je oddaje i kupuje nowe. Ale ten serwis coś z tym autem robi. I chyba nie kupuje nowej skrzyni za cenę 2 takich złomów tylko szuka jakiejś używki. To że tego nie robi Szwajcar tylko ten serwis nie zmienia postaci rzeczy.

Do tego dochodzą kolekcjonerskie (tak to nazwijmy) pojazdy do których też jest zapotrzebowanie na rynek używanych części...

Teraz już to o czym piszesz to margines. Teraz się robi przekręty na nowych autach w lizingu i ubezpieczeniach. Do tego są zakładane na potęgę rent a car-y.

Tym się zajmują teraz zwykli złodziejaszkowie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 7 listopada 2018 11:50
7 listopada 2018 13:56

Dziwne. Z jakiego paragrafu i na co Cię skazano?

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 7 listopada 2018 12:13
7 listopada 2018 14:00

Dodałbym jeszcze skupy palet. Przecież ten biznes - przynajmniej kiedyś, przepraszam, jeżeli to się zmieniło - opiera się na płaceniu nieuczciwym kierowcom za rzecz, która do nich nie należy.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 7 listopada 2018 14:00
7 listopada 2018 14:02

W sumie to nie wiem jak to jest z tymi europaletami ale jeżeli dostał towar na europalu i go rozpakował bez niej to co ma odwozić to nadawcy?

Przecież miał kurs w jedną stronę...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bolek 7 listopada 2018 12:14
7 listopada 2018 14:03

Słyszałem teorię, wygłosił ją chyba dawno temu w radiu bodjaże Gwiazdowski (chyba), że to mogła być operacja służb mająca na celu pozyskanie środków na finansowanie operacji, kosztów  których nie da się normalnie zaksięgować.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 7 listopada 2018 12:23
7 listopada 2018 14:03

Chyba tak to wygląda.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 7 listopada 2018 12:27
7 listopada 2018 14:04

Nie, to nie jest świadectwo niemocy. To znaczy może nim być, ale wcale nie musi. Przynajmniej tego rodzaju, medialna.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 7 listopada 2018 12:31
7 listopada 2018 14:05

Serio ktoś sądził lub zakładał, że Donald może tam występować skruszony, przygaszony lub wręcz wystraszony?

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 7 listopada 2018 14:03
7 listopada 2018 14:05

Żartujesz chyba sobie. TIR będzie jechał z Krakowa do Szczecina żeby odwieźć jedna europaletę jak miał tylko zawieźć towar ze Szczecina do Krakowa?

Chyba mają cenę eurpal wliczoną w koszty...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @ainolatak 7 listopada 2018 12:53
7 listopada 2018 14:08

> Tylko dlaczego PIS korzysta z tego slabego narzedzia? 

Bo może ono wcale nie jest takie słabe?

> Również jeśli zakładają niespełnianie obietnic, bo tak działa system

Ja tak nie twierdzę. Ewentualnie nieprecyzyjnie się wyraziłem, więc na wszelki wypadek sprostuję.

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 7 listopada 2018 13:03
7 listopada 2018 14:10

> A Pani naprawdę wierzy w to, że 90% członków PiS (jeśli nie 99%) jest w czymkolwiek
> lepszych (patrząc naszymi tu kryteriami - czyli ogólnie mówiąc jakości myślenia/mówienia/
> działania w połączeniu z przyzwoitością) od członków PO?

Ja w to wierzę. A wręcz dostaję drgawek słysząc tę "mądrość ludową", że wszyscy politycy są po jednych pieniądzach; że to wszystko takie same k... i złodzieje.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 7 listopada 2018 13:10
7 listopada 2018 14:10

I trawa jest tam bardziej zielona. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 7 listopada 2018 14:02
7 listopada 2018 14:12

Kiedyś - być może się to zmieniło - palety najczęściej się zwracało, względnie wymieniało.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 7 listopada 2018 14:05
7 listopada 2018 14:13

Europaleta ma to do siebie, że jest standardowa. Normalnie wieziesz towar na paletach z Krakowa od Szczecina i wracając zabierasz towar również na paletach lub same palety, jeżeli wracasz na pusto.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 7 listopada 2018 14:13
7 listopada 2018 14:24

OK - pod warunkiem że to jest własny transport tej firmy. A co będzie jak tylko zlecony firmie przewozowej?

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa
7 listopada 2018 14:25

OT. Właśnie HGW zakazała marszu.

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 7 listopada 2018 12:56
7 listopada 2018 14:26

Niewiele mnie to interesuje. W Miechowicach proboszcz wymienil rynny na miedziane i parafianie 24h na dobe trzymali przy nich warte. Ostateczie i tak rynny zniknely i sa teraz plaskikowe. W Szwajcarii nie trzeba ich pilnowac. A pociagi nie staja w polu bo poznikala siec trakcyjna. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 7 listopada 2018 14:25
7 listopada 2018 14:27

Od początku robią wszystko, by wywołać zadymę. Zabawę popsuł im Prezydent i PiS, bo przezornie się z tego wycofali, ale i tak się postarają ich ubabrać jakąś burdą. Źle to wygląda.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 7 listopada 2018 10:53
7 listopada 2018 14:27

Twoja wiara powala. Naprawde.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 13:56
7 listopada 2018 14:28

musiałbym sięgać do segregatorow, przy okazji podeślę wyrok IV KK 93/09 SN RP i tam jest pointa: co to jest sąd w RP; ..”Analiza uzasadnienia zaskarżonego wyroku nie pozostawia wątpliwości co do tego, że  Sąd Okręgowy [w Krakowie] nie rozważył żadnego z zarzutów podniesionych w apelacji. Ponadto do treści wniesionego środka odniósł się w tonie nie tylko ironicznym, ale ponadto w sposób mogący świadczyć o rozpoznaniu apelacji z naruszeniem zasady bezstronności.”

w RP jest cały państwowo-prywatny przemysl wyzbywania ludzi z mienia i pozbawiania wolnosci i praw

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 7 listopada 2018 14:24
7 listopada 2018 14:28

Nie chcę się nad tym rozwodzić. Może się mylę, ale pamiętam, że skupy palet to były miejsca, gdzie nikt nie pytał, skąd Zdzisiek z Dafa z brudną plandeką ma na zbyciu dwadzieścia palet.

 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @qwerty 7 listopada 2018 14:28
7 listopada 2018 14:29

Dobra, zostawmy to.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 13:55
7 listopada 2018 14:32

jak obywatel egzaltuje się pierdołami z tv i żyje takim światem to przestaje byc racjonalnym i zdolnym do podejmowania decyzji, zapatrzenie w bełkot i w brednie medialne odwraca uwagę od otaczającej rzeczywistości; realne problemy Państwa o nazwie RP to nie są problemy kategorii Amber Gold

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 7 listopada 2018 14:27
7 listopada 2018 14:33

Mi się już odechciewa czytać newsy. W sumie te klika dni wyłączenia się z tego syfu w czasie ostatnich "Wszystkich Świętych" dobrze mi zrobiło i się zastanawiam czy się nie wyłączyć na jakiś czas z czytania czegokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 7 listopada 2018 14:32
7 listopada 2018 14:34

No i co z tego?

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 7 listopada 2018 14:10
7 listopada 2018 14:34

A gdzie ja napisałem, ze wszyscy? 90% to nie wszyscy. Z takiej nieuważności wynika gros niepotrzebnych dyskusji i nieporozumień.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 14:03
7 listopada 2018 14:34

a Gwiazdowski widział jakieś te służby w życiu lub w działaniu? a operacje na ktore potrzeba kasy to operacje państwa czy resortu czy kumpli od..?

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 7 listopada 2018 14:10
7 listopada 2018 14:35

Czy Pan w ogóle przeczytał wpis, który Pan skomentował? :)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 7 listopada 2018 11:37
7 listopada 2018 14:35

Przewiduje taki scenariusz: Plichta, slup siedzacy w areszcie juz 6 lat, posiedzi tam jeszcze ze 2-3, po czym dostanie z 5 lat. Wyjdzie po 2-3 latach za dobre sprawowanie. Albo nie wyjdzie w ogole bo  sie powiesi w celi.

A Tusk wygra wybory prezydenckie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 14:10
7 listopada 2018 14:36

a miałeś przed sobą polityka/ministra/premiera/prezydenta/.. za rozmówcę? masz swidomość, czego sie przede wszystkim uczą i jak reagują i ...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @bendix 7 listopada 2018 14:33
7 listopada 2018 14:37

Ograniczam TV i radio do minimum. Postaram się je całkiem wyeliminować. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 7 listopada 2018 14:35
7 listopada 2018 14:38

i to jest b.prawdopodobne, w zarządzaniu kryzysowym jest taki temat: jak straty/szkody z kryzysu przerobić na sukces/korzyść

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 7 listopada 2018 14:36
7 listopada 2018 14:38

Ale nie piszesz nic odkrywczego. Pytam, co niby miałoby z tego wynikać, że media ogłupiają? Ja to wiem. Tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Szczodrocha33 7 listopada 2018 14:35
7 listopada 2018 14:38

Strzelam, że nawet nie wystartuje (choć nie postawiłbym na to 100 zł, przyznaję...)

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 7 listopada 2018 14:37
7 listopada 2018 14:39

Radio zwłaszcza. Jest nic nie wartym "wqurzaczem"*. TV trochę mniej bo możesz sobie własne filmy oglądać.

* ze względu na publiczny wpis użyłem znacznie złagodzonego określenia

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 7 listopada 2018 14:35
7 listopada 2018 14:39

Nie, coś Ty. Klikam odpowiedź i wklejam pierwsze z brzegu zdanie z losowych wyszukiwań google dla zwrotu: mam coś z głową.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @qwerty 7 listopada 2018 14:34
7 listopada 2018 14:40

Nie wiem. Napisałem co zapamiętałem.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @MarcinD 7 listopada 2018 14:34
7 listopada 2018 14:41

> "A Pani naprawdę wierzy w to, że 90% członków PiS (jeśli nie 99%)"

Przepraszam! 90 procen, jeśli nie wręcz 99, to faktycznie nie wszyscy. Już się kajam.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 7 listopada 2018 14:35
7 listopada 2018 14:46

Dla tego scenariusza nie widze alternatywy. Boni, Rostowski, Hübner, Slawek od zegarkow i Szejnfeld przypomna sobie, ze Polska ich potrzebuje i wroca w ekipie Donka, zeby przynajmniej w gale pocharatac. 

Ta AG afera trwa juz na tyle dlugo ze rozeszlo sie po kosciach. Byl czas, zeby najwazniejsze watki afery ukryc. Zobaczymy jaki jest koncowy raport i wnioski. Ale cudow sie chyba nikt nie spodziewa. 

Jakby to mnie personalnie dotyczylo to zalatwilbym to po swojemu bez komisji i sadow. Na szczescie jestem odciety od tego tupu okazji. Kto pozwala sie okrasc to jest jego wina i pretensje powinien miec glownie do siebie.

zaloguj się by móc komentować


bendix @qwerty 7 listopada 2018 14:36
7 listopada 2018 14:49

I wyobraź sobie że ja też mam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bolek 7 listopada 2018 11:14
7 listopada 2018 14:53

Nie, ja nie kojarze aby ktorakolwiek z tych komisji miala jakikolwiek sukces.

Natomiast wiem na pewno ze producent tej wody mineralnej w zielonych butelkach odniosl sukces. Woda idzie jak woda.

Ten napoj to znak rozpoznawczy chyba kazdej komisji w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @MarcinD 7 listopada 2018 12:31
7 listopada 2018 18:08

Co do tych mocy gwarantów Tuskowej bezkarnosci to jest tak, że "peło" było dobrze zorganizowaną mafią gospodarczą. Polegało to m.in. na tym, że przekręty robili porucznicy, a szef nie był bezpośrednio zaangażowany. On tylko dawał ogólną ochronę, że tzw. państwo (służby, policja, prokuratura, sędziowie) nie będą patrzyć w strone gdzie się robi lody. Dlatego formalnie byłoby ciężko - nawet gdyby sędziowie byli wybierani przez nas - go skazać. On miał dintojrę w Berlinie i tam mu obiecano posadę tego kogoś w Mumii. Z tej posady to on wykręci może ze 2 mln/rok (na legalu), więc 6 lat dla takiego gołodupca to wydaje mu się, że zrobi majątek. W zamian czynił wszelkie ułatwienia dla kapitału niemieckiego w Polsce (likwidacja stoczni, likwidacja fabryki samachodów na Żeraniu, sprzedaż Zelmera Boscho-Simensowi itd.).

Jak typa skazać za to, że KGHM wtopił z 10 mld zł na szalone "inwestycje" w Sierra Garda czy innej Kanadzie?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 14:40
7 listopada 2018 18:13

i to dowodzi, że wszyscy jesteśmy podatni na zaslyszane legendy/prawdy/ect, ja także i mam tego świadomość

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 14:38
7 listopada 2018 18:14

różnica polega na tym, że ja osobiście rozmawialem z osobami, ktore wymieniłem i wiem jak się zachowują, jak zachowuje sie ich otoczenie, itd., itd.,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 14:38
7 listopada 2018 18:16

trening zachowań dla osób wytypowanych do działań publicznych, zakres wiedzy, techniki manipulacji, etco tym wspomniałem - ja nie zajmuję się odkrywczymi tematami lecz realnymi i doświadczonymi osobiście

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 7 listopada 2018 14:46
7 listopada 2018 18:18

to nie tak, jak kradnie państwo to nie masz nic do gadania i to nie Twoja wina;- pieczątka, podpis i po zabawie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 7 listopada 2018 14:47
7 listopada 2018 18:19

obawiam się, że nie masz pojęcia o treningu/zapleczu/... dla liderów pierwszego sortu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Krzysiek 7 listopada 2018 18:08
7 listopada 2018 18:20

to jest ta mgławica zdarzeń, których konsekwencje [źródla, przyczyny, przebieg] widać po czasie

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Szczodrocha33 7 listopada 2018 14:35
7 listopada 2018 18:21

"A Tusk wygra wybory prezydenckie"

To on będzie startowała w Niemczech?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa
7 listopada 2018 19:17

Z tymi komisjami sejmowymi, to jest tak jak z kiepskimi komediami .Trzy razy ten sam numer powtorzony moze smieszyc,ale za czwartym juz nie śmieszy, tylko zenuje.. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 7 listopada 2018 11:04
7 listopada 2018 19:21

Komisje sejmowe miały wylansować nowych liderów w PiS, ludzi obsadzonych na funkcji przewodniczacych komisji.
I niczego innego A zwłaszcza "utopić" HGW i odbić główny bastion Lemingolandu, czyli Warszawę.

A to była mrzonka, o czym z gory wiedział każdy mieszkaniec  Warszawy i jej okolic.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Krzysiek 7 listopada 2018 18:21
7 listopada 2018 19:24

Gauleiter T. wygra na swojej części, czyli ziemiach wyzyskanych i w wolnym  miescie.

Potem, przy pomocy KE, przeprowadzi sie tam referendum dotyczace  separacji tych terenów od ksenofobicznej, a może nawet "faszystowskiej",  reszty.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 7 listopada 2018 14:10
7 listopada 2018 19:30

A są niby  po jakich "pieniądzach"?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Marcin-K 7 listopada 2018 10:22
7 listopada 2018 19:52

Nie dramat. Gra z mafiami sędziowskimi i ubeckimi, w tym z Państw. Komisją Wyborczą. PiS nie jest zbawieniem Polski. PiS jest tylko krokiem w kierunku doktryny i niepodległości.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 7 listopada 2018 10:53
7 listopada 2018 19:53

Żeby podmienić Tuleję, potrzebna jest złożona i czasochłonna gra globalna.

zaloguj się by móc komentować


valser @bendix 7 listopada 2018 13:55
7 listopada 2018 21:17

Taki sztos.  Blacharnia duzego dilera samochodowego. Rok 1998 naprawa luksusowego Volvo, ktore ubezpieczalnia rozliczyla klientowi po "cenie rynkowej" bo naprawa przekraczala koszty zakupu auta z tego rocznika. Oddali sami "do naprawy". Auto bylo tak rozpieprzone, ze potrzeba bylo "przeszczepow" i z dwoch egzemplarzy Volvo zrobil sie jeden. Auto trafilo na rynek jako "polizingowe auto sluzbowe z ubezpieczalni". To sa stare numery i tak jest do dzisiaj. Wszystkie ubezpieczalnie na calym swiecie ktore rozliczaja szkody komunikacyjne maja bank danych z rozbitymi samochodami, czyli de facto bankiem danych o czesciach zamiennych i takie auta, totalnie rozbite, ktorych rzekomo nie oplaca sie naprawiac, po naprawach ida dalej do klienta. W Polsce na dodatek mozesz jeszcze na lewiznie dostac pieczatke z badan technicznych i to jest prawdziwa tragedia.

Ale chyba jeszcze lepsze numery sa z tzw. nowymi autami od dilera. Nie wiem czy ktos z was widzial kiedys jak auta sa odprowadzane z produkcji na parking fabryczny, albo jak sa ladowane na lawety na pociag? Ktos kto mysli, ze jak kupi nowe auto, to znaczy, ze nie uszkodzone blacharsko to powinien sie z tematem poznac. Wlasciwie kazde z nich przy zakupie powinno sie sprawdzac magnesem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 7 listopada 2018 14:46
8 listopada 2018 00:46

Ostatnio pokazuja coraz czesciej w mediach takze tego typa, tutaj:

http://wyborcza.pl/magazyn/51,124059,16452059.html?i=1

To Jurek Hausner, dobry znajomy  Leszka Millera i stary towarzysz partyjny.

 Wiec niewykluczone ze nastapi jakies wieksze przetasowanie kart, i to z zupelnie nowej talii.

Co do tej afery to ja dochodze do wniosku czasami ze twoje sposoby sa znacznie skuteczniejsze niz ci panowie i panie zasiadajacy za stolami obstawionymi tymi zielonymi butelkami z mineralna. 

Ja nawet sam sie czasem lapie ze wstydem na tym ze chyba niedoskonaly ze mnie chrzescijanin [z pokora wyznaje] i ogarnia mnie zwyczajnie zadza mordu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Krzysiek 7 listopada 2018 18:21
8 listopada 2018 00:52

Nie, w Niemczech to Tusk moze najwyzej potrzymac torebke Angeli Merkel albo porozlewac do szklanek oranzade.

Mowie o Polsce. Juz pani Jadwiga Staniszkis oglosila ze jesli Donald wystartuje to ona go poprze. Pani Jadwidze PiS zadnej posady nie przydzielil, wiec ma nadzieje ze Tusk bedzie ewentualnie laskawszy.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować